recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - it brancheforening? falsk hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketit brancheforening? falsk hardware

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 13:08
B.J.Trading skriver du dem har jeg nu kun haft gode
oplevelser med så håber du er 110% siker når du anklare
dem for sådan noget på et ofenlig forum men er da ikke godt
vis det paser syns bare det er undlig af de skule ødelige
deres ellers gode ry med sådan noget
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 20:52

det er sjovt du siger det, for det er også det indtryk folk jeg kender har haft, men sjovt nok er jeg også den eneste der har haft en reklamationssag med dem, og det er der den går galt.

Ja, jeg er helt sikker, når Seagate siger at der er ugler i mosen, så er der næppe så meget at rafle om. Ellers ville jeg heller ikke tage det her ud offentligt.

 

Men inden man når så langt, så bør man spørger sig selv om man overhovedet vil handle med et firma der påståar at det er "meget normalt" at et produkt skifter serienuemmer  

Crown - there is no substitute.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

jeg har en forhandler kraftigt mistænkt for at sælge falsk hardware, idet producenten ikke kan genkende serienumre mv. på den købte hardwaren.

er der nogen der kender til en it forhandler brancheorganisation så man evt. kan give dem et tip om et broddent kar?

Seagate har et tool til fejlfinding af diske, hvis du prøver det kommer der oplysning om disken frem, såsom disktype og nummer

http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools/

 

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

det er sjovt du siger det, for det
er også det indtryk folk jeg kender har haft, men sjovt
nok er jeg også den eneste der har haft en
reklamationssag med dem, og det er der den går galt.


Ja, jeg er helt sikker, når Seagate siger at der er
ugler i mosen, så er der næppe så meget at rafle om.
Ellers ville jeg heller ikke tage det her ud
offentligt.


 


Men inden man når så langt, så bør man spørger sig
selv om man overhovedet vil handle med et firma der
påståar at det er "meget normalt" at et produkt skifter
serienuemmer  



kan så oplyse dig om jeg har haft nolge samsung 1TB HDD
til RMA hos dem før ingen problem
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 12:40

ja, og jeg kender massere af andre med samme tilfælde.

det krakrateristiske er jo netop at ingen har problemer så længe der ikke er reklamationer.

 

går man ind på trustpilot, nettjeck osv, så kan jeg desværre konstaterer at jeg ikke er den eneste med en meget uheldig sagsgang.

Crown - there is no substitute.
Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

ja, og jeg kender massere af andre med samme tilf�lde.

det krakrateristiske er jo netop at ingen har problemer s� l�nge der ikke er reklamationer.

 

g�r man ind p� trustpilot, nettjeck osv, s� kan jeg desv�rre konstaterer at jeg ikke er den eneste med en meget uheldig sagsgang.



læs lige hvad han skriver igen!!!!
rma=reklamation.

Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet





Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 18:58

jeg forstår simpelthen ikke sætningen så, udtrykket "at have noget til reklamation" eksisterer ikke på dansk. skal det forståes som rep, som at man har kigget på det, eller som en ombytning?

jeg var desuden heller ikke klar at rma stod for reklamation, det er altså lidt svært for os andre at følge med når man benytter hjemmelavede forkortelser

Crown - there is no substitute.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

jeg forstår simpelthen ikke
sætningen så, udtrykket "at have noget til reklamation"
eksisterer ikke på dansk. skal det forståes som rep, som
at man har kigget på det, eller som en ombytning?


jeg var desuden heller ikke klar at rma stod for
reklamation, det er altså lidt svært for os andre at
følge med når man benytter hjemmelavede
forkortelser


fær nok du ikke kener ordet og har hørt det før men det
er nu ikke hjemelavet RMA er en meget nomal
forkortelse for det der bliver brugt på flere danske it
butiker her er en forkalre på hvad det betyder http://en.wikipedia.org/wiki/Return_merchandise_authoriza
tion men det er alser ikke noget nyt og er meget alm. af
bruge men angåne dit spøsmål så bliv den sent ind og de
sente mig en ny om de sate den i deres maskine og testen
den skal jeg ikke kune sige men det gik smærte frit
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 20:50

så er vores oplevelser ens, forskellen er at seagates egen software meldte disken defekt, og det gjorde bj's software ikke. da vi så aftale (jeg lagde endda en seddel ved) at de skulle teste med seagates egen software blev det ikke gjort.

 

I øvrigt har du helt ret at RMA er legitim nok, men det altså ikke det samme som reklamation, så selvom jeg sagtens nu kan se at din sætning giver god mening, så har det intet med danske forhold og køberetlig reklamation at gøre. Men det er sikkert ganske smart i et land hvor almindelige forbrugerpræceptive regler er erstattet af søgsmål og andet gøgl

Crown - there is no substitute.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:


læs lige hvad han skriver igen!!!!
rma=reklamation.

RMA betyder bare at forhandler og kunde er enige om vare som sendes tilbage til dem, og at du har et reference nr. Det dækker ikke nogen reklamations ret eller lign.

har man ikke et RMA nr, kan forhandler let forklare at de ikke kan finde din vare og du har kun postvæsnets pakke nr som eneste bevis på et eller andet er sendt tilbage.

Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:21
nej nej nej

det er jeg godt klar over


ville bare gøre ham klar over at han tolkede det i forkert retning

en rma i dette tilfælde, betyder nu her som jeg tolker det at han har haft en positiv reklamationssag
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet





Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

RMA betyder bare at forhandler og kunde er enige om vare som sendes tilbage til dem, og at du har et reference nr. Det dækker ikke nogen reklamations ret eller lign.

Enig.

Men samtidigt har RMA udviklet sig til slang for "reparation under garanti/reklamationsret på en vare, som er købt i en internetbutik". Man ser meget ofte, at folk skriver, at de har noget til RMA, og her skal det læses sådan, at de har en igangværende reklamation.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu