|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
B.J.Trading skriver du dem har jeg nu kun haft gode
oplevelser med så håber du er 110% siker når du anklare dem for sådan noget på et ofenlig forum men er da ikke godt vis det paser syns bare det er undlig af de skule ødelige deres ellers gode ry med sådan noget ![]() |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
det er sjovt du siger det, for det er også det indtryk folk jeg kender har haft, men sjovt nok er jeg også den eneste der har haft en reklamationssag med dem, og det er der den går galt. Ja, jeg er helt sikker, når Seagate siger at der er ugler i mosen, så er der næppe så meget at rafle om. Ellers ville jeg heller ikke tage det her ud offentligt.
Men inden man når så langt, så bør man spørger sig selv om man overhovedet vil handle med et firma der påståar at det er "meget normalt" at et produkt skifter serienuemmer |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 858 |
![]() |
Seagate har et tool til fejlfinding af diske, hvis du prøver det kommer der oplysning om disken frem, såsom disktype og nummer http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools/
|
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
kan så oplyse dig om jeg har haft nolge samsung 1TB HDD til RMA hos dem før ingen problem ![]() |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
ja, og jeg kender massere af andre med samme tilfælde. det krakrateristiske er jo netop at ingen har problemer så længe der ikke er reklamationer.
går man ind på trustpilot, nettjeck osv, så kan jeg desværre konstaterer at jeg ikke er den eneste med en meget uheldig sagsgang. |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
læs lige hvad han skriver igen!!!! rma=reklamation. |
|
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
jeg forstår simpelthen ikke sætningen så, udtrykket "at have noget til reklamation" eksisterer ikke på dansk. skal det forståes som rep, som at man har kigget på det, eller som en ombytning? jeg var desuden heller ikke klar at rma stod for reklamation, det er altså lidt svært for os andre at følge med når man benytter hjemmelavede forkortelser |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
fær nok du ikke kener ordet og har hørt det før men det er nu ikke hjemelavet ![]() forkortelse for det der bliver brugt på flere danske it butiker her er en forkalre på hvad det betyder http://en.wikipedia.org/wiki/Return_merchandise_authoriza tion men det er alser ikke noget nyt og er meget alm. af bruge men angåne dit spøsmål så bliv den sent ind og de sente mig en ny om de sate den i deres maskine og testen den skal jeg ikke kune sige men det gik smærte frit |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
så er vores oplevelser ens, forskellen er at seagates egen software meldte disken defekt, og det gjorde bj's software ikke. da vi så aftale (jeg lagde endda en seddel ved) at de skulle teste med seagates egen software blev det ikke gjort.
I øvrigt har du helt ret at RMA er legitim nok, men det altså ikke det samme som reklamation, så selvom jeg sagtens nu kan se at din sætning giver god mening, så har det intet med danske forhold og køberetlig reklamation at gøre. Men det er sikkert ganske smart i et land hvor almindelige forbrugerpræceptive regler er erstattet af søgsmål og andet gøgl |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
RMA betyder bare at forhandler og kunde er enige om vare som sendes tilbage til dem, og at du har et reference nr. Det dækker ikke nogen reklamations ret eller lign. |
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
nej nej nej
det er jeg godt klar over ![]() ville bare gøre ham klar over at han tolkede det i forkert retning en rma i dette tilfælde, betyder nu her som jeg tolker det at han har haft en positiv reklamationssag |
|
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Enig. Men samtidigt har RMA udviklet sig til slang for "reparation under garanti/reklamationsret på en vare, som er købt i en internetbutik". Man ser meget ofte, at folk skriver, at de har noget til RMA, og her skal det læses sådan, at de har en igangværende reklamation. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |