recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTouch til squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiTouch til squeezebox

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

Nu virker udgangen på Controlleren også til afspilning af musik til headphones (nyeste SC 7.3) så får man en ekstra afspiller i Controlleren.

MVH Alex

 min har har SC7.2.1?? så ingen headphone her

Hvad gør man skulle den ikke selv opdatere?

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

 

Så jeg vil mene, at Duet Controller og IPeng Touch supplerer hinanden på fortrinlig vis.

Nu virker udgangen på Controlleren også til afspilning af musik til headphones (nyeste SC 7.3) så får man en ekstra afspiller i Controlleren.

MVH Alex

Headphone det må prøves....

Overvejer Ipone også nogen der ved om de kan købes billigt i UK?u. abo. -skal nemlig derover i Julen(ved at itouch købes med rabat i lufthavnsbutikker)

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 15:06

Jeg kører SB Classic, Duet og Ipeng på Touch

Ipeng applikationen er super, lækker og hurtig til almindelig betjening, dvs. afspille og finde musik.

Jeg kan under ingen omstændigheder undvære min Duet Controller med alle de ekstra funktioner, der er heri (opsætning af systemet, vækkeure, synkronisering osv.).

SqueezeCenter kører på en dedikeret server, så jeg gider ikke foretage al opsætning via Remote Desktop fra en PC.

Så jeg vil mene, at Duet Controller og IPeng Touch supplerer hinanden på fortrinlig vis.

Nu virker udgangen på Controlleren også til afspilning af musik til headphones (nyeste SC 7.3) så får man en ekstra afspiller i Controlleren.

MVH Alex

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af tlmadsen tlmadsen skrev:

Der til skal siges at at ny controller koster på den forkerte side af kr. 2000.- men en brugt 8 GB Itouch kan fåes til omkring en tusse !


Hvis jeg skulle starte fra bunden af ville jeg helt klart overveje itouch/Iphone med Ipeng kontra SQ controller, SELV HVIS PRISEN VAR DEN SAMME (og nu er Itouch/Iphone løsninge jo mindst 1000 kr. billiger)


Hvis man allerede har en Itouch eller en Iphone er der ABSOLUT intet at betænke sig på, så er det bare med at købe en SQ-receiver, lægge Ipeng på din Itouch/Iphone og du er i luften !


Ipeng koster den svimlende sum af kr. 59,. Jeg mener at en SQ-receiver koster omkring kr. 1000.-



Jvf. Hifipriser.dk:
SqueezeBox Duet: 2.736kr
SqueezeBox Receiver: 1.076kr
Jvf. Apple.dk:
Ipod Touch 8Gb 1.699kr

Så løsningen med iPod Touch + SqueezeBox Receiver bliver altså dyrere end en Duet-løsning, hvis man sammenligner begge produkter fra ny stand - og dét er vel mest fair!

Så kan man sige at man jo også får en iPod Touch som kan bruges til meget andet - og det argument er jo også holdbart sålænge man kun er én person i husholdningen og andre dermed ikke har behov for at fjernstyre musikken - ellers bliver man nok nødt til at lade den ligge hjemme så den kan bruges som fjernbetjening!

Men når dét så er sagt er jeg helt enig i at det virker som en top-blæret løsning og hvis navigationen på iPod Touch også går fornuftigt hurtigt er det jo helt perfekt!

/tipsen

Redigeret af tipsen - 02-December-2008 kl. 12:38
Til top
tlmadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 10:17

Hej

Jeg hoppe liger "tilbage" til det oprindelige i denne tråd, nemlig brug af Itouch/Iphone til Squeezebox.

Lidt baggrund. Min første SQ var ver.3 (nu kalder classic). Den kørte jeg med i et par år, men i foråret opgradede jeg til en SQ-Duet (receiver+controller). Denne opgradering har jeg været umådelig glad for, da det altså bare er SÅ meget bedre med det grafiske end den oprindelige betjening (jeg snakker kun interface/betjening her).

Min kone har en Iphone og så sent som igår tog jeg springet og købte+installet applicationen kaldet Ipeng, der er specifikt skrevet til Itouch/Iphone og SQ.

F...., det rykker !. Album/Kunstner "finger-browsingen" er helt klart BEDRE end på min SQ-controller. Til gengælld skal man lige vende sig til volumekontrollen, som er en "slider" i bunde af billede.

Umiddelbart vil jeg altså mene at Ipeng+en Itocuh/Iphone er asbolut "on par" med en SQ controller.

Der til skal siges at at ny controller koster på den forkerte side af kr. 2000.- men en brugt 8 GB Itouch kan fåes til omkring en tusse !

Hvis jeg skulle starte fra bunden af ville jeg helt klart overveje itouch/Iphone med Ipeng kontra SQ controller, SELV HVIS PRISEN VAR DEN SAMME (og nu er Itouch/Iphone løsninge jo mindst 1000 kr. billiger)

 

Hvis man allerede har en Itouch eller en Iphone er der ABSOLUT intet at betænke sig på, så er det bare med at købe en SQ-receiver, lægge Ipeng på din Itouch/Iphone og du er i luften !

Ipeng koster den svimlende sum af kr. 59,. Jeg mener at en SQ-receiver koster omkring kr. 1000.-

Så er der spørgsmålet omkring SQ+Itouch/Iphone contra Sonos+Itouch/Iphone.

På sonos hjemmeside er der faktisk en video-demo der viser sonos+Itouch/Iphone i action. Den kører ikke på samme måde som Ipeng, men det overordnet pricipper er de samme.

Jeg ved ikke hvad løsningen sonos+Itouch/Iphone koster, men jeg TROR ikke at betjeningen over Itouch/iphone er meget forskellig for de to løsninger.

Det man nok mere skal spørge sig selv om er om man kan leve med "touch screen ONLY" interfacet på Itouch/Iphone kontra henholdsvis SQ-controller og Sonos-fjernbetjeningens "fysiske" knapper.

Hvis man allerede her overgivet sig til Itouch/Iphone (som min kone) er der ikke meget at betænke sig på.

Personligt holder jeg meget af en "fysisk" volumekontrol, og har lidt betænkeligheder ved en "tocuh screen only" version.

Omvendt er måden at browse i ens musikbibliotek på Itouch/Iphone altså bare for fed.

Hilsner

Thomas

Thomas

Til top
TBasholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:

HejJeg ved ikke om du kan styre din
Duet med Ipod Itouch, men du kan styre et Itunes bibliotek, hvis de er
koblet på samme netværk. /Skipper


Så vidt jeg ved, kan Itunes ikke klare Flac filer. I mine øjne vil det
diskvalificere iphone og itouch med det samme, hvis ikke muligheden for
at afspille Flac findes.



Hej

Jo, med Fluke kan iTunes afspille FLAC-

Se :http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=97033


MVH

Basholm
SONOS, KISS DP558, PS3. Toshiba 32WLG66, iMac 20" Alu, MacBook og AVI ADM9.1
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:19

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Det er jo så din mening at det bliver ubrugeligt fordi det ikke er open source.

Jeg kan godt se at du så heller ikke kan benytte en iTouch for den består også af lukket kode. Det gør squeezeboxen jo også, så den er også ubrugelig.
[/QUOTE]
Jeg tror ikke helt du forstod min pointe. Hvis ikke kodningen og afkodningen under ripningen er 100 % korrekt, må det alt andet lige gå ud over kvaliteten. Det er alt andet lige nemmere, at lave rippe programmer, hvis man kender koden til bunds.
Jeg er ikke open source guru. Stereophil har været omkring problematikken med at lossles ikke findes i det virkelig liv i nogle artikler.

MVH
HPDahl
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:

[

Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:


Så vidt jeg ved, kan Itunes ikke klare Flac filer. I mine øjne vil det
diskvalificere iphone og itouch med det samme, hvis ikke muligheden for at
afspille Flac findes.

 Øhhh hvorfor ?

Burde Apple Loseless ikke være ligeså godt som FLAC ?

Flac er Open source og derfor dokumenteret, hvorimod Apple Lossless kode ikke er open. Sandsynligheden for at diverse programmer begår fejl vevd encoding og decoding må derfor efter min mening være større ved Apple Lossless

[/QUOTE]Det er jo så din mening at det bliver ubrugeligt fordi det ikke er open source.

Jeg kan godt se at du så heller ikke kan benytte en iTouch for den består også af lukket kode. Det gør squeezeboxen jo også, så den er også ubrugelig.
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 11:09

[

Oprindeligt skrevet af hpdahl hpdahl skrev:


Så vidt jeg ved, kan Itunes ikke klare Flac filer. I mine øjne vil det
diskvalificere iphone og itouch med det samme, hvis ikke muligheden for at
afspille Flac findes.

 Øhhh hvorfor ?

Burde Apple Loseless ikke være ligeså godt som FLAC ?[/QUOTE]

Flac er Open source og derfor dokumenteret, hvorimod Apple Lossless kode ikke er open. Sandsynligheden for at diverse programmer begår fejl vevd encoding og decoding må derfor efter min mening være større ved Apple Lossless

MVH
HPDahl
Til top
dannybach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af pmh45 pmh45 skrev:

Efter at have læst forum siden hos Slimdevices, hvor Ipeng får rigtig meget ros, er jeg blevet endnu mere i tvivl om hvad jeg skal investere i:

Squeezebox receiver + Itouch med Ipeng eller

Sonos ZP90 + Itouch med Sonos applikation

Hvad er bedst???

Jeg står faktisk i akurat samme problem. Så det kunne være fedt hvis der er nogen der havde nogle erfaringer med disse systemer?

Jeg så en trailer på youtube, hvor iTouch samt squeezebox blev vist. Jeg tror uden tvivl at iTouch+squeezebox reciever er en bedre løsning end duet. Dog synes jeg, at det gik en anelse langsomt over iTouch... Men jeg er også hyper utålmodig

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 21:15
lyder jo som et kanon alternativ til Squeezebox..

Har brugt oceaner af tid på at finde en brugbar løsning til fjernstyring af musikken på mit mediecenter, så man slipper for at tænde sin kæmpe strømædende plasmaskærm hver gang man vil høre lidt musik.

Squeezebox og Sonos er for dyre syntees jeg, og oven i denne løsning får man også en mp3 afspiller.

Faldt forresten også over dette software til mediecenter ngRC, men måske kan webguide4 allerede det samme som den, syntes dog ikke jeg kunne andet end streame med den.
Til top
pmh45 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2008
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 21:11

Efter at have læst forum siden hos Slimdevices, hvor Ipeng får rigtig meget ros, er jeg blevet endnu mere i tvivl om hvad jeg skal investere i:

Squeezebox receiver + Itouch med Ipeng eller

Sonos ZP90 + Itouch med Sonos applikation

Hvad er bedst???

Panasonic TH-42PX80
LG 32" lcd, Philips lcd
Marantz SR8500
Sonus Faber, AudioPro, System Audio SE200
Thule
Panasonic DMR-EX77
PS3, PSP
ReadyNAS Duo
Sonos ZP90 med Itouch som remote - rules!!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu