recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTunes/Airport Express eller Squeezebox?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiTunes/Airport Express eller Squeezebox?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MaxM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jorgen Jorgen skrev:

Jeg har iTunes/Airport Express-løsningen. Fordelen ved denne løsning er at man kan spille musik fra min egen, konens og børnenes computere - altså ikke noget med at forklare dem at musikken skal ligge på en fælles server for at kunne afspilles... - denne løsning står mig i 750 kr. og det fungerer bare.

Det hele gik dog først op i en højere enhed, da jeg fik en iPhone. Med programmet Remote kan man fjernstyre iTunes (og AppleTV, hvis man bruger det) - komplet med hurtig søgning, album covers m.m. - det har jeg imponeret en del med.

Der er muligvis nogle stationer som iTunes ikke kan streame - men den klarer uden problemer DRs kanaler (inkl. DAB)

Kan kun anbefales...

Hvordan har du fået din Itunes til afspille Netradio fra DR????
Såvidt jeg ved understøtter Itunes ikke wma streaming?
Medmindre du bruger Itunes på Mac og bruger er det Flip4Mac det hedder?, så kan du ikke benytte DR netradio?

Iøvrigt er jeg osse meget glad for min Airport Express, lige bortset fra, at DR Netradio ikke virker hos mig (XP)

I kan streame ALT der kommer ud af jeres computer højtalere med AIRFOIL til alle WIFI enheder :

http://rogueamoeba.com/

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Der har desværre været en del forskellige meninger om man kunne benytte atv med iPhone/Touch uden at skulle styre den via iTunes. Lidt surt hvis "remote" kræver adgang til iTunes før det virker.

det ser ud som om det ikke er muligt pt. - men er på ønskelisten hos flere end dig - ville også være oplagt, da det jo ville være muligt at lytte til musik fra AppleTv uden at tænde for fjernsynet (det er vist først nu jeg forstod hvor du ville hen)

andre der spørger til muligheden

Hvis AppleTV er tilsluttet dit stereoanlæg, behøver tv'et jo ikke være tændt for at du kan høre musikken ...
Nej selvfølgeligt ikke.
Men hvordan vil du så vælge musikken uden at tænde TV'et ?

Her kunne det være fedt hvis man kunne bruge en Touch til at vælge musikken.

Kunne også være fedt hvis en touch kunne styre TV'et, men ved ikke om den har indbygget IR

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:12

Der følger ingen fjernbetjening med, den eneste måde du kan styre den på, enten via din PC/Mac, med en Iphone eller en Ipod Touch.

Okay, så går det også hen og bliver en smådyr løsning - men selvfølgelig også en pæn fjernbetjening.
Hvad sidder der egentlig af DAC i en Airport Express og hvad har den af udgange?
/tipsen
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2004
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:13
Jeg vil lige slå fast at hvis man sammenligner diverse NAS-mediecenter/squeezebox mm. punkt for punkt med iTunes/Airport-løsningen vil den falde igennem på en række punkter. Men for mig har den som sagt været den ideelle løsning - ungerne /konen kan finde ud af at det. Jeg sparer en boks/nogle penge.

Og det er klart at det er en dyr løsning på fjernbetjeningsprobelmatikken hvis man skal hen og købe en iPod/iPhone med det ene formål.

Til gengæld får man nogle andre smarte funktioner med iPhonen - er lige kommet tilbage fra en løbetur hvor jeg opdagede at noget musik jeg gerne ville høre ikke lå min tlf. . Men med Simplify-appen kunne jeg koble mig op på min arbejdscomputer og streame musikken derfra - da jeg startede via Wi-fi og mens jeg løb via 3G/Edge og telefonen gik over på Wifi igen da jeg kom hjem- og det vel at mærke uden et eneste udfald - det er sådan noget der gør at man er glad for sin iPhone :-)
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af MaxM MaxM skrev:

Jeg har iTunes/Airport Express-løsningen. Fordelen ved denne løsning er at man kan spille musik fra min egen, konens og børnenes computere - altså ikke noget med at forklare dem at musikken skal ligge på en fælles server for at kunne afspilles... - denne løsning står mig i 750 kr. og det fungerer bare.

Det hele gik dog først op i en højere enhed, da jeg fik en iPhone. Med programmet Remote kan man fjernstyre iTunes (og AppleTV, hvis man bruger det) - komplet med hurtig søgning, album covers m.m. - det har jeg imponeret en del med.

Der er muligvis nogle stationer som iTunes ikke kan streame - men den klarer uden problemer DRs kanaler (inkl. DAB)

Kan kun anbefales...

Hvordan har du fået din Itunes til afspille Netradio fra DR????
Såvidt jeg ved understøtter Itunes ikke wma streaming?
Medmindre du bruger Itunes på Mac og bruger er det Flip4Mac det hedder?, så kan du ikke benytte DR netradio?

Iøvrigt er jeg osse meget glad for min Airport Express, lige bortset fra, at DR Netradio ikke virker hos mig (XP)

I kan streame ALT der kommer ud af jeres computer højtalere med AIRFOIL til alle WIFI enheder :

http://rogueamoeba.com/

Det er meget muligt, men det er ikke det tråden drejer sig om.
En Airport Express er en extender til Itunes og bliver fodret derfra, det er så meningen man tilslutter output herfra til sin Receiver, enten via optisk spdif eller alm. stereo jackstik.
Iøvrigt er det faktisk osse en trådløs router eller bridge. Det tæller osse på plussiden.

Og Jorgen, vil du fortælle hvordan du streamer DAB radio og DR netradio til din Airport Express via Itunes?????????

Redigeret af ridderdk - 12-November-2008 kl. 17:13
Til top
Jorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2004
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 18:36

Og Jorgen, vil du fortælle hvordan du streamer DAB radio og DR netradio til din Airport Express via Itunes?????????

Som du kan se er jeg Apple-entusiast og bruger altså mac - og dermed er det muligt vha Flip4Mac og nogle streamings-filer fra denne side

ved ikke om det kan lade sig gøre på en PC - det er da et forsøg værd....
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:06
Nogen der ved om Airport Express kan køre trådløst, altså jeg ved den har indbygget WLAN mellem pc og airport express, men skal den kobles til routeren med patchkabel, eller kan den også fange den trådløst?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 17:09
Den kan godt være trådløs - forudsat at routeren er trådløs
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 20:36
kan man streame direkte fra ens iPhone/Touch til Airport Express uden at skulle ind over en installeret iTunes på enten PC/Mac??
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu