|
Itunes - Godkend computer !! |
Besvar |
Forfatter | |
windeleff
Ny bruger Oprettet: 01-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Emne: Itunes - Godkend computer !! Sendt: 01-Marts-2008 kl. 23:17 |
Jeg har i dag downloaded en sang via Itunes, hvilket jeg har gjort en gang før. Det går fint med at downloaded musikken, men når jeg ønsker at høre det, eller sync med min ipod, så skriver den at jeg "ikke har tilladelse til at afspille emnet på denne computer". Jeg går så op under menuen "butik" og godkender min computer. Prøver igen at sync., men den skriver det samme igen, som om den ikke registrere at jeg har godkendt. Jeg har efterfølgende prøvet at downloaded sangen direkte via min Ipod touch, hvilket forløber uden problemer. Men når jeg så vil sync. igen, så opstår det samme problem. Er der nogen der har nogle løsningsforslag, så vil jeg være taknemlig. Jeg har lige fået min Ipod Touch, og har glædet mig til at gå amok med at downloaded musik, men det har ovenstående problem sat en stopper for. På forhånd tak.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 01-Marts-2008 kl. 23:28 |
Et DRM problem.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 22:25 |
Det er ikke for at træde i noget, men eksempler som dette er grunden til at jeg ikke vil røre iTunes eller anden DRM-inficeret musik med en indtang.
Efter sigende skulle Amazons MP3 butik være på vej til Danmark. Så bliver der mulighed for at betale for downloadet musik uden at man skal spilde sin tid på DRM. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
windeleff
Ny bruger Oprettet: 01-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 02-Marts-2008 kl. 23:01 |
Hvad er DRM?, og er der en løsning på problemet.
|
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 03-Marts-2008 kl. 02:24 |
DRM = Digital Restrictions Management, dvs. kontrol med at du ikke bruger dine filer til noget som du ikke "må". Løsning?? Musik uden DRM, dvs. drop iTunes softwaren. Rip dine CDere til MP3 i stedet for at købe i crappy iTunes butikken. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |