|
Itunes købe film, låst? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Så kald dog det for regulær leje. Jeg mener, at det er respektløst overfor kunderne, at bilde dem ind, at det er et køb de får! Samtidig, så til alle dem, der forudser en snarlig død for film på skiver, DVD og Blu-ray, de skulle måske lige tage en overvejelse igen? For de får ikke et reelt alternativ - KUN leje - og glem så betegnelsen "køb"!
|
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|||
Det er ikke helt forkert at kalde køb af film i iTunes for "uendelig leje". Man KAN downloade købet, men det er stadig kopibeskyttet.
I starten var musikken også kopibeskyttet i iTunes, men for flere år siden fjernede Apple kopibeskyttelsen, så musik man har købt nu kan spilles overalt. Måske sker det samme med film en dag, men det er sikkert op til filmselskaberne. |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8644 |
|||
Blu-ray er også fyldt med DRM, og teknisk kan de forhindre dig i at se en købt film. Men jeg vil ikke kalde det leje, for du kalder det leje, fordi du ikke kan afspille den overalt, men det har jo intet med leje kontra køb at gøre. |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|||
Beløbet er alligevel ikke hævet på min netbankkonto - under alle omstændigheder findes filmkøbet ikke mere på min netbankkonto.
Men den nævnte film findes stadig i kontooversigten hos Apple - og jeg har den stadig på min computer. Men iTunes normale hentningsmuligheder er dog ophørt. Selvom jeg har reporteret fejl, så ved jeg ikke lige, hvad Apple har gang i?
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
De har vel fritstillet dig og ophævet købet. Den film du har kan så nok ikke afspilles.
|
||||
![]() |
||||
|||
Fritstillet? - Det går jeg ud fra, da rapportering er indgivet? Pudsigt, så kan filmen stadig afspilles.
![]() |
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Jeg og min frue køber en del film på iTunes store, de kan da fint downloades på alle enheder og afspilles individuelt, vi benytter hver eget Apple id og har familie deling på, så vi hver i sær kan hinandens køb samt at børnene også kan downloade filmene, det spiller til ug. PÅ de fleste tegnefilm er der også dansk/ engelsk tale og evt. tekster. Via apple tv eller Mac er der også DD 5.1 lyd. En downloadet film fra iTunes kan f.eks ikke afspilles i vlc player "Mac" men derimod i quicktime player. Man kan i øvrigt godt fjerne drm beskyttelsen, men jeg har nu ikke noget problem med drm da alt spiller max.
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
|||
Selvom Google har en højere pris ved visse klassiske film, så kan det være at Google er et bedre bud?
Under alle omstændigheder, så er der brug for tekniske forbedringer, før jeg overgiver mig helt til købsdownload! Blu-ray er det bedste!
|
||||
![]() |
||||
|||
Så har jeg lige modtaget en e-mail fra Apple. De har alligevel hævet beløbet! På trods af, at deres normale gendownload er ophørt og jeg via min konto derinde for flere dage siden, rapporterede problem med filmen!
|
||||
![]() |
||||
|||
Lidt mærkeligt at apple iTunes har en danskskrevet reklamationsside, hvor man også kan skrive reklamationen på dansk, men de er kun i stand til at sagsbehandle på engelsk!
Lidt overflødigt med sprogforvirring!
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12345 |
|||
De dukker selvfølgelig automatisk op på listen over film du har købt. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |