recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTunes med Android telefon?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiTunes med Android telefon?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: iTunes med Android telefon?
    Sendt: 03-Juli-2011 kl. 22:06
Hey!

Nu er det her godt nok et emne omkring en HTC telefon, men der er jo også iTunes, så var lidt i tvivl om hvor det skulle postes, men jeg prøver her...

Jeg har været så uheldig at smide min iPhone 4 ned i en balje vand, men da jeg heldigvis havde en elektronik forsikring der dækker den slags "ups" skader, så får jeg den erstattet.

Når jeg så får min erstatning udbetalt fra forsikringsselskabet, så skal jeg ud og have en ny, men jeg er blevet svært forelsket i en HTC Sensation og Galaxy S2 fra Samsung. Ved ikke lige hvorfor, men jeg synes de er fede og kunne være fedt med Flash! Clap

Men kan disse to telefoner sættes op til at arbejde sammen med iTunes?

og er det helt hul i hovedet at overveje en Android telefon, når jeg ved siden af har en iPad og en MacBook Pro? Det er det måske nok Big smile - men ville nu også bare lige høre, for mener jeg har læst om en der fik en HTC Sensation til at arbejde sammen med en MacBook og iTunes, men husker jeg forkert?


Redigeret af ladiesman217 - 03-Juli-2011 kl. 22:36
          
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:09
I denne tråd er god beskrivelse af hvordan man syncer en Android telefon med iTunes

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1177893

udover denne rå synk af music får du ingen mulighed for at en Android telefon kan spille sammen med iTunes som du kender det med din iPhone/iPad. Altså iTunes kan ikke være et administrations værktøj for en Android telefon eller tilbyde de forskellige features det kan med en iphone/ipad

Mht. om du skal skifte til en Android mobil - tja jeg er ikke så sikker på om det bliver en succes oplevelse i dette tilfælde

Det er en helt anden verden end Apples, og med iphone/ipad/macbook pro og itunes i kufferten, samt allerede spørgsmål om at få den til at virke med iTunes (Android og iTunes hører pr. natur ikke sammen), virker du til at være udpræget Appleficeret (ikke ment negativt på nogen måde).

Hvis du på nogen måde skal få den glæde ud af en Android telefon som er muligt, skal du ihvertfald allerførst "resette og slette" alle dine vante erfaringer og normale processer fra Apple universet. Med en Android telefon skal du tænke helt nyt og finde helt nye arbejdsgange uden at tage udgangspunkt i hvad du tidligere har gjort i dit Mac miljø. Her taler vi Google univers og værktøjer samt rutiner der nok mere hører hjemme i PC miljøet end i dit Mac miljø.

Har du et åbent sind, og kan glemme dine vante rutiner så du ikke tager udgangspunkt i disse når du skal "lære" alt det nye kan det nok blive spændende og sjovt med noget nyt - men ellers er det lettere at holde sig til iPhone.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:18
Mener man kan bruge doubletwist fra DVD-Jon.

En Android telefon virker ganske ok med en Mac 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:41
Ja - det er også doubletwist der beskrives i tråden jeg henviser til
og Ja, en Android telefon virker sikkert ganske ok også med en Mac - den gør det bare anderledes end en iPhone gør.

Det vigtige imho. er blot at forventninger afstemmes inden evt. køb, det er jo ikke en Mac enhed så den integration man normalt vil finde mellem Mac enheder vil ikke være tilstede, og man vil med garanti få en dårligere oplevelse end nødvendigt, hvis man forsøger at få en Android telefon til at være en Mac enhed fordi man tager udgangspunkt i hvad/hvordan man plejer at gøre i sit Mac miljø, og så vil gøre detsamme på samme måde. Jeg siger det fordi mennesker er vanedyr, og jeg alt for ofte oplever brugere gøre netop det, at de køber noget andet end det de er vant til, og så forsøger at få det til at være noget det ikke er, fordi det skal ligne det de er vant til istedetfor at udforske de nye andre muligheder som findes.

:)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 22:17
Enig med spawn. Hvis man er så "langt inde i Appleland", så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle købe en iPhone.
Dog kan det sagtens lade sig gøre, og jeg er da også rigtig glad for mine Android enheder.

Redigeret af Jonathan - 05-Juli-2011 kl. 15:12
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

 
Men kan disse to telefoner sættes op til at arbejde sammen med iTunes?d

og er det helt hul i hovedet at overveje en Android telefon, når jeg ved siden af har en iPad og en MacBook Pro? Det er det måske nok Big smile - men ville nu også bare lige høre, for mener jeg har læst om en der fik en HTC Sensation til at arbejde sammen med en MacBook og iTunes, men husker jeg forkert?

Min personlige oplevelse med at investere i Apple produkter (som nogle sikkert er uenige i, og fred være med det), er at det er lidt "enten eller". Det er pisse fedt hvis man køber "hele pakken", men at "blande" produkterne er at bede om problemer, og ikke mindst at sige nej tak til dén nemme integration der er hele pointen i at købe Apple. Så efter min mening, så beder du om at få de samme problemer som Mac-købere normalt løber skrigende væk fra.

Jeg mener iøvrigt ikke at andre produkter er bedre eller værre end Apple til at integreres med andre firmaers produkter. Der er bare ikke ret mange andre (om nogen?) der har lavet et tilsvarende "komplet" øko-system, hvor både software og hardware inden for flere produktgrupper kommer samme sted fra. Dérfor bliver det meget udtalt at Apple produkter spiller godt sammen. Vil man have Apple produkter til at snakke sammen med andre produkter, så får du præcist de samme problemer som når du vil have alle andre produkter til at snakke sammen.

Kort sagt: Hvis det var mig, så ville jeg droppe iTunes hvis jeg skulle have en Android telefon. Hvis man alligevel ikke kan benytte sig af den komplette integration og nemme håndtering og installation, så kan man lige så godt installere noget andet software der er mere fleksibelt.

Min personlige mening er at ja, det er hul i hovedet ikke at købe iPhone igen. Ikke fordi jeg mener den i sig selv er bedre end alternativerne, men fordi du har alle muligheder for at udnytte dens væsentligste styrke, når resten af dine produkter er fra Apple. Især med iCloud lige om hjørnet.
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 15:10
Fejlpost

Redigeret af Jonathan - 05-Juli-2011 kl. 15:11
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 18:11
Tror jeg ville lægge pengene til side og bruge noget gammelt lort og så vente på iphone 5 som jo sikkert kommer til at koste det samme. 

Hvis det ikke er en mulighed ville jeg springe ud i det med åbent sind og købe en sgs2 eller sensation. Synes det virker virkeligt dumt at købe en iphone 4 nu så forhåbentlig tæt på 5'eren.

Svær beslutning :)

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Tror jeg ville lægge pengene til side og bruge noget gammelt lort og så vente på iphone 5 som jo sikkert kommer til at koste det samme. 

Hvis det ikke er en mulighed ville jeg springe ud i det med åbent sind og købe en sgs2 eller sensation. Synes det virker virkeligt dumt at købe en iphone 4 nu så forhåbentlig tæt på 5'eren.

Svær beslutning :)



Sjovt du siger det, for har netop valgt den beslutning i dag Big smile - fik tilbudt at låne en iPhone 3GS af en kammerat indtil iPhone 5 kommer, så det valgte jeg at gøre, og så gemme pengene.

Så nu håber jeg ikke iPhone 5 blir så eksklusiv at den kommer over +6k Smile
          
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu