|
iTunes. Nu med wav. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2017 kl. 10:21 |
Hej.
Det sker ikke så tit mere at jeg importerer cd til iTunes. Ved import er der nu kommet en mulighed for at importerer wav. Her kan man så vælge flere indstillinger. Jeg har prøvet at sætte den på auto. Men hvad betyder det? Importerer den så cd'en tabsfrit? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wav filer, der må auto betyde 44,1 KHz. Man kan nemlig godt vælge andre.
Det er også tabsfrit, hvis du vælger Apple lossless, og det fylder mindre.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg tror også bare jeg holder mig til Apple Lossless.
Det har jeg været glad for i mange år. Det der bare undrede mig, var at det tog lang tid at importere med Wav. Der er jo ikke noget der skal renderes. Desuden blev den importerede fil større end den oprindelige. Man kan selvfølgelig bare manuelt sætte den til 44.100 Hz og 16 bit. Redigeret af Mufti - 04-Februar-2017 kl. 11:44 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Der er ingen fordele ved at vælge WAV frem for ALAC. Begge er tabsfrie, ALAC er bare komprimeret, så det fylder ca det halve og har understøttelse for ID3 tags, hvilket WAV ikke har.
Og i dag kan enhver afspiller, med respekt for sig selv, klare ALAC. Gælder også Android enheder. |
|
![]() |
|
Så holder jeg fast i Apple losless.
Tak for input. |
|
![]() |
|
Hede ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Men et format som AIFF kan man rette i eks. album cover m.m. og det kan man ikke i alle formater. Jeg har valgt det forkerte format en gang og så måtte man lige importere det hele igen
![]() |
|
Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |