recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTunes. Nu med wav.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iTunes. Nu med wav.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iTunes. Nu med wav.
    Sendt: 04-Februar-2017 kl. 10:21
Hej.

Det sker ikke så tit mere at jeg importerer cd til iTunes.

Ved import er der nu kommet en mulighed for at importerer wav. Her kan man så vælge flere indstillinger. Jeg har prøvet at sætte den på auto.

Men hvad betyder det?

Importerer den så cd'en tabsfrit?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 11:09
Wav filer, der må auto betyde 44,1 KHz. Man kan nemlig godt vælge andre.

Det er også tabsfrit, hvis du vælger Apple lossless, og det fylder mindre.
Venlig hilsen
KB
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 11:42
Jeg tror også bare jeg holder mig til Apple Lossless.

Det har jeg været glad for i mange år.

Det der bare undrede mig, var at det tog lang tid at importere med Wav. Der er jo ikke noget der skal renderes. Desuden blev den importerede fil større end den oprindelige.

Man kan selvfølgelig bare manuelt sætte den til 44.100 Hz og 16 bit.

Redigeret af Mufti - 04-Februar-2017 kl. 11:44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 14:00
Der er ingen fordele ved at vælge WAV frem for ALAC. Begge er tabsfrie, ALAC er bare komprimeret, så det fylder ca det halve og har understøttelse for ID3 tags, hvilket WAV ikke har.
Og i dag kan enhver afspiller, med respekt for sig selv, klare ALAC. Gælder også Android enheder.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 14:15
Så holder jeg fast i Apple losless.

Tak for input.
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2017 kl. 18:08
Men et format som AIFF kan man rette i eks. album cover m.m. og det kan man ikke i alle formater. Jeg har valgt det forkerte format en gang og så måtte man lige importere det hele igen Cry
Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu