recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iTunes og deling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iTunes og deling

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iTunes og deling
    Sendt: 19-August-2013 kl. 05:46
Sad i går aftes og prøvede rode med iTunes og lagde et album ind, Anne Linnet - Akvarium, som jeg har dengang rippede i 320 mp3.

Det gik også fint nok og den fandt covers og det hele. Men hvordan gør jeg så den kan streame musikken til iPad? For når jeg går i iTunes med iPad, kan jeg ikke finde mit album udover hvis jeg søger og så skal jeg købe det igen. 

Har aktiveret deling i hjemmet på pc's iTunes, men så vidt jeg kun kan se gælder det kun for andre pc's i hjemmet?

Har også installeret iTunes server på min NAS og prøvet ligge et enkelt nr ind på den, men den kan heller ikke ses på iPad.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 06:02
Har du også aktiveret 'Deling i hjemmet' på din iPad?

http://support.apple.com/kb/HT4557?viewlocale=da_DK&locale=da_DK
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 06:04
..... Og du skal ikke bruge iTunes på iPad til at afspille musik, men Musik app'en.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 06:54
Har aktiveret deling i hjemmet på iPad

Formulerede det forkert før, når jeg går i musik app finder den ikke noget og henviser mig til iTunes med at skulle købe det.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 10:50
iTunes skal køre på pc/Mac før deling virker.


Venlig hilsen
KB
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3313
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Sad i går aftes og prøvede rode med iTunes og lagde et album ind, Anne Linnet - Akvarium, som jeg har dengang rippede i 320 mp3.

Det gik også fint nok og den fandt covers og det hele. Men hvordan gør jeg så den kan streame musikken til iPad? For når jeg går i iTunes med iPad, kan jeg ikke finde mit album udover hvis jeg søger og så skal jeg købe det igen. 

Har aktiveret deling i hjemmet på pc's iTunes, men så vidt jeg kun kan se gælder det kun for andre pc's i hjemmet?

Har også installeret iTunes server på min NAS og prøvet ligge et enkelt nr ind på den, men den kan heller ikke ses på iPad.


Din PC skal være tændt og iTunes startede op. Deling på iPad og iTunes skal begge være slået til. PC og iPad skal være på samme netværk. App'en musik på din iPad og søg efter dit hjemme bibliotek, du kan også bruge iTunes til film etc. og se dem på din iPad.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 14:02
Man kan ikke streame musik til iPad.

Du kan synkronisere musik ol. over. Her skal du vælge musikken under iPad i iTunes, når du har iPad forbundet med din PC.

Du kan også fjernstyre din PC med iPad, hvis det er PCeren, der skal afspille. Så skal du installere Remote på iPad og aktivere Deling i Hjemmet på PC.

Det hele er faktisk så nemt, at det for os dødelige Windowsbrugere, kan virke svært nogle gange.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Det gik også fint nok og den fandt covers og det hele. Men hvordan gør jeg så den kan streame musikken til iPad? For når jeg går i iTunes med iPad, kan jeg ikke finde mit album udover hvis jeg søger og så skal jeg købe det igen. 

Men hvorfor vil du have musikken hen på iPad? For at styre eller for at afspille ud af iPad'ens højttalere? Du kan styre hele PC/MAC'en iTunes bibliotek via Remote app'en til iPad og så Airplay'e videre til f.eks. dit anlæg eller højttalere.

Hvis du decideret vil streame musik ned til din iPad så synes Apple det skal gøres fra skyen. Det er her iTunes Match kommer ind i billedet, hvor du får adgang til al din musik på alle enheder ligemeget hvor du er. Så ligger det ikke fysisk på enheden, men oppe i skyen. Desværre er iTunes Match stadig ikke kommet til Danmark. Skylden kan placeres hos KODA.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Din PC skal være tændt og iTunes startede op. Deling på iPad og iTunes skal begge være slået til. PC og iPad skal være på samme netværk. App'en musik på din iPad og søg efter dit hjemme bibliotek, du kan også bruge iTunes til film etc. og se dem på din iPad.


Alt det er jeg med på

Til at se film på iPad bruger jeg Airvideo så kan de ses på farten også, og det fungerer faktisk også med jeg kan AirPlay dem videre til fx en hver xbmc maskine med bonjour installeret.

Den tager også undertekster med og æder alle lydspor.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 15:55
@Beanie

Det var faktisk nemt da jeg lige fik det grejet.

@Rasmus Larsen.

Det kan der være flere grunde til. Min medieserver står alligevel ofte tændt eller kan tændes fra iPad, NA'S står altid tændt og vi bruger iPad i køkkenet til opskrifter, musik og tv. Samt når jeg er på farten, så kan jeg streame min musik og film uden jeg fysisk behøves have dem liggende.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 07:56
Hvis det også er til på farten så er det da næsten iTunes Match du skal have fat i. Det smider al din musik op i skyen. Det er ligemeget om det er købt gennem iTunes, rippet fra CD'er eller hentet ulovligt.

Du kan godt komme på iTunes Match selvom det ikke er åbnet i DK. Du skal bare af lidt omveje med et amerikansk iTunes gavekort og så en amerikansk iTunes-konto :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 09:11
@Rasmus

Takker vil prøve at kigge på den løsning også
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu