|
Itunes på Nas uden tændt pc? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fisterolfert ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2012 kl. 17:07 |
Hej folks
Ved godt at andre har spurgt om noget ligende før men har ikke fundet helt samme spørgsmål. Jeg har pt. min musik på min pc og bruger itunes. Da det er begrænset hvad der kan ligge på pc`en og at jeg også godt kunne tænke mig at ligge billeder, film osv. ind i itunes tænker jeg på om det ville være smart med en netværksharddisk. Det jeg ønsker at kunne gøre er, at kunne streame musik, billeder og film til iphone, ipad og apple tv fra netværksharddisken uden at behøve at have min pc tændt hele tiden. Kan det overhovdet lade sig gøre? Og i såfald hvad skal jeg bruge? Jeg ønsker at gøre det uden jailbreaks da det bliver lidt for besværligt for mig at sætte mig ind i. Jeg har pt. en ældre g router som måske også skulle skiftes. Ville det være smart at bruge en airportexpress i stedet da det jo primært ( på nær pc ) er apple produkter der skal på? Eller vil en anden ( og måske bedre router ) være lige så god til apple produkterne? Pt. høre jeg musikken via hdmi til min receiver ( som ikke har netværk) Her ville trådløs overførsel også være rart hvis ikke det går udover lydkvaliteten? Håber nogle af jer kloge mennesker kan give lidt hjælp til en nybåren far, der ikke lige har så meget tid til at følge med i udviklingen mere:) ![]() |
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal have noget der afspiller filerne, hvis du ikke ønsker at det er en PC skal du bruge noget andet. En Airport Express skal bruge en PC som afspiller.
Mht. wifi vs. kablet vil kablet ALTID være bedre og mere stabilt, kan du tolerere at der kan være udfald på lyden eller lignende kan du forsøge med trådløst.
|
|
![]() |
|
fisterolfert ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 160 |
Hvad med de her nas med itunes client?
Hvad er det de kan, og kan en nas så egentlig bruges til andet end en stor fælles harddisk? |
|
![]() |
|
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Hvis det er en fuld client skulle der ikke være noget for at NAS'en kan agere afspiller.
Mange NAS har apps man kan benytte sig af, så der bliver tilføjes funktionalitet til enheden, ud over harddisk delen.
|
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Hej
Jeg har en readynas ultra. På den kører bl.a. en Itunes server service, men for at få eks. en film afspillet på min iphone skal jeg først hente den til tlf. Dvs. jeg tildeler filmen til min tlf. via Itunes på en PC og synkroniserer derefter tlf. så den får filmen. Eftersom jeg ikke fra min iphone kan gå ind og kigge i alle mine filer på NAS og dernæst hente dem er jeg nødt til at have en PC ind over alligevel. Det tror jeg ikke kan være anderledes, medmindre du bruger apple tv (har ikke erfaring med apple tv selv) ? Det vigtigste for mig ved en NAS er at jeg har to diske der kører med redundans så min risiko for at miste data er temmelig lille i forhold til en alm. PC uden backup. Desuden kan der på NAS køre små programmer som gør at den kan virke som server, dette bruger jeg eks. også til squeezeboks. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Prøv kig på www.synology.dk synology har gode løsninger hvor den også selv laver thumbnails af fotos sådan at de hurtigt streames til bærbare medier, heriblandt iphones og ipads (søg på synology apps)
Jeg ber det selv i stor stil på især fotos men også musik, og til dels film.. Sidstnævnte stiller krav til format og opløsning afhængig af forbindelsen. Men synologys photostation er efter min mening helt fantastisk |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Skal lige skynde mig at sige det bliver et kredsløb udenfor itunes
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
@Tanaburs. Læs lige lidt om Netportal appen. Gennem den kan du streame bla. film. Jeg bruger selv også iPadversionen, den hedder Filebrowser.
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Det er INGEN iTunes klient der ligger på de NAS du kan købe i dag. Det er - som Tanaburs siger - en iTunes server service der kører. Det gør at du i din iTunes klient på din PC'er kan se de filer du har på din NAS som et fælles bibliotek (altså uden at du manuelt behøver at tilføje filerne til dit eksisterende bibliotek). Denne service har dog den begrænsning at den ikke understøtter covers. Og at du som sagt ikke kan brude den som stand-alone iTunes.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Killerfly ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Lyngby, Denmark Status: Offline Point: 147 |
det du skal gære at købe en qnap nas og install 3 part app forked-daapd, dette kan desværre ikke gøres på en synlogy in nu
|
|
![]() |
|
Killerfly ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Lyngby, Denmark Status: Offline Point: 147 |
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Jeg kan ikke rigtig forstå hvad det skulle gøre ? Hvis man ser på screendumps så står biblioteket/filerne stadig listet under "Shared" dvs. screendumpet stammer fra en PC'er.
Hvis det er for at få afgang til musik på AirPlay devices så understøtter Synology det allerede. Hvis man har en af de nye Airport Express (med N netværk) så kan den snakke direkte sammen med NAS'en og man man via DS audio App'en fra Synology vælge musik og skubbe det direkte ud til Express'en - uden at en PC står tænkt, og uden at den først streamer fra NAS->iPod->Express
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |