|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
nej lige præcis derfor er PCén som jeg ser det stadig den nemmeste løsning.
Så slipper du for at have musikken både på NAS og på Ipod. |
|
![]() |
|
spaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Men det at skulle til at boote en pc op + strøm forbruget deraf for at høre musik. Er for meget synes jeg.
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Ja hvis det kun er til musikafspilning virker det jo totalt overkill.
Men med pcén kan du jo spare NAS´en. Så det er jo 2 fluer i ét smæk. Jeg tænder og slukker ikke min server. den står tændt altid.. Og bruger ca. 30W.. Det koster mig så ca. 600kr/år i strømforbrug. Mulighederne er jo så uendelige med en server. Men ja jeg leder også efter en "bedre" løsning for musikafspilning.
|
|
![]() |
|
spaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
30watt er heller ikke ret meget, ja ok så kan jeg godt se det
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
Spaus@ du skal have en NAS, Appletv2, en iPod touch/iPad/iPhone
samt en app kaldte plugplayer. Så køre det. En anden mulighed er at køre direkte fra Appletv2 som du dog så skal jailbreake. Se Firecore. Redigeret af Stenholt - 05-Oktober-2011 kl. 18:42 |
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
mbm1
Vil du komme med eksempel på en server der kun forbruger 30w pr time. Er der serversoftware installeret eller bruger du bare windows 7.
|
|
![]() |
|
![]() |
Mit er et "gammelt" atom baseret itx system..
Det måles til 32W på sådan en elmåler-ting. Mener ikke det kan fåes mere. Så idag skal du nok kigge efter et Asus E35M1. Koster 800kr Men kig her vedr. strømforbrug: http://www.silentpcreview.com/article1167-page5.html Ja jeg køre bare alm. windows 7 og så med shared folders.
|
|
![]() |
|
![]() |
Stenholt siger du at hvis jeg hacker mit apple tv2 med firecore så kan jeg godt køre fra nas til apple tv2 til anlæg via ex. optisk kabel?
Det ville være fedt, for det har jeg virkelig overvejet at gøre alligevel, jeg ville bare vente til jeg rent faktisk har fået investeret i en nas og til at det nye hack kommer efter ios5. Det ville spare mig for en hel del. Men det kræver at jeg afspiller musikken fra plugplayer app'en korrekt? Jeg havde nu godt nok håbet på at finde en løsning hvor jeg kunne afspille direkt fra ipod/itunes. Redigeret af spaus - 06-Oktober-2011 kl. 09:47 |
|
![]() |
|
![]() |
Var der ikke noget med at den gamle apple TV som havde indbygget harddisk kunne afspille Itunes direkte? Kunne den også deles på netværket?
Kan den stadig købes?
|
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
Hvilken strømforsyning anbefales til sådan et bundkort? - Det er vel ikke nødvendigt med 600w og hvordan kan man være sikker på at PSU'en selv reducerer forbrug når den ikke anvendes, for dermed at reducerer energiforbrug til et minimum?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det her er faktisk interessant.
Jeg kan se at man kan lave en server for ca DKK 3.500 inkl. 4 TB harddisk (men ekskl. software). Hvis man installerer "Windows Home Server" på enheden eller "Windows 7", vil det så være muligt at installere Itunes på serveren og anvende albumart mv. Jeg forestiller mig så at erhverve 2 stk. airport express der sender signalet til 2 stk. receivere og fjernbetjener det hele via Ipad. Kan en sådan løsning lade sig gøre? Sry for hijack - men håber mine input kan bruges. |
|
![]() |
|
![]() |
Itunes virker ikke på windows server... Så du skal have alm. windows 7.
Jeg har så Itunes kørerende og min ipod touch som styreenhed med albumsart osv... helt som hvis det lå på selve ipoden. Det kan både streames til selve Ipodén men også til anlæg osv.
ang. PSU så skal man finde en lille ekstern PSU. på 100-120 W |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |