|
|
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
har man synology server er der også kommet en synology remote http://www.synology.com/products/synology_remote_photo.php?lang=dan#p_submenu den har spdif ud så man kan streame direkte fra NAS over i en receiver koster 638 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5159485
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
jo men har jo købt en appletv2
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
fint fint så kunne appletv2 godt finde indpas hos mig en dag jeg skal have ny streamer.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Men du kan jo netop ikke streame direkte fra NAS'en uden firecore. Bortset fra det, så ville jeg personligt følge mbm1's løsningsforslag, og købe en decideret PC og bruge som server i stedet for en NAS - det åbner op for nogle flere muligheder (herunder at bruge Apple's Remote software, som er noget bedre end plugplayer imho), og det giver bedre performance som server. Klart, det er en smule dyrere, men ikke meget.
|
|
![]() |
|
spaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Jeg skal lige have det helt klart (er lidt tungnem), Jeg kan gå ind på ipod på min ipod touch og afspille musik fra min nas uden at jeg behøver plugplayer eller anden app? Altså når jeg har firecore.
Så lige her til morgen at firecore 0.9.1 er udkommet med ISO support, det er nice. Redigeret af spaus - 12-Oktober-2011 kl. 09:02 |
|
TV: Samsung 55b7070
Ipad2, Iphone 3gs, apple tv2 Synology ds411j |
|
![]() |
|
spaus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2010 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
Lige et side spørgsmål - med firecore kan jeg bruge mkv. hvilket er et hit for mig. Men skal jeg lægge metadata ind i mkv, hvis ja.. hvordan gør jeg?
Jeg tænker covers og info om filmen. Nu kan jeg se at firecore understøtter mulighed for subtitles, men understøtter den også mulighed for flere lydspor? Redigeret af spaus - 12-Oktober-2011 kl. 14:36 |
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 8 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
![]() |
Otto@ man behovet IKKE firecore på sin appletv2
for at hente musik, billeder og video på sin nas til sin iPod. Det gør man via plugplayer. Herefter sender man der videre til sin appletv2 via AirPlay |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Ah. Jamen så blev jeg så klog. Men for at Spaus lige er med, så er vi enige om at det stadig kræver at man bruger plugplayer app'en på telefonen til at styre det med. Du kan ikke styre AppleTV2 via remote app'en, og derved afspille filer fra NAS'en. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak Otto
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Otto@Nej det kan man ikke. Når du afspiller via ipod/plugplayer fungere
Appletv2 kun som modtager og videreformidler af signal. Appletv2 kan ikke se nas'en uden at den er jailbroken med firecore Når den er det kan man godt bruge iPod'en som fjernbetjening via Remote app'en men man er nødt til at have sit tv tændt for at kunne følge med. |
|
![]() |
|
![]() |
Måske kan man bedre forklare det med at ved streaming fra
nas til iPod bruger man kun appltv2 som en slags airportexpress. Hvis man vil bruge appltv2 som et traditonelt mediecenter er man nødt til at installere firecore for at kunne få forbindelse til nas'en. |
|
![]() |
|
![]() |
Spaus@ der er en anden tråd omkring der at få det maksimale ud af
firecore. Her svare skalle06 på mange spørgsmål med dygtighed. Jeg kan ikke lige huske navnet på tråden, men søg og du vil finde. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |