Jeg kan simpelthen ikke overskue, hvad der vil være det smarteste i min situation, så jeg håber af få lidt input til det rigtige valg.
Jeg har i dag 500GB musik (hovedsageligt i Apple Lossless) liggende på en NAS, hvor min MacBook afspilller det via en iTunes klient (ikke via iTunes server, men det kan min NAS godt sættes op til.)
Jeg vil gerne have en permanent løsning, hvor MacBook'en ikke er nødvendig.
Desuden har jeg i stuen en Apple TV (1. gen) med ATV Flash installeret. Det er ikke rigtigt lykkes mig at sætte iTunes op på den, da filerne jo ligger centralt og jeg ikke har fundet den geniale løsning for ATV'en at tilgå filerne på NAS'en. Desuden har vi både iPhone og iPad til at styre sagerne...
Nu er jeg så flyttet i hus og savner en afspiller i køkkenet, og spørgsmålet er så, hvad der vil være smartest:
1. Købe en Sonos S5 til køkkenet og en ZP90 til stuen - altså gå helt over til Sonos på musikdelen, og beholde ATV'en til film?
2. Købe en Mac Mini til stuen - flytte ATV'en i soveværelset og en Airport Express til køkkenet?
3. Købe en Mac Mini til stuen og en S5 til køkkenet?
4. en helt alternativ løsning?
Krav:
- Jeg skal kunne afspille min musik begge steder
- Jeg skal også kunne afspille DRs radiokanaler i køkkenet. (Det skulle kunne lade sig gøre på Sonos, men kan jeg sende streamet DR-radio til en Airport Express?
- Jeg har også Yousee Play i huset, som jeg meget gerne vil bruge, men det kan vist hverken køre via iTunes eller Sonos endnu? Desuden kan man kun streame på en mac - ikke downloade musikken. Bedste bud (Ud over pc, som det 100% ikke bliver til) vil altså være en Mac Mini i stuen?!??
- At kunne afspille forskelligt musik i de forskellige zoner er pt. ikke altafgørende, men vil da være en klar bonus set på længere sigt. (Kunne det måske tænkes, at iTunes bliver i stand til det på et tidspunkt)
Økonomien i det er ikke ligegyldig - men det vigtigste er, at systemet bliver brugervenligt og og så skal forholdet mellem pris og udbytte være størst muligt.
Nå, det var en del - jeg håber, det giver mening, og at I kan komme med nogle brugbare inputs.
/Jeppe
Edit: MacBook'en skal kunne undværes og YouSee Play skal gerne kunne virke.
Redigeret af Poplic - 07-Februar-2011 kl. 21:16