recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - itunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketitunes

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Direkte link til dette indlæg Emne: itunes
    Sendt: 25-Februar-2011 kl. 23:28
har for nylig installeret itunes.
Har nu fået et problem med at nogle af de nr jeg vil afspille ikke kan afspilles mere der står ikke tilgængelig ud for nr. skulle der være en som har en forklaring på dette.
og så mener jeg at jeg før kunne starte afspilning af et helt cover ved og klikke på første nr. nu spilles kun det ene nr.
Til top
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 09:30
det er typisk fordi filen ikke ligger på den samme destination på din pc mere.....har du flyttet dine musikfiler eller ændret noget i dine stier?
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 13:29
Itunes er ikke et medieprogram. Det er en virus, der træffer sine egne beslutninger :-)
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af snadepind snadepind skrev:

Itunes er ikke et medieprogram. Det er en virus, der træffer sine egne beslutninger :-)
Det var da noget af en udmelding. Hvad baserer du det på?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Du har ret. Det er noget af en udmelding, men jeg kunne ikke dy mig. Vi bruger overhovedet ikke hjemmets Ipod Nano mere, fordi det er så træls, at skulle synkronisere og konvertere the apple way. Særligt med flere afspillere og flere computere, der skal snakke sammen. 

Måske er det blevet bedre de sidste 4 år, siden sidst jeg startede iTunes, men jeg har ikke lyst til at undersøge sagen. Så nu skriver jeg jeg bare udokumenterede påstande på tilfældige Internet fora :-)

Winamp + windows fil overførsel FTW. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 13:16

Du har ret. Det er noget af en udmelding, men jeg kunne ikke dy mig. Vi bruger overhovedet ikke hjemmets Ipod Nano mere, fordi det er så træls, at skulle synkronisere og konvertere the apple way. Særligt med flere afspillere og flere computere, der skal snakke sammen. 

Måske er det blevet bedre de sidste 4 år, siden sidst jeg startede iTunes, men jeg har ikke lyst til at undersøge sagen. Så nu skriver jeg jeg bare udokumenterede påstande på tilfældige Internet fora :-)

Winamp + windows fil overførsel FTW. 
At sige at det er 4 år siden man prøvede et IT produkt, og at man ikke kunne li' det, og derfor sikkert ikke vil kunne li' det i dag, er det samme som at sige at man prøvede at køre bil i 70'erne og man dengang ikke kunne lide det, og derfor sikker i dag heller ikke vil kunne lide det. LOL
Er også nysgerrig efter at have hvad "the apple way" er?

Skal nu heller ikke lyde for hellig, for jeg hadede også iTunes før jeg fik min første Mac, efter jeg prøvede det her på, faldt det hele på plads og gav mening.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 14:16
Irenicus: Din analogi er ikke god. Bilen i 70'erne kunne trods alt køre fra A til B og jeg stiller spørgsmål ved om 4 ITunes år = 40 Bil år

Man skal jo også kunne lide et produkt i den prisklasse. Ligesom med Hifi - det man selv ejer er tit verdens bedste. Så måske du er en smule mere tilgivende overfor Itunes efter at have smidt 10 af de lange. Jeg kunne nok også godt vænne mig til at bruge ITunes, men jeg har ikke en stor investering i klemme, så derfor vælger jeg at lade være. De indledende erfaringer med Itunes har ikke kunne imponere.

Her er er et par eksempler fra sidste forår, da jeg gen-startede Itunes for at kunne hjælpe en ven med at få nogle ringetoner med hjem på hans IPod.

1) ‎"Din ipod er synkroniset med en anden Itunes profil. Vil du slette alt på Ipod'en og benytte din egen synkroniseringsprofil". 
NEEEEEJ, det vil jeg overhovedet ikke. Jeg vil bare have lov til at tilføje et par numre til min vens Ipod og måske lave en ny playlist. Men det kunne man ikke.

2)  .wma files kan ikke spilles og konverteres automatisk ved indlæsning. Så nu har man 2 versioner af det samme nummer liggende. Dette sker helt automatisk. Kunne da godt lige spørge mig om jeg er med på den. Og den kan konvertere, men ikke afspille. Hvad er det for et koncept?

3) Hvis jeg køber noget i iIunes store, så er det æble format, som ingen telefoner eller mp3 afspillere udover apple kan sluge. Penge ud af vinduet!!!! Med mindre man selv gider konvertere dem til mp3 - og det gider jeg ikke give 8 kr per nummer for at gøre.

It's the apple way or no way. 

Og jeg har så valgt no way. Winamp + Windows fil overførsel FTW

Redigeret af snadepind - 03-Marts-2011 kl. 14:27
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 14:33
Snadepind:

1. Kan jeg fint hos mig

2. WMA er et windows format, egentlig ikke så underligt at det ikke kan bruges. Derudover er det ærligtalt et dårligt format.

3. Lyder ærlig talt som en dårlig undskyldning for bashe, da der efterhånden er en del afspillere der æder næsten alt, inklusiv AAC. Dertil tager det hverken noget rigtig tid og er heller ikke besværligt at konvertere.

Sidst kan jeg da nævne at min første Mac kom igennem det firma jeg arbejdede for på daværende tidspunkt, og kostede mig ikke meget om måneden, så har ikke rigtig lagt en stor investering i den. Samtidig med det er der en masse alternativer til iTunes på Mac, og Windows kan også installeres på en Mac hvilket også fulgte med den, i Windows er der masser af alternativer hvor du også kan lægge musik på en iPod. Bottomline er at iTunes fungerer rigtig rigtig godt, ihvertfald på OS X kan ikke rigtig udtale mig om Windows versionen, da jeg ikke har forsøgt mig med den i efterhånden lang tid.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 15:02

2. WMA er et windows format, egentlig ikke så underligt at det ikke kan bruges. Derudover er det ærligtalt et dårligt format.

3.  .....Dertil tager det hverken noget rigtig tid og er heller ikke besværligt at konvertere.

Hahahahahaha. Exactly my point. Its the apple way, or no way Wink.

Gad vide hvorfor det er et "skod format". Måske fordi det ikke bare kan bruges i dine afspillere - det skal konverteres først? Hvis det virkelig var et Win format i den forstand, at det kun duede på windows(hvilket ikke rigtigt giver nogen mening, da alle filer kan læses på alle computere med det rigtige software. Det er bare bits på en harddisk), så er det underligt, at ITunes kan konvertere filerne, men ikke afspille dem?

Hvis man kun bruger Itunes på PC og Ipod/Iphone til afspilning af lyd, så er mp4 og AAC format ikke en begrænsning. Tilsvarende kan siges om quicktime video .mov og mp4 video.

Jeg sætter pris på Media Player Classic med indbygget Combined Community Codec Pack, fordi det kan spille alle ikke proprietære video formater uden konverteringsbøvl. Det samme argument gør sig gældende for Winamp. Den spiller alle ikke lukkede lyd formater. Jeg skal ikke gøre eller tilpasse mig noget for at høre filerne.

Desuden sætter jeg pris på at bruge min bils cd afspiller, min Sony mp3 afspiller, min nokia tlf etc til musik. Det kan jeg med mp3 filer, men hvis jeg havde valgt Ipod + Itunes + ITunes store, så var det med at skifte til samme opfatning som dig. "Konvertering tager ikke rigtig noget tid og er ikke rigtig besværligt".

I want it my way - the easy way
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu