|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
J.Skovgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() Sendt: 23-September-2007 kl. 14:54 |
|
Hej. :)
Her er lige et par billeder af min lille hjemmebio. (5,10 x 3,15m) ![]() Beklager billed kvaliteten, men det er ikke nemt at tage billeder når næsten alt er sort. ![]() Front: Lærred: DIY 90" 16/9 Screengoo digital gray malet på en melamin plade. Front Ht.: Jamo 707 Center Ht.: Jamo center 200 Sub: Yamaha YSTW 300 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bag: Baghøjtalere: Canton Inwall LCR 500 ![]() ![]() ![]() ![]() Projektor: Panasonic AX100 ![]() Rack: Reciver: Yamaha RX-V1200 DVD: Panasonic DVD-S97 HD-DVD: Toshiba HD-A1 HDMI Switch: Lindy Laserdisk: Pioneer DVL 909 Og ca. 100 styk Laserdisk. (Mangler at købe en Blu-ray afspiller, men venter på at høre lidt om den nye Samsung multi afspiller, hvis den får gode anmeldelser, så bliver det nok den.) ![]() ![]() Biograf Stole: ![]() Dvd reol, som lige er blevet flyttet ud af hjemmebio'en, men er samlet igen inde i stuen, men der skal ryddes op, før end der kan tages nye billeder. ![]() Indeholder i dag ca. 1000 dvd film, 67 styk HD-DVD og 7 styk Blu-ray. ![]() Aircondition anlæg: ![]() Dør ud af biografen. ![]() Gardin foran døren under filmen. ![]() Det var så min lille hjemmebiograf, som jeg bruger en del tid, især i vinter halvåret. ![]() |
||
::::::::
J.Skovgaard |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7167 |
![]() |
|
ligner jo næsten en rigtig bio
Flot arbejde |
||
![]() |
||
J.Skovgaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
|
Tak for kommentaren. ![]() Modsat en rigtig biograf, så har min en pauseknap, hvis det skulle blive nødvendig. ![]() |
||
J.Skovgaard |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg glemte lige at vise mit manuelle maskerings system, der bliver senere sat en motor på, når jeg finder en der er egnet.
![]() (lærredet er lige i den virkelige verden, det er bare mit kamera der har lidt problemer ) ![]() Lærredet i 16/9 format. ![]() Og maskeret til 21/9 (2.35:1) ![]() Den meget simple opbygning, består af et rullegardin som er blevet tilpasset i længden, og derefter er der monteret snortræk, hvor den ene vikler op, og den anden ned, og maskerings pladernes vægt ophæver næsten hinanden, så der er stor set ingen belastning på rullemekanismen. :) men der er selvfølgelig en vægtbelastning på selve gardinstangen, men det har jeg taget højde for, ved at understøtte et par steder. ![]() Maskerings pladerne, bliver styret, og holdt på plads, ved hjælp af gardinstænger, som jo er billig, og nemt at arbejde med. ![]() Maskeringspladerne er lavet af en special facade beklædningsplade, som består af en plastik kerne, med en tynd alminiums plader på hver side, og de er meget vridningsstabile. De 2 plader med målene 234 x 20 cm og 244 x 20 cm løb op i 200,- hos en lokal snekerfirma. ![]() Pladerne er derefter påklistret noget velourtape, købt her www.screengoo.de/velourfolie.html?1173623385859 sammen med en gang ScreenGoo. ![]() Velourtapen findes i 2 størrelser, 9 og 15 cm. jeg købte 10 meter af hver, 9 cm. rullerne til rammen, og 15 cm. til maskeringspladerne. Indtil videre har jeg ikke monteret stop på skinnerne, andet end endestoppene, så lige nu kan jeg maskere trinløst fra, 1.78:1 til 2.70:1 og det ender sikkert nok men at det bliver ved med at være sådan. Alt ialt, kom projektet til at koste ca. 700,- og efter min mening, så er det alle pengene værd. ![]() Redigeret af J.Skovgaard - 04-Oktober-2007 kl. 21:35 |
||
J.Skovgaard |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Superflot, det er fantastisk at se når folk virkelig giver den hele armen, for at lave den perfekte hjemmebiograf.
Godt gået med det maskingsystem, meget kreativt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det ser superlækkert ud. Et fremragende eksempel på hvor meget bif-stemning man kan lave, uden at elektronikken skal koste en million, ved at give omgivelserne lidt opmærksomhed. Alle der har et rum til overs til en hjemmebio, burde tage et kig på dette setup til inspiration. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mange tak. ![]() Ja, maskering har en stor betydning for billedet, selv om det bare er en form for synsbedrag, at sort ser mere sort ud, med maskeringen på plads. ![]()
Mange tak, også til dig, det er næsten for meget, med alt det ros. ![]() |
||
J.Skovgaard |
||
![]() |
||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
|
Kun een kommentar: WAUW !!
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Takker. ![]() |
||
J.Skovgaard |
||
![]() |
||
Voodoodolphins ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 932 |
![]() |
|
Utoligt flot setup du har, ingen tvivl om det, er ganske misundelig. Har du nogen billeder af det i aktion?
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
|
Rigtig godt gået Jeg ville ønske, at jeg også havde et rum til overst. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Takker. ![]() Her er et par screenshots, men det er ikke noget man kan bruge til så meget, da kameraet ikke ser billedet, som øjenene gør det. ![]() A view from space - HD DVD ![]() ![]() ![]() Howl's moving castle - R1 dvd ![]() ![]() Kapring på åben hav - HD DVD ![]() ![]() Det var så et par stykker. ![]() |
||
J.Skovgaard |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |