Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
QuaZ
Bruger
Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
|
Emne: Jagten på et nyt TV Sendt: 31-Juli-2007 kl. 17:13 |
Jeg er på udkig efter et nyt TV da mit gamle nu ikke længere er tilstrækkeligt.
Jeg har selv søgt med lys og lygte men har ikke været i stand til at finde et tv med de egenskaber jeg eftersøger.
Kravene til mit nye tv er som følger:
FullHD 1920x1080
xy.colour (eller lign.)
Deep Colour (eller lign.)
10-bit billedbehandling
10-bit panel
DVB-T
1600:1
Og ikke mindre end 42"
Det eneste TV jeg har fundet der overholder disse krav, undtagen tuner delen, er Sony KDL-46W3000 men det ser ikke ud til at det kan fås herhjemme (eller noget sted indenfor EU) endnu.
Jeg ville sætte stor pris på hvis nogen kendte en model med disse egenskaber, eller havde noget viden på om W3000 modellen er lige om hjørnet?
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 17:15 |
I stedet for at gå udelukkende efter specifikationer vil jeg anbefale dig at kigge på hvad tv'et egentlig yder.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 17:20 |
Philips, Sharp, Samsung og panasonic har da også tv som opfylder dine krav + lidt mere.
|
 |
QuaZ
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 18:21 |
Stampe skrev:
I stedet for at gå udelukkende efter specifikationer vil jeg anbefale dig at kigge på hvad tv'et egentlig yder.
|
Jeg skal bruge TV'et til at spille på, primært.
Og der skal det være 10-bit panel og de andre farve egenskaber.
Jeg kan ikke gå noget sted hen og se en demo på PS3 spil, så kan ikke gå ud fra hvad jeg ser i butikken da "alm. HD" ik er nok.
|
 |
QuaZ
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 18:27 |
lahan skrev:
Philips, Sharp, Samsung og panasonic har da også tv som opfylder dine krav + lidt mere. |
Hvilke modeller??
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 18:30 |
Philips vil jeg mene du skal kikke efter xxpfl9732 eller xx pfl9832
Panasonic Z700
Check evt flatpanels.dk for sharp og samsung
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:25 |
QuaZ skrev:
Jeg er på udkig efter et nyt TV da mit gamle nu ikke længere er tilstrækkeligt.
Jeg har selv søgt med lys og lygte men har ikke været i stand til at finde et tv med de egenskaber jeg eftersøger.
Kravene til mit nye tv er som følger: FullHD 1920x1080 xy.colour (eller lign.) Deep Colour (eller lign.) 10-bit billedbehandling 10-bit panel DVB-T 1600:1 Og ikke mindre end 42"
Det eneste TV jeg har fundet der overholder disse krav, undtagen tuner delen, er Sony KDL-46W3000 men det ser ikke ud til at det kan fås herhjemme (eller noget sted indenfor EU) endnu.
Jeg ville sætte stor pris på hvis nogen kendte en model med disse egenskaber, eller havde noget viden på om W3000 modellen er lige om hjørnet? |
Hvad er dit skærmbudget?.
Måske du skulle læse disse 2 blogs, også kan vi tage diskussionen om dine behov måske tilpasses bagefter for at få fundet det rigtige valg for dig. 
Blog om opløsning 1080P
Blog om 24fps
Personligt ville jeg ihvertfald også skele til plasma fra enten Pioneer (nye G8 paneler hvis budgettet er stort, fra 23k, og G7 hvis det er moderat budget priser fra 13,5k) Eller alternativt hvis det er mere prisen der spiller ind, Panasonics PX70 skærm som kan fåes til 10.999 for en 42" og 15.999 for en 50"
Det er ihvertfald mærker jeg har været tilfreds med indtil nu, har i øjeblikket en af hver.
|
Mvh
René
|
 |
QuaZ
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:26 |
lahan skrev:
Philips vil jeg mene du skal kikke efter xxpfl9732 eller xx pfl9832
Panasonic Z700
Check evt flatpanels.dk for sharp og samsung |
Jeg kan ikke finde nogen oplysninger der peger på at PHILIPS 42 PFL 9732D har 10-bit panel??
|
 |
QuaZ
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:35 |
rhsin skrev:
QuaZ skrev:
Jeg er på udkig efter et nyt TV da mit gamle nu ikke længere er tilstrækkeligt. Jeg har selv søgt med lys og lygte men har ikke været i stand til at finde et tv med de egenskaber jeg eftersøger. Kravene til mit nye tv er som følger: FullHD 1920x1080 xy.colour (eller lign.) Deep Colour (eller lign.) 10-bit billedbehandling 10-bit panel DVB-T 1600:1 Og ikke mindre end 42" Det eneste TV jeg har fundet der overholder disse krav, undtagen tuner delen, er Sony KDL-46W3000 men det ser ikke ud til at det kan fås herhjemme (eller noget sted indenfor EU) endnu. Jeg ville sætte stor pris på hvis nogen kendte en model med disse egenskaber, eller havde noget viden på om W3000 modellen er lige om hjørnet? |
Hvad er dit skærmbudget?.
Måske du skulle læse disse 2 blogs, også kan vi tage diskussionen om dine behov måske tilpasses bagefter for at få fundet det rigtige valg for dig. 
Blog om opløsning 1080P
Blog om 24fps
Personligt ville jeg ihvertfald også skele til plasma fra enten Pioneer (nye G8 paneler hvis budgettet er stort, fra 23k, og G7 hvis det er moderat budget priser fra 13,5k)Eller alternativt hvis det er mere prisen der spiller ind, Panasonics PX70 skærm som kan fåes til 10.999 for en 42" og 15.999 for en 50"
Det er ihvertfald mærker jeg har været tilfreds med indtil nu, har i øjeblikket en af hver. |
Artiklen mht. 1080p er jeg klar over - men tiltrods for at øjet ikke burde kunne opfatte disse forskelle synes jeg, at de gange jeg har set 1080p kontra 720p på 46" at kunne se forskel i billedet ...
Grunden til jeg også vil have et panel der kan gengive 24 hz er jo netop pga. den bedre oplevelse man får ved BD film, og eftersom jeg har en PS3 og efterhånden er begyndt at oparbejde mig en god bunke film ville det jo være at foretrække, når jeg nu alligevel skal ud og invistere, at skærmen også understøtter dette.
(PS3'eren understøtter med sin nyeste firmware 1080 24p)
Grunden til at jeg primært har valgt at sigte mod LCD er pga. de skarpere farver som jeg synes ser pænere ud i mine konsol spil. men noget man så kunne tale for mht plasma var jo naturligvis den 'hurtigere' respons tid, eller sagt på en anden måde dét at der ikke bliver trukket streger efter hurtige objekter (som der jo er masser af i spil.)
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:49 |
QuaZ skrev:
Artiklen mht. 1080p er jeg klar over - men tiltrods for at øjet ikke burde kunne opfatte disse forskelle synes jeg, at de gange jeg har set 1080p kontra 720p på 46" at kunne se forskel i billedet ...
Hvor tæt var du på billedet, husk på at almindelig siddeafstand er måske 3-4 meter og der kan jeg ikke tro man vil kunne se forskel med mindre man har kiggertsyn 
Grunden til jeg også vil have et panel der kan gengive 24 hz er jo netop pga. den bedre oplevelse man får ved BD film, og eftersom jeg har en PS3 og efterhånden er begyndt at oparbejde mig en god bunke film ville det jo være at foretrække, når jeg nu alligevel skal ud og invistere, at skærmen også understøtter dette.
(PS3'eren understøtter med sin nyeste firmware 1080 24p)
Grunden til at jeg primært har valgt at sigte mod LCD er pga. de skarpere farver som jeg synes ser pænere ud i mine konsol spil. men noget man så kunne tale for mht plasma var jo naturligvis den 'hurtigere' respons tid, eller sagt på en anden måde dét at der ikke bliver trukket streger efter hurtige objekter (som der jo er masser af i spil.)
Jeg syntes da bestemt farverne er meget skarpe på begge mine plasmaer, og jeg ved de gengiver farverne meget nøjagtigt i overensstemmelse med inputtet.
Især hvis du har råd til de nye Pioneer G8 paneler der har du kontrast på 16.000:1 og det giver altså et billede som der kan være utroligt effektfuldt, og har du røven fuld af penge så kan du jo vente på de nye G8 full hd skærme som kommer engang i August tror jeg nok 
Og det syntes jeg bestemt man skal have med i sine overvejelser, jeg vil selv prioritere korrekt farvegengivelse god sort også ellers de fordele som plasma ellers byder på fremfor at fokusere udelukkende på opløsning, for jeg tror stadig på man skal op i mindst 60" førend det reelt begynder og have sin helt synlige berettigelse
|
|
Mvh
René
|
 |
QuaZ
Bruger
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:55 |
rhsin skrev:
QuaZ skrev:
Hvor tæt var du på billedet, husk på at almindelig siddeafstand er måske 3-4 meter og der kan jeg ikke tro man vil kunne se forskel med mindre man har kiggertsyn 
Grunden til jeg også vil have et panel der kan gengive 24 hz er jo netop pga. den bedre oplevelse man får ved BD film, og eftersom jeg har en PS3 og efterhånden er begyndt at oparbejde mig en god bunke film ville det jo være at foretrække, når jeg nu alligevel skal ud og invistere, at skærmen også understøtter dette. (PS3'eren understøtter med sin nyeste firmware 1080 24p) Grunden til at jeg primært har valgt at sigte mod LCD er pga. de skarpere farver som jeg synes ser pænere ud i mine konsol spil. men noget man så kunne tale for mht plasma var jo naturligvis den 'hurtigere' respons tid, eller sagt på en anden måde dét at der ikke bliver trukket streger efter hurtige objekter (som der jo er masser af i spil.)
Jeg syntes da bestemt farverne er meget skarpe på begge mine plasmaer, og jeg ved de gengiver farverne meget nøjagtigt i overensstemmelse med inputtet.
Især hvis du har råd til de nye Pioneer G8 paneler der har du kontrast på 16.000:1 og det giver altså et billede som der kan være utroligt effektfuldt, og har du røven fuld af penge så kan du jo vente på de nye G8 full hd skærme som kommer engang i August tror jeg nok 
Og det syntes jeg bestemt man skal have med i sine overvejelser, jeg vil selv prioritere korrekt farvegengivelse god sort også ellers de fordele som plasma ellers byder på fremfor at fokusere udelukkende på opløsning, for jeg tror stadig på man skal op i mindst 60" førend det reelt begynder og have sin helt synlige berettigelse
| |
Jeg stod 3 meter fra skærmene hvilket endda er længere end jeg sidder på min nuværende ^_^
Hm ja korrekte farver er vel en god ting. Men hvad med farvegradueringerne ?
Hvis det kun er 8-bit panel kommer jeg stadig til at opleve de rå overgange i horisonten på spil som Heavenly Sword.
Mit budget ligger på max 22.000
Vil kigge lidt på de du har foreslået :)
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:05 |
Øhhh....QuaZ skriver at han primært skal bruge TV´et til gaming, så synes jeg da det er en ret betænkeligt at foreslå et plasma. Han er næsten dømt til at få burn-in
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |