recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jagten på et nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJagten på et nyt TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:09

Oprindeligt skrevet af QuaZ QuaZ skrev:

Jeg stod 3 meter fra skærmene hvilket endda er længere end jeg sidder på min nuværende ^_^

Hm ja korrekte farver er vel en god ting. Men hvad med farvegradueringerne ?

Hvis det kun er 8-bit panel kommer jeg stadig til at opleve de rå overgange i horisonten på spil som Heavenly Sword.

Mit budget ligger på max 22.000

Vil kigge lidt på de du har foreslået :)

Du kan faktisk købe en Pioneer 507 XD for omkring 20.700 og hvis du går meget op i billedkvalitet vil jeg bestemt anbefale dig at få lave en proff. kalibrering af skærmen til omkring 2-2,5k så ryger du godtnok meget lidt over dit budget men så har du så også en kanonflot skærm med et fantastisk billede som bestemt vil sætte dig tilbage i sofaen med åben mund (og her er kalibreringen altså ikke uvæsentlig - egentlig uanset hvilken skærm du nu ender op med).
Jeg kan ikke forestille dig at sådan en skærm vil give dig problemer med farveovergange og sådan og slet ikke hvis den er kalibreret ordentligt, og priserne falder på den lige PT fordi Pioneer gør klar til de nye modeller så jeg syntes faktisk man får en rigtig god skærm til pengene

Hvis 50" er for stort så kan du meget tæt for dit budget sikkert få fat i en af de nye Pioneer 428 XD   så har du osse det aller nyeste hype, som bestemt også kommer til at løfte øjebryn når man kigger på det, men så skal du spare mere op til kalibreringen

Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:12

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Øhhh....QuaZ skriver at han primært skal bruge TV´et til gaming, så synes jeg da det er en ret betænkeligt at foreslå et plasma. Han er næsten dømt til at få burn-in

Hmmm ja det havde jeg ikke lige set ..... det er da bestemt noget man skal tænke over med plasma, dog syntes jeg at jeg hører mange gamere som siger de slet ikke har problemer med det, også hører jeg enkelte som oplever problemer.

Jeg spiller ikke selv på mine skærme så jeg må her lade det være op til andre som har plasma og spiller meget til at dele ud om erfaringer og om de syntes det er et problem.

Mvh

René
Til top
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:12

Øhhh....QuaZ skriver at han primært skal bruge TV´et til gaming, så synes jeg da det er en ret betænkeligt at foreslå et plasma. Han er næsten dømt til at få burn-in

Er der højere risiko for fast brændinger ved plasma end lcd?

Didnt know
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:12

Øhhh....QuaZ skriver at han primært skal bruge TV´et til gaming, så synes jeg da det er en ret betænkeligt at foreslå et plasma. Han er næsten dømt til at få burn-in

Nej han er ej. Burn-in kræver at man spiller i langt over 24 timer før det sætter sig bare nogenlunde fast, og selv efter 48 timer i træk har TV'ene kunnet reddes uden problemer i flere generationer nu.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 22:15
Naiera jeg er ikke enig. Vi har faktisk her på siden, og fornyligt faktisk, set eksempler på. at medlemmer har fået burn-in ved spil, jeg mener det var efter 6 timer. Spørgs nu ikke efter en henvisning, for jeg husker ikke hvilke medlemmer.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juni-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 23:20

Naiera jeg er ikke enig. Vi har faktisk her på siden, og fornyligt faktisk, set eksempler på. at medlemmer har fået burn-in ved spil, jeg mener det var efter 6 timer. Spørgs nu ikke efter en henvisning, for jeg husker ikke hvilke medlemmer.

Så vil du anbefale mig at holde mig fra plasma?

Nogen der ved hvorvidt Sony kdl-40x2000 er 8 eller 10 bit panel?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2007 kl. 08:24
Hej QuaZ - jeg vil helt afgjort anbefale dig at vælge LCD, hvis dit primære forbrug af tv´et er gaming. Jeg ved godt, at plasma er blevet væsentligt bedre til at modstå indbrændinger - men.... Jeg har faktisk en kollega, som stadig har fine aftegninger af instrumentpanelet af en Boing 737 på sit Pana PV60 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu