|
Jan og Ninas hjemmebio |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
badedyr ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-April-2012 Sted: Karup J Danmark Status: Offline Point: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juni-2013 kl. 14:53 |
Hej
Her er et par billeder af vores hjemmebio, jeg har gjort meget ud af at få kablerne væk og det er lykkes alle kabler kører i væggen, jeg synes det giver et mere roligt udseende. Jeg har måtte gå på kompromis med højtalere ville gerne have gulvhøjtalere men er der ikke plads til pga en trappe, og da vi har lavt til loftet (1,95 m) har det osse været svært med væghøjtalere især da jeg gerne vil sikre mig noget mellemtone. Vores grej er Samsung D8005 64 tommer plasma tv Samsung 3D blue ray afspiller Pioneer VSX 527 surround forstærker Dreambox DM7020 med 2 tunere og harddisk 3 stk. System Audio Saxo 10 og 2 stk. System Audio Saxo 1 XTZ 99 W12.16 Subwoffer. Logitech 1100 fjernbetjening (som ikke er i brug endnu ) ![]() ![]() ![]() Alt i alt er vi glade for anlægget og synes det lyder godt og har et godt billed og så passer det ind i vores gamle hus. Hilsen Jan
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ser rigtigt skønt og lækkert ud - meget gennemført. Men sidder dit panel ikke noget for højt
![]() |
|
![]() |
|
badedyr ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-April-2012 Sted: Karup J Danmark Status: Offline Point: 43 |
Og skærmen sidder i en god højde du skal huske her er lavloftet :-) ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Det sidder stadig meget højt, men lækkert rum. Forstod ikke den del med gulvhøjttalere pga trappe? |
|
![]() |
|
Hej
Det med højden må så nok være individuelt for den er faktisk blevet flyttet 13 cm højere op. Satte den først der hvor min gamle 46 tommer sad men efter lidt tid blev det klart at den skulle højere op. :-) Og det med trappen hvis jeg skulle have gulvhøjtalere skulle den ene stå for foden af en trappe hvor man går igennem mange gange og der er ikke meget plads ellers skulle den stå klods op at tvet og det synes jeg ikke om. Men er glad for du synes det er pænt. :-) Hilsen Jan |
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Ser rigtig fint ud, jeg har samme TV (og 100% tilfreds!)
Hvordan fungerer det med at have de 2 foreste højttalere til at sidde under lofts højde. Det er ikke noget jeg har set før, er det ikke generende for et surround setup?
|
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
Det ser da rigtigt flot ud, tillykke med det.
Hvor lang tid har det taget ? Mvh, Matrix |
|
![]() |
|
Hej
Tja tror ikke det er godt for surround setuppet, men enten det eller ingen surround ![]() Men efter at have kalibrereret med måle mikrofon så synes jeg det lyder bedre end mit gamle anlæg som var med Dali højtalere og gulv højtalere i front. Men som skrevet før af praktiske grunde blev det ikke gulvhøjtalere igen. Og hvad angår tiden så stod mit gamle anlæg nogenlunde samme sted og vi var så uheldige at det meste af vores hus brændte og så da det blev renoveret igen ( for vi var lige blevet færdige) var det bare at sørge for at diverse kabler og kabelbakker blev lagt ind i vægge og loft. Jeg ville ikke kunne gøre det hvis væggene ikke havde været nede. Har prøvet at tænke lidt frem der er 3 net kabler der kommer fra routeren på værelset ovenpå så tv, forstærker og satellit reciveren har hvert deres. Hilsen Jan
|
|
![]() |
|
glemte at sige at der hvor anlægget står i der kan man lige fjerne centerhøjtaleren og så kan man løfte låget af kassen så jeg kan komme til kabler bagpå |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ser godt ud ++ Lyden lider under tilbagekastning fra loft -- Kan modvirkes ved at vinkle dem nedad ;-)
|
|
![]() |
|
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Ser godt ud
![]() Mvh Kim |
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
Forstår ikke helt valget med at smide højttalerne helt op til loftet. Som Kampus nævner, kunne de med fordel vinkles nedad. Det ser meget presset ud dit setup - synes jeg.
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |