recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg bliver smidt af DRTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeg bliver smidt af DRTV

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg bliver smidt af DRTV
    Sendt: 08-Februar-2021 kl. 11:17
Mit Samsung TV er tilsluttet internettet med kabel. Her oplever jeg, at jeg gang på gang bliver smidt af DRTV efter få minutter. Min internetforbindelse er ganske langsom, kun 4 megabit/s. På min PC som kun har forbindelse via wi-fi, bliver jeg aldrig smidt af. Hvordan kan det være? Hvis det havde været omvendt kunne jeg meget bedre forstå det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 11:33
Hvad jeg lige kan komme i tanke om er, at TV App´en ikke har adaptiv bitrate, og derved er forbindelsen for langsom til at kunne bruges. Der kan sikkert ikke justeres kvalitet på den, så den kan bruge den meget lille bitrate. DR bruger omkring 8 Mbit/sec på deres stream.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 11:35
Hej.

Jeg går ud fra at din internet hastighed er så langsom, at du både kan bruge WiFi eller kabel.
Så jeg vil ikke spørge dig, om du også bliver smidt af DRTV, hvis du skifter dit TV til WiFI?

Men jeg går ud fra at du bruger en App. Kan det tænkes at bufferen i App'en er meget lille?
Jeg vil spørge om det også sker, hvis du ser DRTV fra en browser på dit Samsung TV?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 08-Februar-2021 kl. 11:35
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvad jeg lige kan komme i tanke om er, at TV App´en ikke har adaptiv bitrate, og derved er forbindelsen for langsom til at kunne bruges. Der kan sikkert ikke justeres kvalitet på den, så den kan bruge den meget lille bitrate. DR bruger omkring 8 Mbit/sec på deres stream.


Det lyder sandsynligt. Billedkvaliteten er nemlig væsentlig bedre på TV end på PC. Jeg må prøve at tilgå DRTV på mit TV via browseren hvis jeg så kan undgå at blive smidt af.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 12:11
 ER der ikke mulighed for at få en bedre forbindelse.? Du er åbntbart på en DSL forbindelse og kører på single Pair, er der ikke mulighed for at få Pair bonding.? Det fordobler hastigheden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 12:22
Jeg bliver også smidt af DR-appen på Apple TV
Havde derfor ikke set noget på DR i lang tid
Så troede jeg, at problemet var løst efter så lang tid
Men det er det ikke Unhappy
Min forbindelse er hurtig nok
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 12:26
Jeg fik forleden et mindre chok. Jeg så hele serien FAR - en såkaldt DR3 serie - via DRTV.
Selv om kvaliteten altid er halvdårlig på streaming, så lykkedes det faktisk at se hele serien uden afbrydelser. Næsten 4 timer. Det var dog utroligt. Kan streaming alligevel bruges til noget? 
Jamen så ville jeg da prøve at se en DR3 serie mere. Efter ca. 5 minutter blev jeg smidt af. Sådan! Så fungerer tingene jo helt som de plejer. Streaming er og bliver l...!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 12:33
 Streaming. Bruger ikke andet, DR,TV2 Play, V Play, Discovery +, Disney +. Alt afvikles helt problemfrit fra Shield TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 12:54
Streaming er et fint suplement til flow TV. Det er dog ikke så rocksteady som kabelTV.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 12:57
Hej.

Hvis jeg sidder et sted med dårlig internet hastighed, bruger jeg først at downloade fra DR, før visning.
Mit favorit program er TV4Ever. Det er en extension ( udvidelse ) til Chrome browseren. Her er et link med mere information:


Hvis jeg ønsker at se en optagelse med undertekster på vores LG OLED55B6 via en DLNA forbindelse, skal jeg konvertere TS filen fra TV4Ever til en mkv fil. Det kan gøres uden af reencode, og tager 20-40 sekunder. Til denne konvertering bruger jeg mkvtoolnix GUI fra dette link:              


Hilsen Carsten.

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg fik forleden et mindre chok. Jeg så hele serien FAR - en såkaldt DR3 serie - via DRTV.
Selv om kvaliteten altid er halvdårlig på streaming, så lykkedes det faktisk at se hele serien uden afbrydelser. Næsten 4 timer. Det var dog utroligt. Kan streaming alligevel bruges til noget? 
Jamen så ville jeg da prøve at se en DR3 serie mere. Efter ca. 5 minutter blev jeg smidt af. Sådan! Så fungerer tingene jo helt som de plejer. Streaming er og bliver l...!

Det er vist lige rigeligt en generalisering.....

Jeg ser både DR og TV2 via streaming (ATV 4K) og oplever at det er klippestabilt. Faktisk mere stabilt end da jeg havde kabel TV (YouSee). Så med din logik, må kabel TV være noget l...!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 ER der ikke mulighed for at få en bedre forbindelse.?


Selvfølgelig er der det, hvis man vil betale. Jeg har den "gratis" forbindelse fra Stofa.

Jeg har lige prøvet at stille om til wi-fi , og utroligt nok så kører det stabilt og uden afbrydelser stadig via app'en.

Jeg har også et mobilt 4G hotspot. Det giver i praksis omkring 25 Mb/s her hvor jeg bor. Det overvejer jeg så at bruge til den slags med et datadelingskort til 29 kr./md.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu