recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg bliver smidt af DRTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeg bliver smidt af DRTV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 17:11
 Jo hvis man vil have dem fra TV udbyderen, det er dog ikke dem alle der kan fås der igennem, jeg har fravalgt TV udbyder, der er jo ingen grund til at betale for en pakke der ikke bruges til noget andet end adgang til Streaming, Jeg har INTET at bruge TV kanaler til af den type hvis største fornøjelse er at afbryde udsendelser flere gange i timen. Derfor Streaming, så undgås det kommercielle lort, det kan jo ikke bruges til noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 17:23
Jeg vil lige byde ind med problemer jeg har haft med DR.tv på mit samsung. Tv er 6000 serien og vit nok 4 år gammelt.
Med DR appen installeret bliver hele mit Tv fyldt med bugs. Det slukker spontant, fryser og skifter jævnligt uopfordret indgang. Jeg skrev til DR, som gav et elendigt svar.
Min løsning var at afinstallere appen og i steder se DR.TV, via hbbtv. nu kører både Dr-streams og tv'et som det skal
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 17:51
 Kører alt fra Shield TV, Panasonic har ikke mange App´s på deres TVer, af dem jeg bruger er der kun DR og V Play.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg har INTET at bruge TV kanaler til af den type hvis største fornøjelse er at afbryde udsendelser flere gange i timen.


Hvornår er DR begyndt at gøre det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 18:03
 Det gør de da heller ikke, men derudover så er det stort set alle andre der gær det. Men det er der ikke på V Play, Discovery+ og TV2 Play (Flov Undtaget). De dumme oplysninger kan ikke bruges til noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det gør de da heller ikke


Hvorfor inddrager du det så i en tråd om DRTV?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2021 kl. 20:03
 Jeg inddragede den som en Streaming tjeneste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 ER der ikke mulighed for at få en bedre forbindelse.?


Selvfølgelig er der det, hvis man vil betale. Jeg har den "gratis" forbindelse fra Stofa.

Jeg har lige prøvet at stille om til wi-fi , og utroligt nok så kører det stabilt og uden afbrydelser stadig via app'en.

Jeg har også et mobilt 4G hotspot. Det giver i praksis omkring 25 Mb/s her hvor jeg bor. Det overvejer jeg så at bruge til den slags med et datadelingskort til 29 kr./md.

Flemming
Og du er sikker på at det ikke er fordi du kører 2 wifi netværk? Du kunne lige prøve at scanne for netværk med insider til PC. Så kan du se om de kører på samme kanal.

Der findes også app der kan det samme.

Der fin
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 08:46
For god ordens skyld.

Jeg ser både TV2 og DR via Apple TV. Det kører ganske gnidningsløst. Her bruger jeg Yousee med Google wifi. I sommerhus kan der være enkelte hick up på en 4g forbindelse.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 ER der ikke mulighed for at få en bedre forbindelse.?


Selvfølgelig er der det, hvis man vil betale. Jeg har den "gratis" forbindelse fra Stofa.

Jeg har lige prøvet at stille om til wi-fi , og utroligt nok så kører det stabilt og uden afbrydelser stadig via app'en.

Jeg har også et mobilt 4G hotspot. Det giver i praksis omkring 25 Mb/s her hvor jeg bor. Det overvejer jeg så at bruge til den slags med et datadelingskort til 29 kr./md.

Flemming
Og du er sikker på at det ikke er fordi du kører 2 wifi netværk? Du kunne lige prøve at scanne for netværk med insider til PC. Så kan du se om de kører på samme kanal.

Der findes også app der kan det samme.

Der fin


Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det. Der er p.t. ingen SIM kort i det mobile hotspot, så jeg kan ikke se hvordan jeg skulle have 2 wifi netværk.
Desuden hedder programmet Inssider, altså med 2 s'er.

Flemming


Redigeret af fltk - 09-Februar-2021 kl. 09:18
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

I Chrome browseren clicker jeg på 3 prikker i øverste højre hjørne.
More Tools
Extensions
Search Extensions: TV4Ever

Under 'Chrome Apps' ser jeg to muligheder:

TV4ever
TV4ever beta

Jeg bruger TV4Ever.

Hilsen Carsten.



Fin vejledning. Den virker dog ikkeOuch. Hvis jeg taster TV4Ever ind i søgefeltet finder den intet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

https://tv4ever.net/


Tak. Det virker når jeg står i Chrome browseren. TV4Ever kunne åbenbart ikke tilknyttes Chrome browseren når jeg klikkede på linket inde fra Firefox browseren som er min foretrukne browser. Så det var der jeg lavede fejlen i første omgang.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu