recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg er ikke tilfreds med mit surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg er ikke tilfreds med mit surround

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Keldjensen Keldjensen skrev:

 vores stue består af 2 sofaer og et bord, så vi har ikke nogen højtalere bag os ligemeget hvor vi sidder og det er nok problemet...

 Der i ligger en god del af problemet, det er jo meningen at baghøjtalerne skal være bagved lytte positionen, for at der kan opnås den rigtige effekt, ellers er det jo somom at al lyden kommer forfra. Du må finde en ny opstilling.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af sussie sussie skrev:

Du kan købe dette sæt for 2.132,00 kr. i PC Netto i Herlev
Det har været udstillet i Elgiganten i Glostrup



Det er vel en joke? Du vil da ikke opfordre en mand med en prisbelønnet Yamaha forstærker til at besøge Elgiganten og købe et lirekassesæt fra Logitech. Argh!
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 06:52
Så vidt jeg kan bedømme står dine fronthøjtalere for tæt på dit TV (nå, er der en der har nævnt det allerede   der ka man se, gentagelser fremmer forståelsen)

Den rigtige afstand mellem dem skal udmåles efter afstanden til den fjernsynet.  Lad os sige at den er 3 meter, så skal afstanden mellem de 2 front højtalere også være 3 meter. 

Med hensyn til fronthøjtalerne så er det faktisk meget vigtigt at de har en vis størrelse og kvalitet, da de sammen med center højtalerne skaber det meste af den lyd man hører og endelig  skal de placeres rigtigt. Men de behøver ikke at være meget store hvis man har en fornuftig subwoofer. En subwoofer kan faktisk levere bassen måske helt op til 100HZ,  så fronthøjtalere sammen med center skal i teorien "bare" kunne gengive det øvrige frekvenzområde fra 100hz op til feks 20.000 hz, men på den anden side er der ikke mange der har det der kan siges at være en god subwoofer, meget af det der sælges er noget skrammel, særlig sammen med billige anlæg. Det er ikke så ligetil for en mindre subwoofer at skabe det nødvendige lydtryk i bunden. Der skal jo flyttes meget luft.

Så sidehøjtalere der er store nok til at kunne lave et fornuftigt output i bassen, er et stor plus, faktisk kan den rigtige størrelse helt erstatte en subwofer og overflødiggøre den. Men så er de nok heller ikke små

Tror du ikke der var en brugsanvisning med til dine højtalere der viser hvordan de skal stilles op? Ellers kan man uden tvivl let finde en sådan opstilling på nettet. Som du har lavet det får du ikke det optimale ud af det du har. Men jeg tvivler nu på at en omplacering vil give dig den lyd du efterlyser. En forbedring, ja. Men en biograf hvis du forstår?

Det kunne være rart at vide hvad det egentlig er du har? Altså højtalere?  og måske mærke?

Ken




 






 
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 08:28

Oprindeligt skrevet af nubus nubus skrev:

Oprindeligt skrevet af sussie sussie skrev:

Du kan købe dette sæt for 2.132,00 kr. i PC Netto i Herlev
Det har været udstillet i Elgiganten i Glostrup



Det er vel en joke? Du vil da ikke opfordre en mand med en prisbelønnet Yamaha forstærker til at besøge Elgiganten og købe et lirekassesæt fra Logitech. Argh!

NEEEJ.....helt ærlig.

Hvis man vil undgå at blive "skuffet" over lyden,så kunne det jo være at man skulle bruge bare lidt flere penge på det-og måske endda vælge "rigtige" hi-fi højttalere,istedet for noget som er standset ud i plast.Og NEEEEJ-det betyder IKKE nødvendigvis at det ikke er "Konevenligt",bare fordi at det er godt.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 08:40

Problemer er at Tv'et står i hjørnet, det er svært at sætte højtalerne 3 meter ud til siden af tv'et, hvilket vil betyde at de kommer til at stå en meter foran tv'et og ikke parallelt med tv'et, det gør måske ikke så meget??

Højtalerne hedder Koda AV850, hvor fronthøjtalerne har følgende spec.: Indepance 8 ohm, powerhandling 20 - 160w, Frequency responce 55hz - 20000hz, sencitivity 88db +- 2 db

jeg er ved ikke om det giver nogen mening..

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 09:45

 

 Hvad der hedder, og alt det andet er underordnet. Placeringen derimod er meget vigtig, for at det skal give den ønskede,(og rigtige) virkning, kort sagt, den måde du har placeret dem på duer ikke. Surround opsætning med et TV placeret i et hjørne kan aldrig blive optimalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 10:42
Radiomand (samme som carser?) du siger at navnet på et anlæg er uvæsenligt og at alt andet i øvrigt er underordnet. Det forstår jeg ikke? Og at det alene er placeringen der betyder noget siger du!

Nå, men hvis det holder vand kan man jo bare købe hvad som helst, placere det rigtigt og så læne sig tilbage med det store lydbillede i ørene. Skal du ikke lige tænke lidt over  den opfattelse? Eller måske lige lytte til forskellige anlæg rund omkring.

Og navnet er ligegyldigt siger du! Nej, nu ved jeg temmelig præcist hvad det er for højtalere KeldJensen har, har endda set et billede af dem. De er i øvrigt polske.

ken






 





Redigeret af Ken_T - 04-November-2006 kl. 13:19
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 10:56
KeldJensen

Jeg så på dine højtalere på nettet, koda av850. Det er jo ikke de største højtaler fra KODA som i øvrigt er polsk. De kører ikke med de største priser på deres ting men der var flere på nettet der udtrykte tilfredshed med det de havde købt. Man får rigtig meget for pengene.

Men du skal nok ikke regne med, at en anden og bedre placering giver dig det du efterlyser, det forbedrer, men det kan ikke ændre voldsomt på lyden. Jeg syntes du skulle lave et par forsøg for at se hvad du kan opnå.

Det er og bliver et kompromis hvad man kan lave i en stue når man har en kone eller kæreste, sådan er det bare og det helt optimale kan man under de omstændigheder måske ikke opnå. Hellere fred i huset end et optimalt lydbillede eller hvad?

Ken
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 10:56

 

 Hvad jeg mente var at det var underordnet i det tilfælde, om det er det ene eller det andet, hvis placeringen ikke er optimal, så kan selv det bedste grej være dårligt, og derfor var de oplysninger ikke relevante til situationen, så derfor i det tilfælde underordnet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:20

Jeg tror Ken_T rammer hovedet på sømmet rimelig godt, idet det hele startede med at konen ville have de store højtalere smidt på porten....

Og så begynder man jo at spekulere i alt muligt. Lige fra en tilværelse helt uden surround osv.. til sætte systemet op i et telt i haven - der må der da være frem , men med årstiden og indbrudstyvene i tankerne, er det sidste vist ikke løsningen..

Kan man få bedre SMÅ (og fred i huset) til ikke alt for mange penge???

Indretningen kan jeg lige så godt skyde en hvid pil eller vielsesringen efter!! Men jeg har flyttet højtalerene længere væk fra tv'et... men dem sætter hun nok tilbage igen....

Er det totalt og aldeles umuligt at lave en opstilling, hvor surround virker, dog uden at blive optimalt, hvis man finder nogle små højtalere, der evt. kan skrues i loftet eller væggen?? 

Ellers må jeg bare undvære surrounden , hellere det end kone og barn, gider ikke vaske tøj, vaske op, osv...

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:31

 

 Der er mange højttalersystemer på markedet med små sattelitter og en god SW, gå en tur hos forhandlerne og se og lyt, jeg er helt sikker på at det er muligt at finde nogen som kan finde plads hos jer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sussie Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2006 kl. 11:37
Med det anlæg jeg anbefalede til 2132 kroner, er fordelen at baghøjtalerne er trådløse. Det betyder at de er dejlige nemme og flytte rundt på, og du er fri for 5-7 meter lange ledninger fra dem, også noget som kan give anledning til irritation.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu