|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8680 |
![]() |
Mit KEF sæt er et ganske glimerende satellitsystem til pengene (koster ca.
4-5000). Det er ikke de bedste højtalere jeg har haft, men de er så også noget billigere og er ret små. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Ja, som radiomanden siger, tag konen med og kig på noget der kan accepteres, med mindre satelitter og en god subwoofer.
Måske kan man ose lidt for sig selv først, så man er sikker på lyden og dernæst bevæger man sig lige som tilfældigt i nærheden af netop det man kan lide, idet man sælge købet med argumenter som "var det ikke lige den størrelse du var inde engang" og " og så får vi jo de store ud!" Og så har man hendes bedste plade med for afspilning. Så er den da hjemme ![]() Det er bedre med en kone der er der, end at sidde med nogle store egoist højtalere og tude i ensomhed, ikke? Lyden fra en god tilfreds kone er nu engang den bedste lyd, surround eller ej ![]() Og hvad med ordsproget "hellere 1 spurv i hånden end 10 på taget" og i HI-FI sammenhæng "Hellere holde 1 kone i hånden end 10 højtalere på væggen" ![]() Ken Redigeret af Ken_T - 04-November-2006 kl. 15:26 |
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Hvis du ikke har plads at give af til afstand mellem sofa og bagvæg hvor baghøjttalere skal være er den bedste løsning at hænge dem højt op på vægen bag ved din foretrukne lytteposition.
Jeg mener ikke man skal indrette stuen efter lyd, men omvendt, og så må man tage til takke med de muligheder man har. (Et lytterum/en hjemmebio derimod er en helt anden sag) Jeg har selv samme problem med ikke at kunne lave lang afstand til baghøjttalere, og har da også derfor selv hængt mine højt op. Jeg synes den løsning fungerer ganske glimrende når mulighederne ikke er til andet. /Ulrik |
|
![]() |
|
Urte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
jeg har tygget på denne sag,jeg er ikke i tvivl om hvad løsningen må være Yamaha laver en forstærker og højtaler der selv vil rette de problemer du har. http://www.yamaha-online.de/index.php?lang=d&country=DK& amp;idcat1=1&idcat2=50 http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167668
|
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
Den er bestemt fed den løsning og gengiver overraskende god surround lyd. Men den er jo noget pebret... koster den billigste ikke 10k?
|
|
![]() |
|
Urte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
prøv de link jeg har sat ind ca 6000 |
|
![]() |
|
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
jeg er rimelig interesseret i Urtes Yamaha-løsning. Der virker dog lidt for smart... Er der nogen der har erfaring med om hvordan det virker i virkeligheden?? Det virker smart!! |
|
![]() |
|
drholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Ulrikwich m.fl. har været inde på: Dit udgangspunkt er hjørnepositionen og det kan formentlig blive rigtig godt. Glem "idealplaceringen", den er et udgangspunkt men der er ingen garanti for at den lyder godt.
Er højttalerkablerne tykke nok og ubeskadigede? Ligger der 2 meter kabel snoet op bag fjernsynet - sammen med netledningerne - og laver magnetiske forstyrrende felter? Er de samlet rigtigt "plus til plus" (ofte rød til rød)? En fejl her lyder forfærdeligt. Er der ubehagelige resonanser i rummet? Afspil noget sorround samtidig med at du flytter rundt på en dyne der hænger på en wienerstige. Hvis lyden ændrer sig meget, så har du resonancer. Kan din reciever finindstilles, evt selv-indstilles med en mikrofon? Køb eller lån evt en test DVD Kan du få baghøjttalerne om bag dig? Hvis ikke kan du godt placere højtallere på siden af dig. Det fungerer bare bedst med særlige højttalere kaldet dipoler (fordi de kaster lyd både fremad og bagud). B&W laver et fortrinligt sæt, DS6 S3 som løber op i 5 k for 2, men de er ret flade og kan tilfredsstille æstetikeren. De kan skifte mellem at være dipol og monopol og dermed kan virkelig ændre på lydoplevelsen. Der er nogle gode forklaringer og forslag til indretning på www.bwspeakers.com |
|
Nad T785HD. Panasonic PTAE4000
BW DM603x4 sub:PV1 ACER8942 med Win7 og WMC Pinnacle 1000g bedste streamer jeg har haft. Opgivet Samsung BD-P3600, WDTVLive |
|
![]() |
|
![]() |
Det er det også,det er en EISA vinder og det virker. Kan selvfølgeligt ikke sammenlignes med et powersetup. Men efekterne virker |
|
![]() |
|
M.K.A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
hej prøv dette link http://dolby.com/consumer/home_entertainment/roomlayout.html #placement og vælg "corner room set up" i de grå bjælke under billedet.
Redigeret af M.K.A - 05-November-2006 kl. 10:36 |
|
![]() |
|
Keldjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Det er meget tæt på den placering mine højtalere har, vi så bare en sofa mere, og sofaerne står så vinkelret med vægene.
|
|
![]() |
|
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Med fare for at være såvel hifi-snob som stærkt præget af kommercielle interesser: Som jeg oplever det er problemet yderst simpelt: Det er et spørgsmål om mangel på _kvalitet_. Det kan godt ske opstillingen ikke er optimal, men så ringe behøver det heller ikke være med tv'et i hjørnet hvis man tænker sig om. Moderne surroundreceivere (med fare for at nævnte receiver ikke er "moderne") har ret gode muligheder for at kompensere for skæve opstillinger, så længe der er individuel justering af niveau og delay, så kan man trylle en hel del. One-box løsningerne fra Yamaha giver en imponerende god _surround-effekt_, men _lydkvaliteten_ er ikke bedre end det system du har. I det prisleje vi bevæger os i her, er den grundlæggende lydkvalitet _markant_ vigtigere end indstilling, placering, eller for den sags skyld om der er 2 eller 5 højttalere. Du kan placere og justere i det uendelige, hvis den grundlæggende kvalitet af højttalerne er dårlig, så når du ingen vegne. Mit råd, hvis dit problem ikke er stereo-lyd men surround-lyd, og du gerne vil investere 5000,- i en bedre lyd: Lad være med at skifte det hele ud. Behold de front og baghøjttalere du har nu, og brug 3000-3500,- på en fornuftig subwoofer, og 1500-2000,- på en center-højttaler. Disse to højttalere er de _suverænt_ vigtigste for et surround-system. Centeren fordi 60-70% af lyden kommer fra denne ene højttaler, subben fordi det ganske enkelt flytter _ekstremt_ meget at bassen gengives kompetent. Der vil sandsynligvis komme nogle indlæg fra folk der himler op om at det går helt galt hvis højttalerne ikke passer sammen (det plejer der at gøre når jeg anbefaler dette), men tro mig - god center og sub plus ikke så gode front og baghøjttalere er federe end middelmådighed hele vejen rundt. Anbefalingerne af legetøjs-surroundsystemerne beregnet til PC-brug kan jeg ikke tage seriøst. Det er muligt at man får exceptionelt "meget for pengene", men det bliver det ikke god lyd af. Jeg har ikke hørt alle den slags systemer på markedet, men jeg har hørt nok højt roste discount-systemer til at danne mig en mening om at hvis man synes dét er fedt, så siger det mere om kravene hos lytteren end om højttalerne. Tillykke til dem der kan nøjes med dét, men god lyd bliver det sgu aldrig. (Og lad nu være med at nævne ordet "THX" i argumenterne for hvorfor jeg tager fejl...) Redigeret af Otto, TC - 05-November-2006 kl. 14:30 |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |