recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg er nødt til få hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg er nødt til få hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg er nødt til få hjælp
    Sendt: 19-Marts-2007 kl. 08:47
Jeg har netop bestilt det nye pana px70, og skal i den forbindelse også have ny lyd. Min kone har valgt højtalerne, ud fra hendes kriterier... http://www.cinemagic.dk/pioneer_s_vlf3_ii-p-367.html?osCsid= 5993bcae8ada679d61caccd2afc4533e

Men forstærkeren må jeg få lidt indflydelse på, jeg jeg har nu læst i forummet konstant de sidste 2 døgn, og bliver mere og mere forvirret og i tvivl hver gang jeg kommer til en ny maskine:

Mine kreterier er følgende (jeg er rimelig grøn på området):
pris 5-6.000
Selvfølgelig HDMI
Gerne tilslutning af alle maskiner i receiveren og kun ét kabel til fladskærmen
God surroundeffekt og let opsætning
Gerne tilslutning til pc, men ikke et must

De maskiner jeg har kommet frem til indtil videre er:
Yamaha RX-V659 ca. 4.000
JVC RX-D701 ca. 5.500
Sony STR-DA3200ES ca. 5.200
Onkyo TX-SR674E

Jeg er modtagelig for alt, også gerne hvorfor jeg IKKE skal vælge en af ovenstående eller andre modeller jeg har overset...

Jeg har det fuldstændig som når konen sender mig i Bilka efter bleer, der er mange slags  og jeg ved ikke engang hvilket størrelse jeg skal bruge - handler på lykke og fromme!! så HJÆLP!!





Redigeret af Keldjensen - 19-Marts-2007 kl. 09:21
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 14:38
Jeg har lige købt en Denon AVR 2307 den opfylder alle dine krav og flere til er dog et par hundrede kroner dyrere, men den spiller kanon
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 15:20
Jeg er efterhånden ved at være mest til Yamaha'en.  Jeg har efterhånden læst så mange steder at det er en fed  receiver, og jeg er ikke sikker på at de andre  er for 2000,- bedre.

I må meget gerne forklare mig hvad der gør de andre mere værd??

Det eneste minus er, at jeg lige har været i El-mutanten og de roste den til skyerne - så plejer det som regel være modsat!! Prisen var 5600....
Og jeg oplyst at Pana px70 først er på trapperne om 1-2 måneder, selv om jeg netop har bestilt den i et pana center....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2007 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af Keldjensen Keldjensen skrev:

Og jeg oplyst at Pana px70 først er på trapperne om 1-2 måneder, selv om jeg netop har bestilt den i et pana center....

 Fra min lokale Expert og ligeledes fra Panasonic Center, er det blevet oplyst, at de er ude om ganske kort tid. (1 uge-10 dage).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 08:37
Johnny

Jeg skal lige høre angående din Denon 2807 angående tilslutningsmulighederne.

Jeg har en parabolbol, hvorfra der kun går et scartstik (jeg har fået oplyst, at det både klarer RGB, s-video og composite). Men jeg kan se at der ikke er scartstiksindgang i maskinen... Kan der klares med en ledning, hvor der er Scartstik i den  ene ende og noget andet i den anden ende??


Til top
jesdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 08:48

Jeg har købt mig en Onkyo 674 som jeg er blevet super glad for...kan kun anbefales, og fåes i tyskland for under 4000.

Mht til tilslutning, køber du et kabel med scart i den ene ende og component i den anden - jeg har købt hos av-connection. Har tilsluttet min dvb-t tuner på denne måde...

Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 21:56

hvor er det i køber onkyo i tyskland synes den lyder ret lovende jeg er nemlig også ude på at finde en reciver men vakler mellem jvc-yamaha-sony men onkyo kunne godt være et alternetiv.

Skal lige høre om man kan betale med dankort eller er bankoverførsel?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 22:01

 

 Betal aldrig "Vorkasse", så brug Kreditkort, Dankort kan ikke bruges ved køb i udlandet medmindre at det er en Danskerbutik.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 22:05
Jeg er blevet lidt hooked på den nye Yamaha  RX-V661 model der kommer til sverige  i starten af april.

Prisen er 5.000 skr., hvilket vel er 4.000 danske....

Men jeg kan ikke finde ud af om det har den funktion, der hvor man kan koble hele ens "maskinpark" til ens receiver og så videre med HDMI til fladskærmen - måske I kan kan se lidt på det...???




Redigeret af Keldjensen - 20-Marts-2007 kl. 22:07
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu