|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
#spacejam
Altså du fået lavet en chanal-liste med transedit.
Er den efterfølgende eksporteret med en gruppe-angivelse?
Og importeret denne kanalliste direkte i dvbviewer.
Ingen hardware fundet kan være grupperingsfejl..
Filter error tyder på problemer med setup af codecs..
Man kan også kontrollere modtagelsen med VLC ved at specificere multicast-adressen
(udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:yyyy)
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
spacejam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Jeg er igang med at hente en bunke codec pakker som jeg lige vil prøve om det kunne fjerne fejlen
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Hvis nu du vælger en kanal via kanallisten for at vise en kanal...
Er alle indformationer om kanalen OK, gruppe, codecs står det hele rigtigt ?
De indbyggede codecs i windows 7 kan benyttes..
Jeg synes det er ikke nødvendigt med andet og kan være en fejlkilde at installere andet...
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
spacejam ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
|
Jeg føler med dig....
![]() Forslag til at komme videre: Hvad med at installere en win med ny MediaPortal ved siden af din linux? Du kan bruge den til at verificere om du evt. har hardware / konfigurations problemer. Den nye MediaPortal 1.2.1 er meget nem at gå til, uden alt det manuelle skrammel, der var tidligere. Så kan du i ro og mag få nørklet dit linux setup sammen... |
||
![]() |
||
origon ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Det er næsten umuligt at få XBMC til at køre på en Ubuntu version nyere end version 10.10
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg synes nu i gør tingene for indviklet...
Hvis man tager udgangspunkt i en clean windows 7, så kører dvbviewer stort set uden videre..
Codecs skal blot vælges...
Hvis kanalisten er Ok eksporteret fra transedit, så skal dvbviewer køre med den uden videre...
Og kører det ikke og codecs er installeret korrekt, så er der et eller andet galt med kanallisten...
fejlen: Ingen hardware er en setup fejl...
Det må være et eller andet banalt, der er galt...
At slæbe linux ind i forstillingen, ser jeg kun som en unødig ekstra komplexitet..
(undtagen hvis man synes det kunne være interessant)
Mediaportal kan også også anvendes til IPTV, vist noget med man skal lave en play-liste med kanalerne *.m3u.
Jeg vil ikke tro den ene program er lettere at sætte op end den anden med hensyn til IPTV... Redigeret af avh - 31-Oktober-2011 kl. 18:47 |
||
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Kunne være at hardwaren rent faktisk ikke fungerer, måske på grund af ikke fungerende drivere. Hvad siger Indstillinger>Hardware. Har du en IPTV Network Device?. Hvis ja, så prøv at skanne kanaler fra DVBViewer Jeg har ikke selv IPTV, men jeg ved at andre har det til at køre
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Hvis du har en playlist med kanaler kan du jo prøve url'erne af i VLC(som avh siger) for at se om dette virker...
Det hjælper IKKE en skid at shoppe rundt i alle mulige frontends og OS's hvis ikke du har styr på A: Om kanalen kan Vises, dvs om URLs er valid. B: Har OS/Afspiller har de rigtige Codecs til af afvikle givne kanal? C: Du har installeret de rigtige drivere til gfxkort netkort og lydkort D: Du har indstillet lydkort osv korrekt Ud fra det du har skrevet sofar kan der være mange ting galt. Men intet løses ved at skifte fra OS til OS og fra frontend til frontend og ved at græde over at konen er sur. Redigeret af Patriarken - 31-Oktober-2011 kl. 20:21 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lige nu ser jeg TV3 (Robinson) med VLC Player så de virker fint nok Jeg havde lige fået det til at køre i mediaportal med så brækkede den ned og skulle genstarte igen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |