recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg har købt 9831D, mini-anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg har købt 9831D, mini-anmeldelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
biskoppen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg har købt 9831D, mini-anmeldelse
    Sendt: 22-December-2006 kl. 14:04
Jeg fik alteret for cirka 14 dage siden...

TV'et er MEGET stort grunden den hvide ramme, men har man en stor stue som jeg gør det ikke noget da designet er nyyydeligt...

Ambilight...  jeg har altid været af den holdning at det var et eller andet latterligt påfund som Philips havde for at lave en kunstig distance til deres konkurrenter .. men jeg måtte tro om igen .. effekten/oplevelsen får et kæmpe hak op af uden tvivl ... gør helhedsoplevelsen langt bedre..

Ambilightet kan også stå tændt selvom TV'et er slukket - og jo, det ser da pænt blæret ud :)

Billedkvaliteten er absurd god... alm. TV ligner DVD (har parabol) og DVD'er kan med lidt god vilje næsten gå for at være 720p :)

Deres motion engine er noget af det mest effektive jeg har set - og når man kommer over det stadie hvor man synes alt ligner dokumentarfilm så er det ren lir for øjnene...

Som test film har vi bl.a. set Star Wars 3 (den sidst lavede) og kvaliteten er helt latterlig god... (kommer fra et LG Plasma)

Inden jeg købte dette TV så vi det live mod bl.a. Samsungs nye 1080p modeller og GLEM DET, der er ingen sammenligning.. Samsungs TV ghostede så meget at man var ved at brække sig...

Lyden i 9831D er også ret god... bruger dog altid mit surroundanlæg når der ses film...

Fjernbetjeningen er rigtigt lækker .. kan dog godt tiltrække lidt fedtfingre, men det betyder ikke det stor imod de plusser den har...

Ja - og så røg min XBOX på loftet .. 9831D kan jo afspille alle mine medie-filer over netværket (MP3, DIVX m.m.) og det gør den næsten problemfrit .. oplever på enkelte film en grøn 1px stribe i højre side..

Den kan dog ikke afspille HD media formater .. lidt surt .. men måske det kommer i en opdatering på et tidspunkt, såfremt hardwaren kan trække det...

Spørg løs
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 14:10
lad os endeligt få nogle billeder
Til top
macgyver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2006
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2006 kl. 19:52

Må man spørge hvorfor du valgte 9831 istedet for 9731?   :D

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 01:47
Oprindeligt skrevet af macgyver macgyver skrev:

Må man spørge hvorfor du valgte 9831 istedet for 9731?   :D

pga. full surround ambilight + ClearLCD
Til top
Colakanin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 07:52
hvordan fik du det netværk til at virke?............... den gamle har et magen til og jeg kan ikke få det netværk til at funke:(
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Colakanin Colakanin skrev:

hvordan fik du det netværk til at virke?............... den gamle har et magen til og jeg kan ikke få det netværk til at funke:(

Det virkede uden problemer .. i med stikket og på med softwaren (på PC'en)..
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 13:28

Du siger du ser alm TV fra parabol, men det er jo digitalt (ikke så underligt du siger det ligner DVD ), har du set 9831 med et SD (alm antenne eller kabel tv uden Selector/digitale spejl) signal?

Redigeret af mufcdk1974 - 28-December-2006 kl. 13:29
Til top
pepchart Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Østjylland
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 03:15
Oprindeligt skrevet af biskoppen biskoppen skrev:

Jeg fik alteret for cirka 14 dage siden...

TV'et er MEGET stort grunden den hvide ramme, men har man en stor stue som jeg gør det ikke noget da designet er nyyydeligt...

Ambilight...  jeg har altid været af den holdning at det var et eller andet latterligt påfund som Philips havde for at lave en kunstig distance til deres konkurrenter .. men jeg måtte tro om igen .. effekten/oplevelsen får et kæmpe hak op af uden tvivl ... gør helhedsoplevelsen langt bedre..

Ambilightet kan også stå tændt selvom TV'et er slukket - og jo, det ser da pænt blæret ud :)

Billedkvaliteten er absurd god... alm. TV ligner DVD (har parabol) og DVD'er kan med lidt god vilje næsten gå for at være 720p :)

Deres motion engine er noget af det mest effektive jeg har set - og når man kommer over det stadie hvor man synes alt ligner dokumentarfilm så er det ren lir for øjnene...

Som test film har vi bl.a. set Star Wars 3 (den sidst lavede) og kvaliteten er helt latterlig god... (kommer fra et LG Plasma)

Inden jeg købte dette TV så vi det live mod bl.a. Samsungs nye 1080p modeller og GLEM DET, der er ingen sammenligning.. Samsungs TV ghostede så meget at man var ved at brække sig...

Lyden i 9831D er også ret god... bruger dog altid mit surroundanlæg når der ses film...

Fjernbetjeningen er rigtigt lækker .. kan dog godt tiltrække lidt fedtfingre, men det betyder ikke det stor imod de plusser den har...

Ja - og så røg min XBOX på loftet .. 9831D kan jo afspille alle mine medie-filer over netværket (MP3, DIVX m.m.) og det gør den næsten problemfrit .. oplever på enkelte film en grøn 1px stribe i højre side..

Den kan dog ikke afspille HD media formater .. lidt surt .. men måske det kommer i en opdatering på et tidspunkt, såfremt hardwaren kan trække det...

Spørg løs
Til top
pepchart Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Østjylland
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 03:23

Hej

Er du stadigvæk ligeså begejstret for dit tv???. Har overvejet at købe et selv. Er bare nervøs for at det goaster / laver efterslæb i billedet. Nu er jeg ikke sports i.... så her kommer billedet ikke til at drille mig. Jeg vil bare være sikker på et rigtig godt billede på dvd og almindelig tv, som vi modtager signalet til via fibrer. Er det det perfekte tv, efter din mening????????. Jeg kan bare ikke komme mig over dybten i billedet. Har ikke set lige i andre tv. Eller er det bare mig, som ikke har set mig ordentlig for ???????......

Glæder mig til at høre fra dig og dit tv....

PP

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu