recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg kan ikke få yousee midt i århus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg kan ikke få yousee midt i århus?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg kan ikke få yousee midt i århus?
    Sendt: 28-April-2010 kl. 12:51
Hej

Da jeg skal flytte nu her d. 1/6, så ville jeg gerne flytte yousee med, men da jeg kontaktede dem, så kunne de ikke flytte det med, da stofa sender i min nye bolig (et kollegie) og så ville de ikke gå ind og blande sig der. Det synes jeg godt nok lugter langt væk af kartellignende tilstande eller er det bare mig?

Er der nogen der evt. kan forklare mig teknikken der ligger bag og hvorfor yousee ikke vil ind og sælge produkter lige i netop den bygning?

Jeg er uden ud godt tilfreds med yousee og synes at det er irriterende at skulle skifte til stofa, da næsten de samme kanaler vil komme til at koste 100kr. mere i måneden og så mangler der 9eren som er ynglingskanal for sådan en fodboldinteresseret som mig.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8644
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 12:53
Det vil være dyrt at have to selskabers kabler inde, så normalen i en boligforening eller lignende er at vælge én leverandør.
Til top
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:06

Hvorfor vil det være dyrt? Undskyld jeg måske spørger dumt, men har ikke så meget forstand på hvordan det i praksis fungere. Jeg kan bare ikke se, hvorfor yousee ikke er interesseret i at få kunder i den bygning, da jeg tror at der er mange som godt kunne tænke sig yousee frem for stofa.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:12
Nu kan man jo ikke bare tro, at man kan få Yousee hvor som helst. Hver udbyder har sit område og aftalerne som er indgået omkring dette skal overholdes.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Skinner Skinner skrev:

Hvorfor vil det være dyrt? Undskyld jeg måske spørger dumt, men har ikke så meget forstand på hvordan det i praksis fungere. Jeg kan bare ikke se, hvorfor yousee ikke er interesseret i at få kunder i den bygning, da jeg tror at der er mange som godt kunne tænke sig yousee frem for stofa.

Man skal ind og trække særskilte kabler til din bolig, derfor kan YouSee ikke levere. Så der er ikke noget med kartel tilstande her.

I næsten alle lejemål er der trukket et kabel til antennesignalet. Dette kabel sidder sammen i ét stor net og kan ikke pilles ud og være for sig. Derfor er det kun én udbyder som kan levere tv signal og et coaxial net ad gangen.

Hvis du er villig til at betale YouSee og din ejendom for at grave vejen op og trække et coaxial kabel specielt ind i dit lejemål, så kan det sikkert lade sig gøre. Jeg tror bare desværre prisen kommer til at ligge omkring 100.000 - 1.000.000 kr. afhængig af hvor kablet ligger.

Så det kan sikkert godt lade sig gøre men ikke inden for din priskategori. Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nu kan man jo ikke bare tro, at man kan få Yousee hvor som helst. Hver udbyder har sit område og aftalerne som er indgået omkring dette skal overholdes.

Flemming

Nu er det faktisk sådan at hvis en antenneforening ønsker at skifte og udbyderen ønsker at levere, så er det ikke noget med at aftalerne skal overholdes.

Alt andet er ulovligt ifølge dansk lovgivning, man må ikke i branchen på forhånd aftale priser eller dele kunderne op i områder.

Redigeret af Cyberguyen - 28-April-2010 kl. 13:32
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:32
Skinner.

Hvad med en TDC Home Trio løsning?

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Skinner.

Hvad med en TDC Home Trio løsning?

M.v.h.

Home Trio er væsentligt dårligere kvalitet end Stofa DVB-C
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:34
Øh nå. Jeg har set det på en 50" Pioneer. Det kunne sagtens følge billedkvaliteten på vores Stofa...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:42

Øh nå. Jeg har set det på en 50" Pioneer. Det kunne sagtens følge billedkvaliteten på vores Stofa...

M.v.h.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan dit stofa står. Men jeg kan finde de første 5 tråde herinde med folk der er utilfredse med kvaliteten på Home Trio efter at de er skiftet fra DVB-C eller DVB-S.

Er jeres Stofa DVB-C eller noget IP-tv?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Nu er det faktisk sådan at hvis en antenneforening ønsker at skifte og udbyderen ønsker at levere, så er det ikke noget med at aftalerne skal overholdes.

Antenneforeningen ønsker jo åbenbart netop ikke at skifte, og den aftale foreningen har indgået med Stofa skal naturligvis overholdes indtil perioden udløber.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

M.v.h.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan dit stofa står. Men jeg kan finde de første 5 tråde herinde med folk der er utilfredse med kvaliteten på Home Trio efter at de er skiftet fra DVB-C eller DVB-S.

Er jeres Stofa DVB-C eller noget IP-tv?

Det er kabel (-C).

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu