recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg påtænker at investere i et mediacente
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg påtænker at investere i et mediacente

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Coco Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg påtænker at investere i et mediacente
    Sendt: 21-Februar-2009 kl. 23:50

Jeg påtænket at investere i et mediacenter og har fået øje på Vision Mediacenter MC 550, men der er visse betingelser (betænkeligheder) der skal afklares inden et køb.

Situationen er følgende:

Vi har en del (+6000) fotos, ferievideo, musik osv. liggende på PC harddisk sammen med kopier af DVD film (Mpg2 og DivX komprimerede). Men når man ikke lige kan ”smide dem på skærmen / TV fra PC’en” bliver de aldrig set af familien.

Teknik setup i hjemmet er følgende:

* Stuen / køkkenet: Beovision3 (billedrør) med B&O DVD1 og Canal Digital satelit modtager via settopbox (IR-link) og beolink til en Beosound4 stereo.

* 3 børneværelser + soveværelser med seperate analoge TV.

Endelig overgår Danmark jo til digitalt TV engang i 2009, så derfor mente jeg at den ultimative løsning burde være ”det nye mediacenter fra B&O”, MEN Beosund/-master 5 er jo, selv set med lægmands øjne, langt bagud fra tidens standard mht. funktionalitet – der skal for mange ”kasser” á 10 til 35.000 kroner til før det virker!

Ønskeløsningen er noget i stil med følgende (uden at skulle bruge +150.000 ”B&O kroner”:

• Beovision3 i stuen med et tilkoblet mediacenter med X-antal indbyggede tunere der kan formidle de ny digitale luftbårne TV signaler samt indbygget satelitkort med kortmodul til Canal Digital og med mulighed for at optage programmer parallelt / forskudt på harddisk fra begge / alle kilder.
  • Visning af ”familiealbumet” (fotos + video) på det centrale TV.
  • Afspilning af harddisklagrde DVD kopier.
  • Formidling af musik til Beosound4 (og evt. andre stereoanlæg).
    • Via harddisklagrede CD kopier og downloads
    • Indhentning af radiokanaler (internetkanaler).
      • Evt. i eksisterende beolink via Beoport (den skulle kunne formidle PC / Internet baceret musik og billeder i et B&O linksystem).
  • Tilkobling af 3 (eller flere) extendere til mediacentret så børnene kan se Cartoon Network, DR, TV2, lagrede DVD-film, feriebilleder, høre radio osv. på værelset uden separat abonnement samtidig med at forældrene ser noget andet i stuen etc.

De nævnte betænkeligheder går på følgende:

• Teknikken skal være så stabil og betjeningsvenlig at det kan bruges af børn ned til 8-9 år, som sagtens kan betjene en PC når der skal spilles!
  • Der er INGEN ”computer wizzards” i familien!
  • Der skal være undertekster på alle programmer / film, hvor dette er relevant.

Kan dette overhovedet fås til at virke med et PC mediacenter sammen med det B&O-udstyr der står på vore hylder i dag? OG det helst skal foregå fra den eksisterende B&O 4 fjernbetjening?

Målet er, som det måtte fremgå, at få "det hele" samlet i én boks + extendere.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 01:51
De mediecentre er jo køreklar fra forhandleren af, og det skulle undre mig hvis ikke løsningen kan betjenes af de lidt yngre i familien.

Vi snakker altså ikke om en supercomputer til 1,7 mill, men om en ganske almindelig windowspc (hvor styresystemet er meget minded på at gøre billeder og film let tilgængelige) og tvtuner.

Jeg vil anbefale at ringe direkte til mmvision inden køb, for at finde løsningen som passer 100% til DIG.

Håber du kan bruge det
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu