recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg skal bygge mit første HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg skal bygge mit første HTPC

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nitten82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 16:39
EDIT2: En Lascala LC13 ser ok ud. Den er lidt dyere og jeg skal have fundet en støjsvag PSU.

The hunt continues :)

Jeg tror jeg er nødt til at gå i den retning med et større kabinet. Det vil give mulighed for at sætte et selvstændigt grafikkort i hvis jeg synes det kunne være sjovt.

Jeg vil lure lidt på en Seasonic SL12 330w PSU. Altså bare lure lidt :)

Redigeret af Nitten82 - 21-Oktober-2007 kl. 16:48
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 14:37

Jeg har et Antec fusion kabinet som ryger retur fordi jeg synes det er for volsomt.

Men er sådan et Hiper media med kun 200W nok?

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg har et Antec fusion kabinet som ryger retur fordi jeg synes det er for volsomt.

antec fusion, har vist den laveste højde, hvis man vil have kort i fuld højde i den.. ud over risercard naturligvis.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2007 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

antec fusion, har vist den laveste højde, hvis man vil have kort i fuld højde i den.. ud over risercard naturligvis.

Jeg skal ikke have nogen kort i. Alt skal være onboard

Til top
Noerrelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2006
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2007 kl. 22:52

Hvad mener du med voldsomt?
Er det for stort eller larmer det eller hvorledes?

Jeg spørger fordi jeg er ved at hjælpe en bekendt med at sammensætte en HTPC og der har vi set på dette kabinet:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08740#

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388737

Personligt har jeg et Silverstone LC13s, som jeg syntes er meget stort at have stående fremme:
http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=lc13&a mp;area=usa
- Dog er jeg glad for at det er standardkomponenter der kan benyttes deri, fx strømforsyning, bundkort og udvidelseskort.

Det jeg søger er erfaringer med Antec kabinettet.

Med venlig hilsen

Mikael Nørrelund

Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 06:49
Jeg kan give nogle erfaringer med Antec Fusino Black kabinettet.

Siden jeg fik det i midt juli har der været massive problemer med LCD og IR. Begge dele crasher sandsynligvis pga. problemer med at IR modtageren ikke kan håndtere visse signaler fra fjernbetjeninger til TV, forstærker etc. Desuden virker deres system til at computeren kan tændes og slukkes med fjernbetjeningen ikke særlig godt. Den nøjes ikke med at vågne efter et tryk på Power knappen, men derimod også hvis man skifter kanal på tv'et eller skruer op og ned for lyden...

Har haft support sag hos Antec og har mailet med Soundgraph (dem der står for LCD/IR) ingeniører og jeg har ikke været imponeret over informationsniveauet.

Jeg er ikke den eneste med disse problemer. Der er flere også her på forummet og hvis du kigger på Soundgraph's support forum under Antec vil du også finde en del indlæg.

Det sidste nye er, at jeg i dag har modtaget en mail fra Soundgraph om at de og Antec er blevet enige om at give RMA. Jeg ved ikke om de dermed har opgivet at fixe problemet eller om de har indset at det ikke er så nemt at fixe (de har før snakket om at det muligvis kræver hardware udskiftning).

I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 08:21
Har lige modtaget et Antec NSK-2400 igår (modellen uden VFD og volumen knap).

Utroligt dejligt kabinet, nemt at installere hw og MEGET stille! De 2 medfølgende 120mm blæser er sat til "low" og kan ikke høres selvom jeg stikker hovedet helt hen til dem.

Min harddisk er monteret i en Zalman hdd-ting så den kan jeg faktisk heller ikke høre.

Det eneste jeg umiddelbart kan høre er en meget svag "susen" fra PSUén - det skal dog siges at man skal være inden for ca. 0,5-1m for at kunne høre den.

Det eneste "negative" er at kabinettet er stort! det kan kun lige være i mit tv-møbel så tør ikke lukke lågen i tv-møblet mens den kører af frygt for at HTPC´en ikke kan få luft.

Det der overrasker mig mest er at jeg ikke havde lagt mærke til dybden af kabinettet - det er dybt!

Ellers er det er lækkert kabinet og MEGET stille!! imponernede til prisen, der inkludere en kvali psu.

Om desinget lige er din kop the er jo meget individuelt. Jeg er selv mest til sort meen fik et godt tilbud og slog til. Syns faktisk alu fronten er stilet og der er en svagt blå lysende ring omkring power knappen - meget stilet og lækkert.

just my 2 cents

Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 08:31

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Har lige modtaget et Antec NSK-2400 igår (modellen uden VFD og volumen knap).

Utroligt dejligt kabinet, nemt at installere hw og MEGET stille! De 2 medfølgende 120mm blæser er sat til "low" og kan ikke høres selvom jeg stikker hovedet helt hen til dem.

Min harddisk er monteret i en Zalman hdd-ting så den kan jeg faktisk heller ikke høre.

Det eneste jeg umiddelbart kan høre er en meget svag "susen" fra PSUén - det skal dog siges at man skal være inden for ca. 0,5-1m for at kunne høre den.

Det eneste "negative" er at kabinettet er stort! det kan kun lige være i mit tv-møbel så tør ikke lukke lågen i tv-møblet mens den kører af frygt for at HTPC´en ikke kan få luft.

Det der overrasker mig mest er at jeg ikke havde lagt mærke til dybden af kabinettet - det er dybt!

Ellers er det er lækkert kabinet og MEGET stille!! imponernede til prisen, der inkludere en kvali psu.

Om desinget lige er din kop the er jo meget individuelt. Jeg er selv mest til sort meen fik et godt tilbud og slog til. Syns faktisk alu fronten er stilet og der er en svagt blå lysende ring omkring power knappen - meget stilet og lækkert.

just my 2 cents

Hvordan er det lige med DVD drevet på NSK-2400, skjules det bag en klap eller er drevet synligt?

Redigeret af Viktor - 31-Oktober-2007 kl. 08:32
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 21:11

Jeg har en kommentar til ATI x1250 baseret bundkort som jeg kan se man omtaler i denne tråd.
Jeg ville advare alle om at købe denne løsning idet jeg aldrig fik mit Abit Fatalty F-I90HD til at virke, på trods af 2 geninstallationer af mce 2005 og JA alle driver var helt up to date og jeg prøvede i 2 måneder at få det til at fungere.

Mit primære problem med x1250 løsningen var at man tit efter S3 opstart fik en PC der låse totalt, den eneste måde man kunne genstarte den på, var at slukke den og tænde den igen, det bliver man hurtigt træt af 

Det er muligt af dette bundkort vil virke hvis det er tilsluttede en computer skærm, idet samspillet med sådan en fungere. Jeg havde mit Abit Fatalty F-I90HD forbundet til et Samsung LE32R86BD via HDMI og denne cocktail fungere ikke.

Jeg har for 4 dage siden skiftede jeg til et:
Bundkort: Gigabite GA-P31-S3L
Grafikkort: ATI HD 2400PRO
Jeg bruger samme ram og kabinet og fjernsyn til denne løsning.

Skiftet til ovenstående setup var en rigtig god ide, idet jeg indtil nu, kan starte min computer op i S3 uden at den går ned.
Min HTPC'er er ikke gået ned en eneste gang siden jeg skiftede til ovenstående gigabyte bundkort 
Jeg vil generelt anbefale alle der bygger HTPC'er til at kører med eksterne grafikkort, i mit tilfælde var det løsningen der virkede.

Merprisen for denne løsning sammenlignet med x1250 løsningen er ca. 300 kr. men det er alle pengene værd og mere til, det er superfedt at den optager alt man sætter den til.

Jeg sætter også pris på en stille HTPC og har valgt en totalt passivt kølet løsning.
Kabinet: mCubed hfx classic
Men man kan også købe kabinetter med aktiv køling der er næsten lige så lydløse, men man skal have en strømforsyning uden blæser for at opnå dette.

I øvrigt bruger jeg dvbviewer, hvilket er et superstabilt Mediacenter program som bare fungere.
Men hvis du installere dvbviewer første gang skal du have tålmodighed, idet der ikke nogen up to date vejledning og det kan være svært at sætte det helt perfekt op, jeg har brugt den sidste måned til at blive gode venner med dvbviewer, men nu er vi til gengæld blevet rigtig gode venner

Redigeret af Boosterx - 01-November-2007 kl. 08:24
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 21:41
Lige en update til min kommentar om Antec Fusion Black kabinettet:

Har fået en mail fra Antec, hvor de præciserer, at det kun er LCD/IR modulet, der skal skiftes. De er ikke helt færdige med at lave rettelser til softwaren, men det lader til at der er lys for enden af tunnelen...
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80
HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7)
WDTV Live
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Boosterx Boosterx skrev:

Jeg har en kommentar til ATI x1250 baseret bundkort som jeg kan se man omtaler i denne tråd.
Jeg ville advare alle om at købe denne løsning idet jeg aldrig fik mit Abit Fatalty F-I90HD til at virke, på trods af 2 geninstallationer af mce 2005 og JA alle driver var helt up to date og jeg prøvede i 2 måneder at få det til at fungere.

Mit primære problem med x1250 løsningen var at man tit efter S3 opstart fik en PC der låse totalt, den eneste måde man kunne genstarte den på, var at slukke den og tænde den igen, det bliver man hurtigt træt af 

Det er muligt af dette bundkort vil virke hvis det er tilsluttede en computer skærm, idet samspillet med såden en fungere. Jeg havde mit Abit Fatalty F-I90HD forbundet til et Samsung LE3ER86BD via HDMI og denne cocktail fungede ikke.

Jeg har for 4 dage siden skiftede jeg til et:
Bundkort: Gigabite GA-P31-S3L
Grafikkort: ATI HD 2400PRO
Jeg bruger samme ram og kabinet og fjernsyn til denne løsning.

Skiftet til ovenstående setup var en rigtig god ide, idet jeg indtil nu, kan starte min computer op i S3 uden at den går ned.
Min HTPC'er er ikke gået ned en eneste gang siden jeg skiftede til ovenstående gigabyte bundkort
Jeg vil generelt anbefale alle der bygger HTPC'er til at kører med externe grafikkort, i mit tilfælde var det løsningen der virkede.

Merprisen for denne løsning sammenlignet med x1250 løsningen er ca. 300 kr, men det er alle pengene værd og mere til, det er superfedt at den optager alt man sætter den til.

Iøvrigt bruger jeg dvbviewer, hvilket er et superstabilt Mediacenter program som bare fungere.
Men hvis du installere dvbviewer føste gang skal du have tålmodighed, idet der ikke nogen up to date vejledning og det kan være svært at sætte det helt perfekt op, jeg har brugt den sidste måned til at blive gode venner med dvbviewer, men nu er vi til gengæld blevet rigtig gode venner

Nu undre jeg mig lidt, der er rigtig mange mennesker i verden og også herinde som har samlet en HTPC med netop et X1250 mobo. og selv om der ofte er start problemer, lykkes det da for folk at få det til at virke.. så at sige at X1250 er en dårlig løsning til HTPC er nok at overdrive en smule..

du kunne ikke få det til at virke, og det er godt du har fundet noget andet som virker, men derfor synes jeg ikke man kan sige at x1250 er et problem til HTPC, jeg har faktisk ikke hørt en eneste herinde klage over deres x1250 HTPC.

så problemet må næsten ligge i din HTPC og måske det bundkort du havde, og ikke en general fejl på x1250 bundkort

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af bluebucket bluebucket skrev:

Lige en update til min kommentar om Antec Fusion Black kabinettet:

Har fået en mail fra Antec, hvor de præciserer, at det kun er LCD/IR modulet, der skal skiftes. De er ikke helt færdige med at lave rettelser til softwaren, men det lader til at der er lys for enden af tunnelen...

Det lyder godt, for det er nemlig lige det jeg skal have istedet for mit antec fusion V1, lidt synd med sølv HTPC når tv'et er sort :)

men venter lige til det er fixet, gider ikke det bøvl :)

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu