recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg skal bygge mit første HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg skal bygge mit første HTPC

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Jeg har et Antec fusion kabinet som ryger retur fordi jeg synes det er for volsomt.

Men er sådan et Hiper media med kun 200W nok?

antec fusion, har vist den laveste højde, hvis man vil have kort i fuld højde i den.. ud over risercard naturligvis.

Jeg skal ikke have nogen kort i. Alt skal være onboard

onboard tv tuner?? eller vælger du bare en box ved siden af?

Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 22:21

[/QUOTE]

Nu undre jeg mig lidt, der er rigtig mange mennesker i verden og også herinde som har samlet en HTPC med netop et X1250 mobo. og selv om der ofte er start problemer, lykkes det da for folk at få det til at virke.. så at sige at X1250 er en dårlig løsning til HTPC er nok at overdrive en smule..

du kunne ikke få det til at virke, og det er godt du har fundet noget andet som virker, men derfor synes jeg ikke man kan sige at x1250 er et problem til HTPC, jeg har faktisk ikke hørt en eneste herinde klage over deres x1250 HTPC.

så problemet må næsten ligge i din HTPC og måske det bundkort du havde, og ikke en general fejl på x1250 bundkort

Du har nok ret i at x1250 systemer generelt virker, men jeg tror at setup'et med HDMI og fladskærms fjernsyn er en dårlig kombination og så virker det som om at Abit's bundkort måske ikke er den bedste løsning der er på markede.

Abit's løsning har nu ikke fået den bedste omtale på nettet i vise fora bliver den ikke just rost og som nedenstående link viser er der problemer dags dato.
http://forum.uabit.com/showthread.php?t=125174&page=3

Redigeret af Boosterx - 01-November-2007 kl. 08:28
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Boosterx Boosterx skrev:

Nu undre jeg mig lidt, der er rigtig mange mennesker i verden og også herinde som har samlet en HTPC med netop et X1250 mobo. og selv om der ofte er start problemer, lykkes det da for folk at få det til at virke.. så at sige at X1250 er en dårlig løsning til HTPC er nok at overdrive en smule..

du kunne ikke få det til at virke, og det er godt du har fundet noget andet som virker, men derfor synes jeg ikke man kan sige at x1250 er et problem til HTPC, jeg har faktisk ikke hørt en eneste herinde klage over deres x1250 HTPC.

så problemet må næsten ligge i din HTPC og måske det bundkort du havde, og ikke en general fejl på x1250 bundkort

Du har nok ret i at x1250 systemer generelt virker, men jeg tror at setup'et med HDMI og fladskærms fjernsyn er en dårlig kombination og så virker det som om at Abit's bundkort måske ikke er den bedste løsning der er på markede.

Abit's løsning har nu ikke fået den bedste omtale på nettet i vise fora bliver den ikke just rost og som nedenstående link viser er der problemer dags dato.

Du har nok ret om abit, tror også de fleste vælger MSI, asus eller gigabytes løsning.. som efter jeg har hørt skulle virke ganske fint. det håber jeg da, da det nok bliver mit næste htpc mobo, når jeg skal opgradere her engang i næste måned, hvis pengene er der.. Åhhh nej julen, den falder bare skidt hver år

Redigeret af Pizzabager - 01-November-2007 kl. 17:00
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 17:52
[/QUOTE]

Du har nok ret om abit, tror også de fleste vælger MSI, asus eller gigabytes løsning.. som efter jeg har hørt skulle virke ganske fint. det håber jeg da, da det nok bliver mit næste htpc mobo, når jeg skal opgradere her engang i næste måned, hvis pengene er der.. Åhhh nej julen, den falder bare skidt hver år

Nu har jeg selv to Gigabyte bundkort baseret på intel chipset P31 og P35 og begge HTPC'er fungere perfekt.

Jeg ville helt klart vælge en Gigabyte løsning, hvis den skulle baseres på x1250.
Efter mine dårlige oplevelser med Abit baseret på Ati x1250, ville jeg nok vælge en anden integreret løsning.

Jeg læste lidt på google angående G33 og G31 integrerede løsninger, hvilket generelt også får god omtale. Hvis jeg på nuværende tidspunkt skulle købe en integrerede løsning er jeg ikke i tvivl, den skulle være bygget op på basis af intel G33.

Prøv at læs dette vedhæftede link.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2147

Priser på G31 og G33 løsninger.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393596
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382246

Jeg håber mit bidrag kan inspirer nogen.
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 18:36

[/QUOTE]

Må så sige, at mit asrock full hd bundkort med 1250 chipset fungerer fint, eneste anke til bundkortet er at den efter en strømabrydelse, ikke vil æde 2x1gb ram i dual slots - men kun i single channel (har prøvet clear cmos - ud med batteri - update bios - montering ude af kabinet - prøvet 2 andre stænger ram) men det er nok bare en RMA-bytter hos forhandleren 
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 06:22

Jeg har en kommentar til ATI x1250 baseret bundkort som jeg kan se man omtaler i denne tråd. Jeg ville advare alle om at købe denne løsning idet jeg aldrig fik mit Abit Fatalty F-I90HD til at virke, på trods af 2 geninstallationer af mce 2005 og JA alle driver var helt up to date og jeg prøvede i 2 måneder at få det til at fungere.

Lige præcist det omtalte ABIT bundkort var behæftet med fejl på nogle af dem man købte, faktisk læste jeg et sted at der var tale om 12%. Det var altså forholdsvist let at være uheldig.

Det siger alligevel ikke noget generelt om G690 med x1250, der jo benyttes med held på en række bundkort. Tværtimod er der mange meget tilfredse brugere. Jeg kunne ikke tænke mig at bytte til andet (MSI board).  ABIT skulle også have løst problemerne på de seneste kort så jeg på nettet.

Ellers er en løsning med et selvstændigt grafikkort  også god i sagens natur, men det enkleste og mest strømbesparende er og bliver et bundkort med grafikkort indbygget mener jeg, hvis det ellers kan imødekomme de krav man har, fx til HD.  Også let at holde koldt (og dermed stille).

Og så skal man ikke absolut bruge HDMI, medmindre man skal anvende det ved HD. (HDCP) VGA ser ikke ud til at stå tilbage i gengivelse når man sammenligner, måske endda tværtimod, særlig hvis man ser på tekst gengivelse, der kan stå meget flot ved VGA, men ikke nødvendigvis via HDMI. Vi snakker stadig om x1250. Man skal nok lige se det selv.

Redigeret af Ken_T - 02-November-2007 kl. 06:30
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 11:00

Hej Ken_T det er rart at høre at x1250 systermerne generalt fungere.

Jeg købte Abit's x1250 produkt lige da det kom på markede, så det lyder som om jeg har fået en mandags model.

Angående strømforbrug på internt kontra externt grafikkort er det rigtigt at strømforbruget er mindre på et internt, men forskellen er maginal.

Jeg målte strømforbruget på min HTPC i går. I idle målte jeg mig frem til 70W, med tv tuneren kørende målte jeg strømforbruget til 78W.

Jeg er ikke helt klar over hvad minimumsforbruget er på en HTPC men jeg synes maximal forbrug på 78W er ok (jeg bruger den kun til internet og video).

Jeg har læst mig frem til at HD 2400PRO bruger 25W idle og max 45W ved max grafik påvirkning. Så denne løsning skal helt sikker overvejes. De fleste HD 2400PRO er passivt kølet.

Redigeret af Boosterx - 02-November-2007 kl. 11:37
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu