recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg står overfor gerne at ville lave mig mit først
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg står overfor gerne at ville lave mig mit først

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af dazler dazler skrev:

XBMC kan klart anbefales. Det har et lækkert og brugervenligt interface, der kan opsættes efter behov, og du har mulighed for at alt hvad der nævnes omkring subtitles, resumes osv.

Jeg har ikke selv prøvet Boxee, men hvad jeg hører fra folk der har prøvet begge dele er at XBMC er bedre.

Følgende med udgangspunkt i at jeg jo altså ret meget en noob.

Har jeg ret i at XMBC afvikles på en PC? Eller er der andre platforme der kan komme i spil og i så fald hvilke?

Udvid venligst min horisont. Smile
[/QUOTE]

Ja, det har du ret i. Det kan også afvikles på en Xbox.
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: 8300, Odder
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 20:17
Jeg har ingen xbox og ønsker ikke at spille på en sådan og anser derfor det ganske udelukket at den kan komme i "spil".

Nu står jeg så tilbage med min PC som sidste mulighed dersom jeg skulle følge anbefalingen om at tage XBMC i anvendelse.

Fra starten (af denne tråd) ønskede jeg råd til køb af en medie boks, som så skulle kobles med hhv. mit TV og (havde jeg tænkt) en NAS server. Jeg har en ret stor mængde av data.

Jeg har et ønske om at min PC og mit mediecenter skal kunne arbejde/tilgås uafhængigt af hinanden. Jeg forestiller mig at det er den bedste løsning.

....eller er jeg helt galt på denne.

Educate me, PLEASE Smile

Redigeret af dazler - 26-Oktober-2011 kl. 20:55
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2011
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 21:54
Hej dazler
Jeg kan fortælle dig lidt om mit opsæt, i min stue har jeg en boxee box med surround reciver og self 5.1 setup til og på sove værelset har jeg en wd tv live. udover det har jeg en nas server i gangen hvor alt mit musik og film ligget på. alle kabler er trukket over loftet til de respektive steder så det hele køre også 1gps netværk. Jeg syntes du skulle prøve og kigge lidt mere på boxee jeg startede selv med og køre det på en imac i sove værelset og har siden da udviet det.

LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af Tajs Tajs skrev:

Hej dazler
Jeg kan fortælle dig lidt om mit opsæt, i min stue har jeg en boxee box med surround reciver og self 5.1 setup til og på sove værelset har jeg en wd tv live. udover det har jeg en nas server i gangen hvor alt mit musik og film ligget på. alle kabler er trukket over loftet til de respektive steder så det hele køre også 1gps netværk. Jeg syntes du skulle prøve og kigge lidt mere på boxee jeg startede selv med og køre det på en imac i sove værelset og har siden da udviet det.

Tak for dit bidrag. Smile

Boxee koster 2 - 2½ gange så meget som WD TV Live. Hvad finder du retfærdiggør denne store prisforskel og hvilke forskellige er der i det hele taget på de to produkter.

Jeg har netop læst et indlæg fra en bruger der sammenligner AC Ryan og WD TV Live. Han finder at det er vigtigt at boksen understøtter iso-filer. Som han nævner er det et godt format når man ønsker at rippe sine dvd-film, idet der rippes hurtigere til dette format end andre. En god pionte synes jeg.

Ved du om nogen af dine bokse kan afspille iso-filer?
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 22:16
Det der retfærdig gøre at jeg heller ville vælge boxee er den kan indexere alt dit indhold på din nas, dvs at du nemt kan sortere i dine film, hvad er nyeste tilføjet, alfabetisk orden osv. ud over det har den tumbnails af film coverne og du kan læse om filmen inden du starter den. Både Boxee og WD live tv kan afspille diverse image filer (iso,img og nogle flere). WD live tv skal man fog være opmærksom på at image filer kun kan tilgåes via network shares.
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af torben_j torben_j skrev:

Jeg har en WD TV Live. Ikke stødt på noget endnu den ikke har afspillet.

Den kan ikke vise DVB-T undertekster. Det kan AC Ryan og flere andre, f.eks. Fantec.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 06:17
Du kan evt gå ind på boxee.tv og læse mere om opsætning og prøve og hente det til din pc/Mac, som fjernbetjening kan du bruge et iDevice med deres tilhørende app. Jeg brugte det selv inden jeg besluttede mig ;)
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 07:58
Vil også mene at boxee eller xbmc er det rigtige valg :) Xbmc kan jo også køre på en apple tv2, har ikke selv prøvet det men det er ikke mit indtryk at det er noget for en nybegynder (ret mig hvis forkert). 
En brugt WD TV Live kunne dog godt være en start. Alt for mange kaster sig ud i store mediacenter projekter uden at have tid/viden til det og synes tit jeg oplever folk giver og lortet bare kommer til at stå uden at det nogensinde kom til at virke som de ville. 
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 19:55

Fsa. medieaboks er jeg p.t. af den opfattelse at valget skal falde mellem:
-WD TV Live WDBGXT0000NBK (mere strømlinet brugergrænseflade)
-AC Ryan Playon!HD mini 2 ACR-PV73800 (understøtter flere filtyper)
......eller er det helt forkert?

Mit ønske er hovedsageligt at kunne afvikle film:
-med alle de mest brugte filtyper
-opnå en god brugerflade.

Gode råd modtages særdeles gerne.

Som jeg fornemmer, så vil du egentlig bare gerne kunne se dine film i bedste kvalitet på din fladskærm - på en let måde.
Hvis prisen spiller en rolle, så brug din PC til at afspille. Det er både det bedste og det billigste!
Du kan f.eks. trække et "løst" HDMI kabel efter behov. Sværere er det ikke.

Hvis du VIL have en medieplayer ved TV'et, så vælg enten en af de billige løsninger som WD eller AC Ryan. Alternativt foreslår jeg, at du går hele vejen med en decideret HTPC til at styre hele molevitten. Her kan du udvide efter behov.

Alle mellemløsningerne med playere i 2000,- klassen er en dårlig investering i mine øjne. Der er en stor risiko for, at du løber ind i begrænsninger på et tidspunkt. Møgirriterende, når man nu alligevel har ofret næsten "hele kassen" - og så står man alligevel med et uløseligt problem.

Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Fsa. medieaboks er jeg p.t. af den opfattelse at valget skal falde mellem:
-WD TV Live WDBGXT0000NBK (mere strømlinet brugergrænseflade)
-AC Ryan Playon!HD mini 2 ACR-PV73800 (understøtter flere filtyper)
......eller er det helt forkert?

Mit ønske er hovedsageligt at kunne afvikle film:
-med alle de mest brugte filtyper
-opnå en god brugerflade.

Gode råd modtages særdeles gerne.

Som jeg fornemmer, så vil du egentlig bare gerne kunne se dine film i bedste kvalitet på din fladskærm - på en let måde.
Hvis prisen spiller en rolle, så brug din PC til at afspille. Det er både det bedste og det billigste!
Du kan f.eks. trække et "løst" HDMI kabel efter behov. Sværere er det ikke.

Hvis du VIL have en medieplayer ved TV'et, så vælg enten en af de billige løsninger som WD eller AC Ryan. Alternativt foreslår jeg, at du går hele vejen med en decideret HTPC til at styre hele molevitten. Her kan du udvide efter behov.

Alle mellemløsningerne med playere i 2000,- klassen er en dårlig investering i mine øjne. Der er en stor risiko for, at du løber ind i begrænsninger på et tidspunkt. Møgirriterende, når man nu alligevel har ofret næsten "hele kassen" - og så står man alligevel med et uløseligt problem.

Jeg er vant til at processarbejde ofte har en kaos-fase inden man til sidst er i stand til at samle alle trådene og skabe forståelse og orden.

Dette er tydeligvis ikke meget anderledes i denne "process".

Vob, htpc, ac ryan, hd-iso, xbmc, dvb-t undertekster, boxee, nas server, medieboks, hdmi, dlna, yamj, osv. osv.

Som tidligere nævnt er jeg ganske grøn. Jeg er ikke overvældende it-stærk. Jeg har virkelig svært ved at overskue alt dette.

Jeg er ikke meget i tvivl om at jeg, når jeg en gang kommer i gang med at arbejde disse problemstillinger i praksis, vil kunne forstå det hele på et langt højere niveau.

Jeg ved blot at det er utrolig vigtigt at få startet rigtigt.

Jeg kan godt forstå at en htpc (jeg har slået det op og læst om det som med alt andet jeg støder på - der er alt i alt meget at skulle forholde sig til for en nybegynder) kan være min nuværende pc. Jeg kan dog ikke se det som en god løsning. Der synes mange forhold der taler imod at min PC skal "blande sig" i mit TV kiggeri. Desuden ville jeg ikke ane hvor jeg skulle starte og slutte.

Jeg har læst mange tråde i dette forum og det slår mig at der tydeligvis er særdeles stor forskel på tekniske/forståelsesmæssige niveau vi brugere er på.

Ofte støder jeg på et indlæg hvor der står noget i retning af: "Du skal da bare....", hvor det er tydeligt at det er sort snak for mange andre der forholder sig til dette råd som helt sikkert er velment. Smile

Jeg er ikke rig. Jeg har ikke lyst til at bruge flere penge på projektet end jeg behøver - dog er jeg parat til at lade nogle kroner springe hvis det kan give mig en god, brugbar og nogenlunde elegant løsning, så jeg slipper for alt det bøvl med mit nuværende opsæt.

Nå ja, så har jeg lige nogle brudstykker fra andre tråde/andre fora:

"...jeg synes at spole frem/tilbage fungerer langt bedre..."
"...funktionen til at korrigere lyd/billede, som er ude af sync virker bedre..."
"...kan man springe direkte til et valgfrit tidspunkt i en film..."
"...kan du fx. springe et kapitel frem som på en rigtig dvd (hvis det er i filen)..."
"...også DVD-menu navigation kører langt mere flydende..."

Se det er noget jeg kan forholde mig til. Det er noget/en del af det jeg gerne vil opnå.

Dette er jeg blevet opmærksom på efter at jeg har lagt nogle film på hhv. en memory stick og en extern HDD og afspillet disse via usb indgangen på mit TV. Jeg får ingen undertekster og kan ikke slå disse til. Jeg har svært ved at "navigere" i en film hvis jeg for eksempel afbryder filmen og slukker for så at vende tilbage senere for at se resten.

Jeg tror at der er mange der, som jeg, afholder sig fra at komme i gang med et projekt som dette fordi det synes så uoverskueligt.

Jeg er temmelig forvirret lige nu. Confused

Redigeret af dazler - 27-Oktober-2011 kl. 23:00
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 06:47
Vil lige komme med min oplevelse:
Startede med at rippe mine dvdfilm i isoformat og brugte en gammel bærbar med xbmc til at se filmene på mit tv. Efter et stykke tid ønskede jeg mig et click'n'play system og investerede i et 1. Gen Apple tv, og flaskede denne uden problemer, og det var uden viden om produktet som sådan, blev dog træt af at have to 2tb harddiske som skulle laves om til et filformat den kunne læse, så sendte den retur til Apple. Inviterede herefter den vilde sum af 350 kr incl. porto på en 1. Gen ac Ryan, jeg blev hurtig træt af brugerfladens udseende, og flashede den med softwaren til mede8er som kunne tweakes således at systemet starter op i videowall, hvor jeg har alle mine film arrangeret i genre og med covers og engelsk, i få tilfælde dansk, beskrivelse. Overvejer tit om man skulle have noget "bedre" og bliver hver gang enig med mig selv om at det faktisk er optimal til mit forbrug.
Hvor godt systemet virker til med en Nas kan jeg desværre ikke sige.
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 09:08

...Jeg er temmelig forvirret lige nu. Confused
Det er der ingen grund til. Gå i tænkeboks et par dage.

Et "løst" HDMI kabel fra din PC til TV'et løser dit problem i første omgang.
Hvis du bliver træt af det løse kabel, men ellers er glad for funktionaliteten, køber du en HTPC!

Hvis du derinod mener, at du kan klare dig med mindre, kan du købe en brugt WD-TV til 200-300,-.
Hvis du kan nøjes med det, er du kørende.

Når det på et tidspunkt ikke er nok, køber du en HTPC.

Sværere er det ikke.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu