Der Alte skrev:
dazler skrev:
Fsa. medieaboks er jeg p.t. af den opfattelse at valget skal falde mellem: -WD TV Live WDBGXT0000NBK (mere strømlinet brugergrænseflade) -AC Ryan Playon!HD mini 2 ACR-PV73800 (understøtter flere filtyper) ......eller er det helt forkert?
Mit ønske er hovedsageligt at kunne afvikle film: -med alle de mest brugte filtyper -opnå en god brugerflade. Gode råd modtages særdeles gerne.
|
Som jeg fornemmer, så vil du egentlig bare gerne kunne se dine film i bedste kvalitet på din fladskærm - på en let måde. Hvis prisen spiller en rolle, så brug din PC til at afspille. Det er både det bedste og det billigste! Du kan f.eks. trække et "løst" HDMI kabel efter behov. Sværere er det ikke.
Hvis du VIL have en medieplayer ved TV'et, så vælg enten en af de billige løsninger som WD eller AC Ryan. Alternativt foreslår jeg, at du går hele vejen med en decideret HTPC til at styre hele molevitten. Her kan du udvide efter behov.
Alle mellemløsningerne med playere i 2000,- klassen er en dårlig investering i mine øjne. Der er en stor risiko for, at du løber ind i begrænsninger på et tidspunkt. Møgirriterende, når man nu alligevel har ofret næsten "hele kassen" - og så står man alligevel med et uløseligt problem.
|
Jeg er vant til at processarbejde ofte har en kaos-fase inden man til sidst er i stand til at samle alle trådene og skabe forståelse og orden.
Dette er tydeligvis ikke meget anderledes i denne "process".
Vob, htpc, ac ryan, hd-iso, xbmc, dvb-t undertekster, boxee, nas server, medieboks, hdmi, dlna, yamj, osv. osv.Som tidligere nævnt er jeg ganske grøn. Jeg er ikke overvældende it-stærk. Jeg har virkelig svært ved at overskue alt dette.
Jeg er
ikke meget i tvivl om at jeg, når jeg en gang kommer i gang med at arbejde disse problemstillinger i praksis, vil kunne forstå det hele på et langt højere niveau.
Jeg ved blot at det er utrolig vigtigt at få startet rigtigt.
Jeg kan godt forstå at en htpc (jeg har slået det op og læst om det som med alt andet jeg støder på - der er alt i alt meget at skulle forholde sig til for en nybegynder) kan være min nuværende pc. Jeg kan dog ikke se det som en god løsning. Der synes mange forhold der taler imod at min PC skal "blande sig" i mit TV kiggeri. Desuden ville jeg ikke ane hvor jeg skulle starte og slutte.
Jeg har læst mange tråde i dette forum og det slår mig at der tydeligvis er
særdeles stor forskel på tekniske/forståelsesmæssige niveau vi brugere er på.
Ofte støder jeg på et indlæg hvor der står noget i retning af: "Du skal da bare....", hvor det er tydeligt at det er sort snak for mange andre der forholder sig til dette råd som helt sikkert er velment.

Jeg er ikke rig. Jeg har ikke lyst til at bruge flere penge på projektet end jeg behøver - dog er jeg parat til at lade nogle kroner springe hvis det kan give mig en god, brugbar og nogenlunde elegant løsning, så jeg slipper for alt det bøvl med mit nuværende opsæt.
Nå ja, så har jeg lige nogle brudstykker fra andre tråde/andre fora:
"...jeg synes at spole frem/tilbage fungerer langt bedre..."
"...funktionen til at korrigere lyd/billede, som er ude af sync virker bedre..."
"...kan man springe direkte til et valgfrit tidspunkt i en film..."
"...kan du fx. springe et kapitel frem som på en rigtig dvd (hvis det er i filen)..."
"...også DVD-menu navigation kører langt mere flydende..."
Se det er noget jeg kan forholde mig til. Det er
noget/en del af det jeg gerne vil opnå.
Dette er jeg blevet opmærksom på efter at jeg har lagt nogle film på hhv. en memory stick og en extern HDD og afspillet disse via usb indgangen på mit TV. Jeg får ingen undertekster og kan ikke slå disse til. Jeg har svært ved at "navigere" i en film hvis jeg for eksempel afbryder filmen og slukker for så at vende tilbage senere for at se resten.
Jeg tror at der er mange der, som jeg, afholder sig fra at komme i gang med et projekt som dette fordi det synes så uoverskueligt.
Jeg er temmelig forvirret lige nu.
Redigeret af dazler - 27-Oktober-2011 kl. 23:00