recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg står overfor gerne at ville lave mig mit først
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg står overfor gerne at ville lave mig mit først

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: 8300, Odder
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 15:05

[/QUOTE]Det er der ingen grund til. Gå i tænkeboks et par dage.

Et "løst" HDMI kabel fra din PC til TV'et løser dit problem i første omgang.
Hvis du bliver træt af det løse kabel, men ellers er glad for funktionaliteten, køber du en HTPC!

Hvis du derinod mener, at du kan klare dig med mindre, kan du købe en brugt WD-TV til 200-300,-.
Hvis du kan nøjes med det, er du kørende.

Når det på et tidspunkt ikke er nok, køber du en HTPC.

Sværere er det ikke.
[/QUOTE]

Tak dit bidrag. SmileSmile

Jo, der er ganske god grund til forvirring. Læs venligst mit forrige indlæg igen.

At gå i "tænkeboks" som du kalder det, er det jeg gør når jeg er færdig med at samle informationer - ellers giver du jo absolut ingen mening. Wink

Pc og TV står så lang fra hinanden at det ikke giver mening at overveje at koble disse med et HDMI kabel.

Som jeg har forstået det er en HTPC enten
en ”almindelig” PC som brugeren selv sætter op med software og andet eller
en maskine som kan købes med software præinstalleret

Begge dele er (lige nu i hvert fald) alt for nørdet for mig. Desuden er det en temmelig dyr løsning. Jeg kunne forstille mig at den rette mand på opgaven kunne bruge en gammel billig PC og noget billigt/gratis software og derved kreere en ganske god maskine. Jeg er ikke denne mand.

Om jeg mener at jeg kan klare mig med mindre? Jamen, hele historien handler jo om at jeg ikke ved hvad jeg kan/vil klare mig med. Derfor denne research.

”En brugt WD-TV til 200-300 kr. -  med det er du kørende.” Det er jeg også med en cykel – kørende altså. Wink
Med cyklen ved jeg imidlertid at jeg ikke får løst denne opgave.Wink

Jeg er ikke afklaret med hvad jeg vil/kan og derfor ved jeg heller ikke hvad der kan løse opgaven. Jeg ved ikke hvor jeg kan købe en brugt WD-TV til kr. 300.

”Hvis du kan nøjes med det, er du kørende.” Nej, det er jeg sandelig ikke. Jeg skal først til at omlægge hele mit bibliotek, som p.t. hovedsageligt er en hel masse skiver. Tingene hænger sammen. Hvad skal jeg vælge som ”afspiller”, hvad skal jeg vælge som lager, hvordan skal jeg forbinde det hele, hvilke filtyper kommer jeg til at bruge og hvordan vil jeg gerne have at brugerfladen skal se ud/opføre sig.

”Når det på et tidspunkt ikke er nok, køber du en HTPC.” Hvorfor skal jeg dog det? (læs min mening om HTPC andetsteds i dette indlæg).

”Sværere er det ikke.” Jo, så svært er det for mig!

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 15:51
Ok, så må vi jo starte fra bunden :)

Citér Jeg er ikke afklaret med hvad jeg vil/kan og derfor ved jeg heller ikke hvad der kan løse opgaven. 

Hvor mange steder, skal du kunne se dine film, er det nok, at det kun er på dit fjernsyn, eller er det også til fjernsynet i soveværelset og på kontoret osv.? 
Skal du kunne se det mere end et sted, så skal dine film ligge på en nas, kan du nøjes med et tv, så kan du nøjes med eksterne hdd. Jeg kører selv med ekstern hdd, og alle mine film er i dvd iso uden menu og andet "unødigt" materiale.

Hvor meget betyder det grafiske for dig? Vil du kunne se coverart og detslige på systemet?

Det er nemmere at finde den bedre løsning, hvis du kan få ting som dette afklaret.

Skal det kunne gå på internettet, eller er det nok, at det bare kan vise film?

Citér Jeg ved ikke hvor jeg kan købe en brugt WD-TV til kr. 300.
Har set dem i det prisleje på forums og på dba og dets lige, en ny kan dog jævnligt købes for 599 i elgiganten

Citér  Hvad skal jeg vælge som ”afspiller”
Hvis du har en gammel bærbar eller pc liggende, som du kan sætte til dit tv, kan du alternativt prøve med http://wiki.xbmc.org/?title=XBMC_Live det kræver faktisk ikke alverden at få sat igang. Computeren kan boote på det, og det spiller :) dog ville jeg selv have et system med fjernbetjening og ville have hdmi hvorfor jeg gik over til min ac ryan mini.

Men som sagt jo mere du oplyser om krav, jo mere kan man hjælpe med.

Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af dazler dazler skrev:

Som jeg har forstået det er en HTPC ....en ”almindelig” PC....eller.....
Begge dele er (lige nu i hvert fald) alt for nørdet for mig.

OK, så taler vi - i første omgang - om en afspiller-boks. Det indsnævrer jo mulighederne væsentligt.

Held og lykke i søgningen efter en god løsning for dig.

Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 11:34
Jeg står i samme situation... Jeg har en pc stående med WMC, men er træt af hastigheden og og det "PC-agtige" Vil gerne have noget der starter hurtigt op, kører flydende og ser lækkert ud...

Har selv kigget på den nye WD TV Live (selvom det er småt med info om interface)

Overvejer dog også enten Boxee, eller TVIX Slim S1... Men ved ikke om de er de 5-600 kr ekstra værd til mit behov?

Skal se mine dvd film, som bare ligger råt rippet i mapper (dog uden menuer osv)

Men da jeg gerne vil have det skal se lækkert ud, vil jeg jo også gerne have tumbnails osv, og det understøtter WD boksen vist ikke? (ikke automatisk i hvert fald?)
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 19:04
Jeg er begyndt at få det først meget lille overblik.

Nu er jeg gået i gang med at lave et regneark i hvilket jeg først lister alle de funktionaliteter jeg finder relevante for mig og måske også andre jeg finder mindre relevante for netop mig, idet jeg så kan dele denne viden med andre der ikke nødvendigvis søger helt nøjagtigt det samme som mig.

Det næste bliver så at udvælge et antal produkter der synes værd at kigge på. Jeg fravælger fra starten alle produkter der har en HDD, idet jeg er afklaret med at jeg vil gå en anden vej. Jeg vil ganske enkelt ikke kunne nøjes med en enkelt HDD alligevel.

Er det muligt at upload omtalte regneark når jeg bliver færdig med det? Dels for at få andres bidrag og meninger og dels for at andre der møder op her med samme udgangspunkt som jeg startede med, ikke skal starte helt forfra.

Lige et par spørgsmål til forumet inden jeg vender tilbage til mit regneark:

1.) Er YAMJ, der omtales i nedenstående video præinstalleret på Popcorn Hour?

http://www.youtube.com/watch?v=tscegVYz2aM

2.) Hvad har brugeren bag videoen selv skullet lave?

Redigeret af dazler - 31-Oktober-2011 kl. 17:57
Til top
Pukmons Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2011
Sted: Esbjerg
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 22:02
Det lyder som om at, det du skal have blot skal kunne afspille backup af dine DVD'er. 
Ydermere ønsker du selvfølgelig en "lækker" og nem brugerflade.
Den må ikke koste alverden, men du er parat til at spendere lidt på at få noget holdbart. 
Hvilken afspiller har så dette? Det er rigtig svært at gøre op og det har du også erfaret nu. 
Indlægget indsat herunder forklarer hvordan man opsætter en wd tv live, måske det var den billigste metode for dig?

Jeg har fundet en vejledning til hvordan du opsætter yamj på en afspiller, dog skal det siges at popcornhour bliver leveret med præinstalleret NMJ (network media jukebox). Popcornhour skriver selv følgende om NMJ - The networked media jukebox (NMJ) automatically scan your media source and download useful information such as cover-art, movie synopsis, cast and director.
Cover art funktionen gør det til en fornøjelse at bladre rundt i sine film og så er det nemt for konen :).

Information om popcornhour produkterne finder du her: http://www.popcornhour.com  Sjovt nok :). 

Har du set på en TViX afspiller? HD N1 afspilleren er også en god mulighed, den koster lidt mere, men er meget brugervenlig - efter min mening. 
For at få coverart funktionen på denne afspiller skal du bruge et program herfra:  http://www.tvixie.com.
Det fungerer i øvrigt også til andre afspillere, som du kan læse mere om på deres side.
Håber du kunne bruge det :)

Til top
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Jeg står i samme situation... Jeg har en pc stående med WMC, men er træt af hastigheden og og det "PC-agtige" Vil gerne have noget der starter hurtigt op, kører flydende og ser lækkert ud...

Har selv kigget på den nye WD TV Live (selvom det er småt med info om interface)

Overvejer dog også enten Boxee, eller TVIX Slim S1... Men ved ikke om de er de 5-600 kr ekstra værd til mit behov?

Skal se mine dvd film, som bare ligger råt rippet i mapper (dog uden menuer osv)

Men da jeg gerne vil have det skal se lækkert ud, vil jeg jo også gerne have tumbnails osv, og det understøtter WD boksen vist ikke? (ikke automatisk i hvert fald?)

WD TV Live understøtter thumbs, men du skal selv lægge dem på manuelt. Sådan er det i hvert fald på den "gamle" version, som jeg har. Om de har rettet på det i den nye, skal jeg ikke kunne sige.
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900
Sony STR-DB925
Bose Acoustimass 6
WDTV live HD
Logitech Harmony One
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Pukmons Pukmons skrev:

Det lyder som om at, det du skal have blot skal kunne afspille backup af dine DVD'er. 
Ydermere ønsker du selvfølgelig en "lækker" og nem brugerflade.
Den må ikke koste alverden, men du er parat til at spendere lidt på at få noget holdbart. 
Hvilken afspiller har så dette? Det er rigtig svært at gøre op og det har du også erfaret nu. 
Indlægget indsat herunder forklarer hvordan man opsætter en wd tv live, måske det var den billigste metode for dig?

Jeg har fundet en vejledning til hvordan du opsætter yamj på en afspiller, dog skal det siges at popcornhour bliver leveret med præinstalleret NMJ (network media jukebox). Popcornhour skriver selv følgende om NMJ - The networked media jukebox (NMJ) automatically scan your media source and download useful information such as cover-art, movie synopsis, cast and director.
Cover art funktionen gør det til en fornøjelse at bladre rundt i sine film og så er det nemt for konen :).

Information om popcornhour produkterne finder du her: http://www.popcornhour.com  Sjovt nok :). 

Har du set på en TViX afspiller? HD N1 afspilleren er også en god mulighed, den koster lidt mere, men er meget brugervenlig - efter min mening. 
For at få coverart funktionen på denne afspiller skal du bruge et program herfra:  http://www.tvixie.com.
Det fungerer i øvrigt også til andre afspillere, som du kan læse mere om på deres side.
Håber du kunne bruge det :)

Jeg vil gerne forholde mig til det jeg i Pukmons indlæg har givet denne farve.

Jeg har ikke taget stilling til hvor meget jeg vil bruge på dette projekt. Jeg vil ikke betale unødigt mange penge - på den anden side er jeg parat til at bruge det der skal til for at få det rette produkt.

Der nævnes, i indlægget, WD, Popcorn Hour og Tvix. Hvilken af disse passer bedst til en bruger der alene ønsker en boks der let enkelt kan afspille film fra en NAS. Den grafiske brugerflade skal samtidig være elegant. Det hele skal være let at gå til.

Alle der har en mening er særdeles velkommen til at bidrage. Smile
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 11:01
Jeg havde en kammerat forbi forleden med hans Tvix box. Fungerer fint, ok brugerflade. Han har den selv koblet op på NAS. Vi roddede lidt med det der tvixie, og fik det kun halvt til at virke...

Dog vil jeg sige at jeg er meget hooked på den nye WD TV, specielt efter jeg har set hvordan interface ser ud:

http://www.youtube.com/watch?v=awBXpQv3cAI
http://www.youtube.com/watch?v=Jyg-hvStbSI&feature=related

Ser pænt ud, og ser ud til at være ganske hurtigt... -og så understøtter den afsindigt mange ting... -Spotify, Netflix osv...

Min kammerat med Tvix boksen, mente at de stod lidt stille med udviklingen i forhold til andre konkurrenter...

Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Jeg havde en kammerat forbi forleden med hans Tvix box. Fungerer fint, ok brugerflade. Han har den selv koblet op på NAS. Vi roddede lidt med det der tvixie, og fik det kun halvt til at virke...

Dog vil jeg sige at jeg er meget hooked på den nye WD TV, specielt efter jeg har set hvordan interface ser ud:

http://www.youtube.com/watch?v=awBXpQv3cAI
http://www.youtube.com/watch?v=Jyg-hvStbSI&feature=related

Ser pænt ud, og ser ud til at være ganske hurtigt... -og så understøtter den afsindigt mange ting... -Spotify, Netflix osv...

Min kammerat med Tvix boksen, mente at de stod lidt stille med udviklingen i forhold til andre konkurrenter...

Det er lidt svært at få forstand af dine oplevelser med Tvix, der ikke synes at lykkes. Det er svært for vi andre at vide om det er brugeren eller produktet der er årsagen. Wink

Jeg har kigget på de 2 YouTube videoer vedr. WD TV og må sige at jeg er ganske uimponeret. Sammenlignet med tilsvarende YouTube videoer vedr. Popcorn Hour produkterne virker det kedeligt og primitivt.

Her er et nogle eksempler:

http://www.youtube.com/watch?v=8kM_7dQ-v80&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Olj8DzyXTYQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=tscegVYz2aM

Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 03:13
Jeg er ikke færdig med at lede efter den rigtige boks endnu, men et større problem er opstået.Med den eksplosive udvikling mht. priser på HDD får jeg næppe lavet en NAS foreløbig.

Jeg tvivler på at vi ser priser som for 3 uger siden på denne side af næste sommer.
Til top
dazler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 15:58
Er der nogen der har en mening det at sætte denne:

RaidSonic ICY BOX IB-RD3264-USE2

sammen med en medieboks og et TV alene med henblik på at afvikle film og serier?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu