|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Wibber ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Så er det rettet. Det nye er jo billigere.
![]() De 2 stk cam. du linker til, er det en form omformer, eller hvad er det til? |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
jeg kender ikke kabinettet ( har ikke selv prøvet det) men mener at huske
set ikke er så stort? Var i den forbindelse opmærksom på om der er plads til både grafikkort og to tunere. Normalt i forbindelse med lave kabinettet bruges der riser-kort og så er der ofte kun plads til to kort. |
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Hvis du bor i Kbh. eller omegn er du velkommen til at komme forbi til en demo. Jeg kan vise hvordan en HTPC-løsning performer, hvad du skal være opmærksom på, samt at der måske er alternativer som er værd at overveje. Så kan du få en idé om hvad du skal købe og hvad det vil koste. Du er velkommen til at kontakte mig hvis det har interesse. Send evt. en PM.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeps det nye er billigere, for det gamle laves ikke mere, derfor er det bare resterder er tilbage rundt omkring. Der er en del ting med i sådan en digital løsning. først selve tunerkortet, som jo viser kanalerne, men det kan ikke vise de kodet kanaler uden et "kryteringskort" fra tdc/stofa, det kort kan kun læses i et "CAM" og cam sidder i det CI (cam interface) som følger med tunerkortet du har valgt, nogen tunerkort har indbygget CI(floppyDTV) men det du har valgt har det ved siden af.. Derfor er der så mange dele.. Og før du spørger, grunden til at cam ikke allerede følger med tunerkortet, er at der bruges forskellige cam til Forskellige udbydere, viacces til TDC Irdeto til Stofa, Mener canaldigital bruger Conax på deres parabol løsninger, osv.. Viaccess og de andre er en krypterings type, tror jeg bedst kan bekrive det. Jeg lagde dog lige mærke til en ting, det bundkort du har valgt har kun 1 PCI port, du skal bruge 2 stk til dine tuner kort og 1 til dit netkort.. det er 2 for lidt.. enten skal du finde et bundkort med 2 PCI porte i (3 stk findes vist ikke på mATX) også finde et USB netkort, eller noget i den stil.. Redigeret af Pizzabager - 10-August-2008 kl. 16:34 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Kabinettet er størrelsesmæssigt ikke lille, når man ser det ligner det der godt kan sidde ATX bundkort i, men indeni er det delt op i 3 rum, så der er kun plads til mATX. der er dog plads til fuldsize kort(4 pladser), måske lige bortset fra nogen af de rigtig lange GFX kort, men hvem bruger også det i en HTPC. |
|
![]() |
|
Wibber ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hej har fundet et andet bundkort, som jeg tror dækker mine behov:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394277&am p;am p;searchArea=&Soegeord Kunne det være en løsning? Redigeret af Wibber - 10-August-2008 kl. 19:09 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm langt tid siden jeg har hørt om noget fra biostar.. troede de var lukket og slukket.. Ved faktisk ikke hvad jeg skal anbefale til Intel cpu. ville tage et kort med G45 chipsættet, men de har kun 1 PCI port.. Måske sådan noget her, når du alligevel ikke skal bruge det onboard grafik. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382246&am p;Specs=true Men ellers anbefaler jeg altid AMD. det bruger jeg selv |
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
HTPC består af flg. hardware: Software: Codecs: Blanding af CoreAVC/FFDShow/CyberLink/CCCP Codec Pack Kravet til en HTPC var at den skulle være lydløs og kunne performe HD materiale. Den skulle samtidig kunne bruges som spillemaskine. Indretningen kræver ikke dedikeret HTPC-kabinet, hvilket har gjort det lidt nemmere mht. hardwaren. Erfaringer har gjort mig meget konservativ mht. hardware. Køber altid Asus bundkort, Intel processor og NVidia grafik (hvor det skal være det hurtigste passivt kølet på markedet). Jeg har heller ikke spekuleret i strømforbrug, da den ikke står tændt 24/7. Derfor er det en overdimensioneret PC til HTPC-brug, men den perfomer også yderst tilfredstillende til al andet brug. Som nævnt er jeg fornyeligt skiftet til en mere dedikeret hardware og løsningen, som jeg har fundet mere attraktiv (nu kan man faktisk bruge stationær PC, spille musik og se TV samtidig Dreambox 600 PVR med kabel tuner (styres remote med iPod Touch via Wi-Fi) God fornøjelse med projektet. Redigeret af torpedo - 10-August-2008 kl. 21:43 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Torpedo.
Tak for dit lange svar. Kan du med dit setup se én kanal og optage på en anden samtidig? "Du er velkommen til at kikke forbi til en demo og for få lidt erfaring" Mange tak, jeg bor også i KBH, så det kan være, jeg ta'r dig på ordene. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har desværre ikke de store erfaringer med at optage Jeg har kun én tuner i HTPC. Dette indebærer at det kun er muligt at se og samtidig optage på en kanal, der ligger på samme mux. Men altså ingen erfaring med dette.
Redigeret af torpedo - 11-August-2008 kl. 20:02 |
|
![]() |
|
![]() |
med en tuner kan du enten se en kanal eller optage en kanal, Mediaportal er det eneste som jeg har hørt om kan optage en kanal mens du ser en kanal inden for samme mux, men så det er jo ret tilfældigt om det kan lade sig gøre eller ej.. de forskellige kanaler ligger i nogen mux(grupper).. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |