recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jensen's Stuealter - "Update side 10"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jensen's Stuealter - "Update side 10"

Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2013 kl. 23:02
Hvordan er det forresten man brokobler? Har sgu ikke helt styr på at det der haløj
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Hvordan er det forresten man brokobler? Har sgu ikke helt styr på at det der haløj

Det hedder nok heller ikke brokobler egentlig - men har tilsluttet begge højtalere til center-udgangen så de begge spiller center sporet
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 10:03
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 12:58
Jamen hvordan er dette muligt? er det ved at bruge et kabel som dette her eller ?

Og forresten. 
Hvilken butik købte du dine Lounge? 
Skal til at bestille dem :-)

Redigeret af André S - 23-December-2013 kl. 13:16
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 14:31
Nej - førte 1 stk 4mm kabel ud til hver højttaler og snoede de to ender i den anden side sammen, puttede dem i et bananstik og ind i centerkanalen - de kunne lige være i banan stikket

Jeg købte dem ved hifiexperience - men kan så se at de ikke har mere fra tangent, de havde ellers 3 sider sidst jeg kiggede - mystisk - men her er de også billige. http://www.hifi-punkten.se/info.asp?ID=4348
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 20:11
Jamen er du sikker på din forstærker kan klare det og tåle det også?
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 20:42
Det kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle kunne klare - har selvfølgelig sat dem op som værende small og centersporet er som oftest dialoger så går da ud fra den kan klare det, den bliver da ikke meget varmere end før.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2013 kl. 21:19
Når du parallelt forbinder dine højttalere så halvere du ohm og det kan godt brænde din receiver af, det har ikke noget at gøre med at du sætter dem til small.

så er det mere sikkert at serie forbinde
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Når du parallelt forbinder dine højttalere så halvere du ohm og det kan godt brænde din receiver af, det har ikke noget at gøre med at du sætter dem til small.

så er det mere sikkert at serie forbinde

Okay - tak for info - det var jeg ikke lige klar over, så må jeg hellere få dem sat i serie i stedet, for en sikkerheds skyld, også håbe der ikke opstår forsinkelse i lyden til den sidste højttaler ved det
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 08:03
Du skulle hellere prøve om ikke det var bedre med een center frem for to. Man kan (i hvert fald på nogle recievere) i øvrigt godt køre med tre surround højttalere, hvis du ikke vil have den ene i overskud.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Du skulle hellere prøve om ikke det var bedre med een center frem for to. Man kan (i hvert fald på nogle recievere) i øvrigt godt køre med tre surround højttalere, hvis du ikke vil have den ene i overskud.

Har prøvet kun med en - men der lød det bedre at undvære og lade fronterne klare opgaven - vil ikke have surround højttalere op igen - vil gerne kunne klare mig med de forreste
Alternativt vil jeg prøve at bruge dem som front high - har jeg tidligere prøvet med et gammelt sæt b&w og det gav et noget bredere lydbillede - men starter med at serieforbinde og se hvad der sker - den plejer at fortælle mig hvis der er noget galt i opsætningen når jeg kører auto setup
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2013 kl. 09:00
OK. Det er dit valg. Hvis recieveren kan biampe centeren kan du drive hver center med hver sin forstærker. Det er der dog ikke mange der kan, efter hvad jeg ved.

Redigeret af dpny - 24-December-2013 kl. 09:03
Til top

Besvar Besvar Side  <1 10111213>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu