|
Jensen's Stuealter - "Update side 10" |
Besvar ![]() |
Side <1 10111213> |
Forfatter | |
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er det forresten man brokobler? Har sgu ikke helt styr på at det der haløj
![]() |
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Det hedder nok heller ikke brokobler egentlig - men har tilsluttet begge højtalere til center-udgangen så de begge spiller center sporet ![]() |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Serie- og parallelforbindelse
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Jamen hvordan er dette muligt? er det ved at bruge et kabel som dette her eller ?
Og forresten. Hvilken butik købte du dine Lounge? Skal til at bestille dem :-)
Redigeret af André S - 23-December-2013 kl. 13:16 |
|
![]() |
|
jj79 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Nej - førte 1 stk 4mm kabel ud til hver højttaler og snoede de to ender i den anden side sammen, puttede dem i et bananstik og ind i centerkanalen - de kunne lige være i banan stikket
![]() Jeg købte dem ved hifiexperience - men kan så se at de ikke har mere fra tangent, de havde ellers 3 sider sidst jeg kiggede - mystisk - men her er de også billige. http://www.hifi-punkten.se/info.asp?ID=4348 |
|
![]() |
|
Jamen er du sikker på din forstærker kan klare det og tåle det også?
|
|
![]() |
|
Det kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle kunne klare - har selvfølgelig sat dem op som værende small og centersporet er som oftest dialoger så går da ud fra den kan klare det, den bliver da ikke meget varmere end før.
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Når du parallelt forbinder dine højttalere så halvere du ohm og det kan godt brænde din receiver af, det har ikke noget at gøre med at du sætter dem til small.
så er det mere sikkert at serie forbinde
|
|
![]() |
|
Okay - tak for info - det var jeg ikke lige klar over, så må jeg hellere få dem sat i serie i stedet, for en sikkerheds skyld, også håbe der ikke opstår forsinkelse i lyden til den sidste højttaler ved det ![]() |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Du skulle hellere prøve om ikke det var bedre med een center frem for to. Man kan (i hvert fald på nogle recievere) i øvrigt godt køre med tre surround højttalere, hvis du ikke vil have den ene i overskud.
|
|
![]() |
|
Har prøvet kun med en - men der lød det bedre at undvære og lade fronterne klare opgaven - vil ikke have surround højttalere op igen - vil gerne kunne klare mig med de forreste ![]() Alternativt vil jeg prøve at bruge dem som front high - har jeg tidligere prøvet med et gammelt sæt b&w og det gav et noget bredere lydbillede - men starter med at serieforbinde og se hvad der sker - den plejer at fortælle mig hvis der er noget galt i opsætningen når jeg kører auto setup ![]() |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
OK. Det er dit valg. Hvis recieveren kan biampe centeren kan du drive hver center med hver sin forstærker. Det er der dog ikke mange der kan, efter hvad jeg ved.
Redigeret af dpny - 24-December-2013 kl. 09:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 10111213> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |