recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeres mening om streamingkvalitet på FILMSTRIBEN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeres mening om streamingkvalitet på FILMSTRIBEN

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2025 kl. 17:06
[QUOTE=Ddur]Hvis man ønsker en mere seriøs vurdering af, om en film er seværdig, bør man i stedet anvende Metacritic’s metascore. IMDB’s pøbelscore kan selv gøre The Fast & the Furious anbefalelsesværdigt.

[/QUOTE

Jeg anbefaler dig at starte et helt nyt emne om dette. Hvor du kan udgyde al din vrede i din ensomhed.
Du hører ikke til her hos seriøse og positive mennesker.
Jeg anerkender metacritik til bedømmelse men dine argumenter er for pøbelagtige.

Redigeret af bentpetersson - 22-November-2025 kl. 17:20
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40866
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2025 kl. 17:07
 Så er der enorme mængder af film der aldrig skulle være produceret, og så ville det sikkert være nok med en streamingtjeneste på verdensplan.

Jeg tilslutter mig helt og holdent til det  bentpetersson skriver.

Redigeret af Radiomanden - 22-November-2025 kl. 17:12
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Ddur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2025
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ddur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2025 kl. 17:20
Nå nå, så blev Gø og Gokke sure. 

Min opfordring til at anvende Metacritic var oprigtigt i forhold til at udvælge de gode film og serier. Gå efter 60+ film og serier. Det er typisk også dem Filmstriben går efter for så vidt angår film.

Redigeret af Ddur - 22-November-2025 kl. 17:22
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2025 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Ddur Ddur skrev:

Min opfordring til at anvende Metacritic var oprigtigt i forhold til at udvælge de gode film og serier. Gå efter 60+ film og serier. Det er typisk også dem Filmstriben går efter for så vidt angår film.

Bravo. Du kan jo skrive seriøst. Bliv ved med det. At gø har dog noget med en hund at gøre 😂

Redigeret af bentpetersson - 22-November-2025 kl. 17:25
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40866
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2025 kl. 17:29
 De gamle film med Gø og Gokke var da sjove, ligeledes Charlie Chaplin, Keystone Cops og andre fra dengang.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2025 kl. 22:59

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

The Fast & the Furious filmene er der ikke noget i vejen med.

Nej ikke for pøblen.

Og du selv er så fise fornem, når du omtaler almindelige mennesker som pøbel. Pas på med at ha snuden så højt i sky, at du snubler over dine egne fødder. Der kommer ikke nogen fra pøblen og samler dig op Wacko
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2025 kl. 13:24

Hvis man ønsker en mere seriøs vurdering af, om en film er seværdig, bør man i stedet anvende Metacritic’s metascore. IMDB’s pøbelscore kan selv gøre The Fast & the Furious anbefalelsesværdigt.

Uha, fint skal det være, men du sidder vel også ned, når du skider?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 20034
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2025 kl. 14:22

Min opfordring til at anvende Metacritic var oprigtigt i forhold til at udvælge de gode film og serier. Gå efter 60+ film og serier.

Det er godt at du satte grænsen ved 60, så kunne "Greenland" komme med, med sin nuværende vurdering på 64.
https://www.metacritic.com/movie/greenland/

Det er sgu en top-kvalitet film, med en fangende historie, supergode karakterer og en skuespilpræstation helt på toppen....... eller noget!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 1114
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2025 kl. 14:23

https://www.metacritic.com/movie/fast-furious-6/

Fast & Furious 6 har 60+
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 10:54
Efter at have set dokumentaren (i to dele) om Franco på DRTV, så genså jeg Pan's Labyrint på Filmstriben. 
Ser via AppleTV 4K, og den kørte perfekt. Ingen udfald eller lign. 
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2006
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2025 kl. 11:32

Jeg har det lige omvendt. Filmanmeldere er efterhånden så optaget af alt muligt andet end filmens kvalitet, at jeg ikke kan bruge dem til noget. IMDB-scoren og Rotten Tomatoes audience score (når de ikke har fiflet med den) er meget bedre pejlepunkter mht. kvaliteten. Eller alternativt Youtube-anmeldere, hvis smag har vist sig at være ganske tæt på min egen.

Men altså, jeg vil også bare underholdes, når jeg ser film, så hvis filmskaberen forsøger at presse et budskab ned i halsen på mig, står jeg af.

Kan du bruge anmelderne til noget, er det jo fint for dig. Jeg ville dog nok arbejde lidt med attituden overfor folk med en anden smag, hvis jeg var dig.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu