|
Jeres mening |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
trigger
Junior bruger Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Emne: Jeres mening Sendt: 26-Januar-2007 kl. 16:35 |
Hejsa skal ud og ha mig en dvd afspiller som kan opscalere en alm dvd.. da den dvd afspiller jeg har nu... ikke er den bedste :) mit valg står lidt imellem samsung og denon... samsung http://www.dvdpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202191 denon denon er jo noget dyrere.. men er den det værd ?? mit tv er sharp GD9E 32"
|
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 17:07 |
Hvorfor skal den opskalere ? |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
trigger
Junior bruger Oprettet: 08-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 20:50 |
ja hvorfor ik ?
|
|
Maggerholm
Guld medlem Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 20:57 |
Hvis du køber en afspiller der er bedre til at opskalere end tv'et (/projektoren) der skal vise billedet, ja så får du nok et bedre billede.
Men hvis du fx vil vise en almindelig dvd (R2) som er 576linier, og det skal vises på en LCD skærm, der har en opløsning på 1368x768, så er nok ikke noget at vinde, ved op opskalere til 720 i afspilleren, og så lade tv'et skalere det videre til 768. Det er to opskaleringer, imod blot at sende 576 til tv'et der så opskalerer til 768 i en enkelt håndevending. Så opskalering er ikke et kvalitetsbegreb i sig selv. Det skal gøres ordentlig og så få gange som muligt. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
trigger
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 21:05 |
spawn nu tror jeg at jeg ved hvor du vil hen :) men HDMI er klart at fortrække som forbindelse istedet for fx scart..(det skulle da være rigtig). men hvad er der så af dvd afspillere ? men ved dog ikke hvor vidt mit tv er god til at opskalere eller ej :)
|
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 21:40 |
Fuldstændig rigtigt - Maggerholm skriver det næsten ordret som jeg ville have gjort :-) HDMI er klart at foretrække da du her laver en digital overførsel af materialet uden en mellemliggende digital/analog konvertering og efterfølgende analog/digital konvertering. Kvaliteten af dvd-afspilleren er selvfølgelig vigtig, og muligheden for at opskalere følger idag ofte med i en god dvd-afspiller. Det kan være en fordel hvis man eks. har en full hd skærm med 1080 linier så du kan opskalere til 1080 på afspilleren uden at skulle skalere igen på skærmen, så kan man direkte sammenligne eller styre hvilken af de 2 scalere der er bedst. Men har man en skærm med 768 linier vil der altid skulle ske en ekstra skalering uanset hvad man skalerer til på afspilleren, så hvis tv'ets scaler er dårlig vil den sansynligvis også være det på det signal man har skaleret til på sin afspiller. Det gør selvfølgelig ikke noget at en god afspiller også kan skalere, og man kan eksperimentere med opskalering på det TV man har, og udfra det vurdere hvad der giver bedst resultat. Jeg ville bare pointere som Maggerholm skriver at opskaleringsmulighed ikke er et kvalitetsbegreb i sig selv, og måske slet ikke nødvendigt. Hellere en god dvd-afspiller der ikke kan skalere end en dårlig der kan skalere det dårlige resultat den leverer. Blot så du ikke lokkes til at købe en dvd-afspiller udelukkende fordi den kan opskalere. Uanset hvad så held og lykke med at finde en god afspiller - jeg har ikke selv nogen bud - men forhåbentlig er der andre der har |
|
|
|
trigger
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 21:47 |
lækkert svar spawn. tjaa.. syntes ikke helt jeg kan finde nogen dvd afspiller med hdmi som IKKE opskalere.... måske det bliver den denon der... den lyder lækker og har fået meget ros.. den kan da kun være bedre end den jeg har nu ! det er godt nok ikke det vilde billed man får ud af den.. ja vidst.. det ser da fint ud.. ikke for mange fejl osv.. men det er ikke altid farverne er som de skal være.. fx grøn.. i LOTR... prøvede med en anden afspiller.. og det var det bedre.. men ikke helt godt.. prøvede så med min xbox 360.. og det var det faktisk fint.. men den larmer jo en del.. så den skal IKKE bruges til at afspille dvder med ! ! :) hehe og folk siger jo at xbox 360'eren er dårlig til at vise dvd film !! hahah ! så lur mig om den dvd afspiller jeg har nu ikke er super dårlig ! :)
|
|
Maggerholm
Guld medlem Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 21:53 |
Måske fordi ham Maggerholm har sin viden fra en person der kalder sig Spawn. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
spawn
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 22:02 |
LOL
|
|
|
|
trigger
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 22:12 |
ChrisJJ jeg har IKKE en denon afspiller.. har en gammel sony halløj... og en anden billig en og så min xbox 360.. og det er heller ikke et problem med at gengive grønt.. der er bare grønt nogle steder hvor der ikke skal være grønt.. hehe og det er så forskelligt hvor meget det er med de forskellige dvd afspillere jeg har.. men det lyder godt at den denon 1930 er nice :)
|
|
trigger
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 22:17 |
hehe måske :) det lader da til at være "kloge" ;) hehehe |
|
spawn
Sendt: 26-Januar-2007 kl. 22:18 |
#ChrisJJ Ikke nødvendigvis - det kan godt være at lige Denon 720p og LG37LB1R er lige i øjet sammen. Den eneste måde man kan sige det "med sikkerhed" er ved at prøve de opløsninger der er mulige og vælge den hvor de 2 enheder spiller bedst sammen. Det kan godt være 720p med LG'en og måske 576i med et andet TV
Redigeret af spawn - 26-Januar-2007 kl. 22:20 |
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |