recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeres mening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeres mening

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

OK. Som jeg skrev har jeg ikke rigtigt eksperimenteret med indstillingerne - antog egentligt at 720p var det bedste. Den kan også vise 576P som jeg kan forstå er DVD-skivens opløsning. Kunne være jeg skulle lege lidt med disse indstillinger.

Tak!

576 er opløsningen på PAL dvd'er (europæiske R2 skiver), mens opløsningen på NTSC dvd'er (fx R1) er 480 (mener jeg bestemt).

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Dvs. når jeg ser en af mine R1 film vil jeg få et bedre billede ved at sætte HDMI til 480P frem for 720p?

Man kan vel sige, at står den til 480P ved R1 og 576P ved R2, så er det det sammen som at lade tv'et stå for skaleringen.

Hvis tv'et klarer det bedst er det jo at foretrække.

Men kan du ikke se forskel på de forskellige indstillinger er det jo i bund og grund ligemeget.

Vælg det der giver bedste billede.
Uanset, om det så er noget andet end det der teoretisk bør give det bedste billede.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 23:59

Nu kender jeg ikke personligt Denon's DVD-afspillere, men har indtryk af, at de generelt har et ganske godt ry. Og med en god afspiller med en ordentlig scaler i og en DVD-film i god billedekvalitet, vil man ofte kunne opleve en forbedring af selve billedekvaliteten. Det hele bliver strammet lidt mere op, og man kan næsten blive helt afhængig af det.

Jeg har lige siddet og set filmen "Coach Carter" med Samuel L. Jackson på DVD, afspillet på Panasonic DMR-EH65, og opskaleret til 1080i. For pokker, det så fedt ud. Det er næsten noget af det tætteste, man med et opskaleret SD-signal kan kan komme ét eller andet, der minder om HD-billedekvalitet. Jeg glæder helt mig til at skulle gense filmen - denne gang afspillet på Philips DVP-9000S som med 720p kan levere et endnu bedre billede på mit plasma-TV. 576i? ...... 576p?   Nej tak, ikke her - ellers tak!

Men som allerede foreslået her i tråden: Eksperimentér lidt med de forskellige muligheder og se, hvad du selv synes ser bedst ud på dit TV. Det er nemlig ikke en naturlov, at et 576-signal fra afspilleren automatisk giver det bedste resultat på dit TV. Sammenhængen imellem teori og praksis kan afhænge af mange forskellige ting. Og omvendt, så afhænger kvaliteten af opskaleringen jo helt og holdent af afspillerens formåen. Og naturligvis også til dels af DVD'ens kvalitet .....

Redigeret af musicus - 27-Januar-2007 kl. 09:58
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 10:09

Der er mange udmærkede bud på film i god billedekvalitet.

Jeg ville dog selv udelade "Master & Commander", da billedekvaliteten på den ikke helt står mål med mange af de andre på listen. Synd, for det er egentlig en vældig god film. "Mission Impossible II" synes jeg heller ikke rigtigt hører hjemme i dét selskab - prøv hellere med 3'eren.

Mine egne favoritter blandt de nævnte film, mht. billedekvalitet, er "Sin City" og "V for Vendetta". Hvis du har "Catwoman" eller "Blade III Trinity" vil jeg også anbefale dem.

Redigeret af musicus - 27-Januar-2007 kl. 10:18
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu