|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() Sendt: 27-September-2010 kl. 18:04 |
Hey,
For en uges tid siden gik jeg ned i Telia butikken med min iPhone 4. Den er 1 måned gammel præcist den dag jeg går ned med den. Jeg viste dem min telefon, for at de skulle se den lille døde pixel der er midt på min skærm, og de siger at de sagtens kan se den. En af ekspedienterne slår noget op på skærmen, og siger at deres pixelpolitik skulle dække det problem, og sender den ind til repair. Jeg henter så telefonen i dag, og de siger at værkstedet ikke kunne se fejlen (Telecare Aalborg), og kræver en betaling fra mig på 225 kr. Jeg siger at det var sgu da noget fis, når det faktisk var deres ekspedient der sendte den ind, fordi HAN sagtens kunne se fejlen. Den er ikke stor den døde pixel, men den er der og jeg ser den hver dag. I dag får jeg så at vide at deres pixelpolitik siger at telefonen må have 5 døde pixels, og jeg siger så jeg nægter at betale fordi jeg er blevet vildledt og fået forkert information. Havde jeg vidst deres politik sagde 5 pixels. havde jeg da aldrig sendt den ind. Men det ender med jeg må betale 225 kr. og tage en iPhone 4 med hjem med en død pixel ![]() Hvad havde I nu gjort? Skal jeg tage ud på værkstedet selv? Jeg undrer mig nemlig over det, fordi jeg har læst mange steder på nettet, hvor folk skriver de har fået udbyttet deres iPhone KUN ved EN pixelfejl. What to do? Nogle med noget erfaring indenfor dette? |
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg ville holde butikken op på forkert rådgivning, da du har handlet udfra ekspedientens råd, derfor må butikken dække de 225,- kr
mht pixelfejlraten, harmonerer den med hvad jeg ved feks Sonyericsson gør, omend jeg ikke bryder mig om at have en hel ny telefon med pixelfejl, så er det åbenbart den risiko vi må leve med pt... indtil der kommer nogle seriøse producenter på banen der tilbuder 0 pixelfejlgaranti.. så er spørgsmålet om vi som forbrugere vil betale for det (jeg ville) Redigeret af rhsin - 27-September-2010 kl. 18:45 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() |
Der blev også talt med store bogstaver, men pengene sku jeg af med :( .. Men tager ned i morgen og kræver at snakke med deres chef.
Dvs du mener at de har ret ang. den pixelpolitik med 5 døde pix? Det var da lige godt satans! Men så må jeg jo leve med den :( men skal også ha undersøgt min elektronik forsikring. Den dækker pixelfejl på mit tv samt computer skærm. Så kunne være fedt hvis den også dækker iPhone skærm. Men er det godt nok rigtigt at man kan købe en helt ny iPhone og leve med at der er en pix fejl der i? Jeg har bare læst om mange der påstår at de har fået en ny, fordi Apple ikke vil have pixelfejl? |
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg kender desværre ikke apples pixelpolitik, men jeg oplevede på min næsten nye SE X2 at den ud af kassen havde 1 pixelfejl og her havde jeg fat både direkte, samt via forhandleren.. her var intet at gøre.. det måtte jeg leve med.. de havde på den type telefon med den (obs lavere opløsning skærm, og derved færre pixels der kan fejle) måtte der være op til og med 2 pixelfejl.
Dette var jeg bestemt ikke tilfreds med da den havde fejlen ud-af-kassen.. også skulle en telfon i den prisklasse bare være iorden.. men SE stod fast.
DOG var jeg så heldig at efter en firmware update forsvandt pixelfejlen (og et par andre bugs) faktisk... lidt sjovt.. men den var der inden upgrade, og efter genstart efter firmwaren så var den væk... sidenhen er jeg blevet så træt at den sløvhed telefonen har at den ryger ud til højre... jeg har bestilt en iPhone 4.
Dog syntes jeg overfor butikken vær konstruktiv, lad dem forstå du har handlet i god tro udfra deres råd, og at du jo havde handlet anderledes hvis du havde vidst på forhånd at en død pixel ikke ville blive dækket... det burde de vide.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er satme sur røv, og virkelig noget der irritere mig. Men din fejl var det en pixelfejl, eller en død pixel? Fordi jeg tvivler på en død pixel kan fikse sig selv igen, men har læst om nogen, der ligesom dig oplevede at deres pixelfejl rettede sig selv igen efter diverse updates, men så var det en fejl hvor en pixel konstant lyste rød, hvid eller grøn. Der er vel ikke noget at håbe på når det er en død pixel?
Mht til det med butikken, så stod jeg og diskuterede med dem i nok 20 min og sagde flere gange at jeg jo var blevet vildledt, og kræser at snakke med chefen, men han var der ikke, så jeg måtte betale, men jeg må jo gå derned i morgen igen og se om der virker. :( |
|
|
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
Hvor er det dog bare irriterende sådan noget! Det kan ikke være rigtigt at der er en pixelfejl / død pixel, i en helt ny tlf.. Især i den prisklasse..
Jeg ville kræve at få den rep., byttet eller lign.! Jeg ville evt. høre hos Apple engang, hvis Telecare er helt umulige at snakke med.. Hvis min ifon også havde en pixelfejl midt på skærmen, ville det også pisse mig af - man ser den hver dag.. Held & lykke skal det lyde herfra!
![]() |
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er godt nok røv irriterende. Tvivler på at en død pixel pludselig kommer til at virke igen? :/
Her i dag gav jeg min kammerat telefonen og bad ham og at se om han kunne finde den, det kunne han ikke, så han mente jeg gik i små sko, men jeg ser den bare hver dag :( .. Bare underligt Telecare ikke kunne finde fejlen når der var beskrevet præcist hvad der var galt! Men måske det ikke er en død pixel, men et mikro støvkorn, men mener bare jeg har læst at garantien også dækker støv under skærmen, så føler ikke rigtig at Telecare har tjekket det ordentligt?! Prøver at sende en mail til Apple. Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre, men de må da vide om det dækkes eller ej.. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Faldt lige over dette link:
http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1236451.ece Ser umiddelbart ikke for godt ud, og tror desværre at rhsin har ret når han mener at 2-3 pixel/døde pixel er tilladt uden krav på rep! ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() |
Tvivler også på at den døde pixel bliver vækket til live igen..
Ja, Apple må kunne give et svar..
|
|
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Update?
|
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
De er ikke til at rokke ud af deres mening hos Telia, og de vil ikke tilbagebetale de 225 kr.
Apple sagde at jeg skulle sende den til dem, og så vil de videresende den til et Genius Center (da vi ikke har et i DK), men for en enkelt død pixel gider jeg virkelig ikke alt det besvær, har lært mig at leve med den.. Men nu sidder min tænd/sluk knap løst, og den rasler når man ryster med telefonen, så nu kan de fandme få den igen, og sende den til rep, for den kræver jeg at få LAVET! Øv os for alt det vrøvl! |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er irriterende sådan noget! Først pixelfejl og nu det her (løs knap)..
![]() Men jeg ville nok sende min ifon ind og få den lavet, hvis den driller nok til at irritere én..
Redigeret af Casper - 06-Oktober-2010 kl. 23:45 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |