recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 7273747576 79>
Forfatter
Besked
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 12:00
Ja ok. Der er nu stadig langt op fra mine 90 watt og op til dine 500 som du fandt nødvendigt Smile

Men ok måske min Luxman kunne fungere i en periode indtil jeg fik sparet op til en større effekt. 

Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 12:35
Det var nu ikke mangel på effekt der betingede et skifte, men mere lysten til noget nyt. Og inden mit skifte, havde jeg 2x80 watt, og i forhold til lydtryk, var det mere end rigeligt. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 08:24
Har naboen opdaget de nye "beboere" 😉 tænker at man bliver lidt fartblind og uden man opdager det, spiller lidt højere når det er så kontroleret i lyden som hos dig?

Frank


Redigeret af Frank13 - 22-Juli-2020 kl. 08:47
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 08:45
Fine sager!
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Fine sager!
Ja takSmile
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Har naboen opdaget de nye "beboere" 😉 tænker at man bliver lidt fartblind og uden man opdager det, spiller lidt højere når det er så kontroleret i lyden som hos dig?

Frank
Har da først set dit ? nu, men jeg tror ikke, at naboen har bemærket noget omkring lydniveau. Der spilles også kun lige så VU meteret slår ud på laveste niveau, så der gives ikke så meget gas, men det er også rigeligt højt. Men der kræves jo også kun en Watt til 92,5 db fra højttaleren, så der køres vel nærmest i tomgang.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Har naboen opdaget de nye "beboere" 😉 tænker at man bliver lidt fartblind og uden man opdager det, spiller lidt højere når det er så kontroleret i lyden som hos dig?

Frank
Har da først set dit ? nu, men jeg tror ikke, at naboen har bemærket noget omkring lydniveau. Der spilles også kun lige så VU meteret slår ud på laveste niveau, så der gives ikke så meget gas, men det er også rigeligt højt. Men der kræves jo også kun en Watt til 92,5 db fra højttaleren, så der køres vel nærmest i tomgang.

Nej det er ikke overbejde din nye effektforstærker kommer på... du er vel stadig super tilfreds med skiftet 🙂?

Frank
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Har naboen opdaget de nye "beboere" 😉 tænker at man bliver lidt fartblind og uden man opdager det, spiller lidt højere når det er så kontroleret i lyden som hos dig?

Frank
Har da først set dit ? nu, men jeg tror ikke, at naboen har bemærket noget omkring lydniveau. Der spilles også kun lige så VU meteret slår ud på laveste niveau, så der gives ikke så meget gas, men det er også rigeligt højt. Men der kræves jo også kun en Watt til 92,5 db fra højttaleren, så der køres vel nærmest i tomgang.

Nej det er ikke overbejde din nye effektforstærker kommer på... du er vel stadig super tilfreds med skiftet 🙂?

Frank
Ja meget tilfreds, og undrer mig over, at der stadigvæk er ting man ikke har hørt på sine cd’er. Det er immervæk musik man har hørt på i 20-30 år, og har da i en del år haft rigtig gode setups. Det er ganske utroligt, hvad den forforstærker åbenbart kan grave frem af informationer. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Har naboen opdaget de nye "beboere" 😉 tænker at man bliver lidt fartblind og uden man opdager det, spiller lidt højere når det er så kontroleret i lyden som hos dig?

Frank
Har da først set dit ? nu, men jeg tror ikke, at naboen har bemærket noget omkring lydniveau. Der spilles også kun lige så VU meteret slår ud på laveste niveau, så der gives ikke så meget gas, men det er også rigeligt højt. Men der kræves jo også kun en Watt til 92,5 db fra højttaleren, så der køres vel nærmest i tomgang.

Nej det er ikke overbejde din nye effektforstærker kommer på... du er vel stadig super tilfreds med skiftet 🙂?

Frank
Ja meget tilfreds, og undrer mig over, at der stadigvæk er ting man ikke har hørt på sine cd’er. Det er immervæk musik man har hørt på i 20-30 år, og har da i en del år haft rigtig gode setups. Det er ganske utroligt, hvad den forforstærker åbenbart kan grave frem af informationer. 

Det er godt at det går den vej, det giver bare lyst til at lytte til mere musik 🙂 men samtidigt er det vildt, at musik som man troede man kendte, pludselig har mere at byde på, så sætningen "det var bedre i gamle dage" den holder ikke her 🙂 Jeg har den modsatte oplevelse med mit højttaler set up, ved der sker mere i bunden, men mine højttalere kan ikke gå så dybt, til gengæld så er kvaliteten i det de kan mere detaljeret....
Frank
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 08:28
Jeg har med det nye setup fået mere af det hele, og har ikke hørt så detaljeret bas før inkl. diskant. Der er jo også strøm nok til, at holde højttalerne i et jerngreb, og dermed give plads til en meget detaljeret top. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 17:57
Så kom der en afløser til mit “gamle“ Sony headset WH-1000XM3, det nye sæt er dog endnu ikke testet grundigt på ANC delen. Men er ikke ringere, venter dog på, at kunne teste dem i et meget støjfyldt miljø.
Selve audiodelen/gengivelsen er langt mere detaljeret, hvilket giver en helt anden oplevelse, til den gode side. Hvis der afspilles uden forskellige former for equalizer, er lyden knap så bastung, men utrolig veldefineret. Der afsløres detaljer, som ikke gengives på det gamle sæt, så alene det er skiftet værd.
Og her er den nye afløser :



Redigeret af JeTex - 29-August-2020 kl. 18:00
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JensLund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2020
Sted: Klarup
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 20:26
Hej JeTex


Jeg har et HOLFI setup hvor min Holfi NB Pre 1.5 skal kigges på mht. effektmodstandene ved batterierne.

Jeg kan se at du måske har en Holfi Pre 5.1 endnu..... Kan du se hvilken værdi effektmodstanden er på dit print??

På forhånd tak.

Mvh. Jens Lund






Redigeret af JensLund - 04-Oktober-2020 kl. 20:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7273747576 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu