recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 79>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Du har et LG-TV, hvor Netflix serverer det i Dolby Vision og ikke HDR10. Det skal du ikke begræde, da DV er bedre på en række punkter - ikke mindst idet at lysskalaen ikke er fast for hele filmen, som den er på HDR10, men derimod kan tilpasses pr. scene.
Den er jeg skam helt med påSmile, ved du om der findes en funktion så man selv kan vælge serveringen fra Netflix, altså om man vil se materialet i henholdsvis HDR10 eller Dolby Vision. Kun være spændende at se en evt. forskel i mellem de 2, specielt omkring det med lysskalaen, jeg høre både fra venner og bekendte, og læser at det kan blive noget anstrengende at se på HDR i længden.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Var lige inde på Netfilx's website, kunne se at der tilsyneladende skal stå HDR efter 4k UltraHD på omtalen af filmen Er dette korrekt? Jeg har nemlig ikke umiddelbart lagt mærke til at der står HDR. Dolby Vision står til venstre DD5.1
 
Umiddelbart ser det ud til at de titler der i HDR også er i Dolby Vision, og jeg tror at Dolby Vision bliver fortrukket på de skærme der kan køre med begge muligheder, altså HDR og Dolby Vision.
 
Så samme film/ serie der i HDR er tilsyneladende også i Dolby Vision, i hvert fald nogle af dem. 
 
Gad nok vide om der så drages fordel af de 12bit og dynamisk metadata som Dolby Vision kan levere mod de 10bit og statisk metadata HDR10 kan levere?




Som du selv skriver, der skal søges på HDR, og mener, at der er en 5-8 titler ( har dog ikke talt, men mange er der ikke ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Er lysstyrkereguleringen separat for HDR og for ikke-HDR? Skrues der ned for lysstyrken, påvirkes den generelle lysstyrke så ikke?

M.v.h.

HDR og SDR har separate indstillinger, og HDR menuen ses kun ved HDR materiale.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jo, men de 1600 nits er jo kun en begyndelse. Om 5 år kan TV sikkert levere 2500+ nits...
Og så er der for alvor brug for solbriller. HDR bliver ikke noget jeg kommer til at benytte på en fremtidig fladskærm...

M.v.h.

Det virker ellers godt for mig, og tilfører faktisk film realisme. En af de ægte 4K HDR film Batman v. Superman, har en del gode detaljer omkring lyset.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Den er jeg skam helt med påSmile, ved du om der findes en funktion så man selv kan vælge serveringen fra Netflix, altså om man vil se materialet i henholdsvis HDR10 eller Dolby Vision. Kun være spændende at se en evt. forskel i mellem de 2, specielt omkring det med lysskalaen, jeg høre både fra venner og bekendte, og læser at det kan blive noget anstrengende at se på HDR i længden.

Mig bekendt kan man ikke vælge. Netflix prioriterer automatisk, så man får Dolby Vision, hvis tv'et kan klare det.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må sige, at jeg har set en del HDR BD´er for i det mindste at give HDR en chance hos mig. Jeg mener, at HDR for mig er vejen væk fra det "Naturlige billede". Så kan man fremhæve de tekniske vindinger, eller endda sige, jamen mit TV er noget forfærdelig bras til HDR. 

Som jeg nævnte tidligere, så er ikke alle film lige "Skarpe" i lyset, men hvordan finder jeg ud af, at mine øjne og jeg kan klare en specifik film. Mine øjne er iflg. en læge ret så lysfølsomme, men altså ikke unaturligt lysfølsomme.

En større palette af virkelighedens farver og lys at tegne ud fra, kan vel aldrig være vejen væk fra det "naturlige billede"?

Hvis man hellere vil se SDR og være begrænset til bl.a. ca. 33% af de farver, som øjet kan se (Rec.709), så er man naturligvis velkommen, men for trådens andre læsere, så vil jeg bare stilfærdigt konstatere, at alle som jeg har vist ordentlig HDR til er overbeviste. Det ser ikke unaturligt ud, tværtimod.

Som jeg nævnte overfor dig i din egen tråd engang, da du fik UB900, så kiggede du på opskaleret HDR. Det ser som du beskriver meget unaturligt ud. Når du modtager et 4K-signal får du på Panasonic TV typisk adgang til flere indstillinger, herunder en HDR-opskalering. Du skal specifikt ind og sætte HDMI-porten til at forvente at modtage et signal i HDR. Hos Panasonic hedder denne indstilling "HDMI HDR Setting", som skal stå på "On". Hos andre producenter hedder den noget andet. Desværre har man producenter disse HDR-opskaleringsfunktioner. Samsung går endda så langt som at kalde sin "HDR+", hvilket jo er decideret vildledning.

John, du mente jo også på et tidspunkt, at du så YouTube HDR på din Panasonic CX800, selvom den hverken har VP9 Profile2 dekodning og selvom YouTube først har trykket på knappen og aktiveret HDR den 8. november 2016 (og kun via Chromecast Ultra-enheden til at starte med) Smile

HDR er desværre langt fra plug-and-play endnu, men det er synd at sammenligne opskaleret HDR med rigtig HDR.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må sige, at jeg har set en del HDR BD´er for i det mindste at give HDR en chance hos mig. Jeg mener, at HDR for mig er vejen væk fra det "Naturlige billede". Så kan man fremhæve de tekniske vindinger, eller endda sige, jamen mit TV er noget forfærdelig bras til HDR. 

Som jeg nævnte tidligere, så er ikke alle film lige "Skarpe" i lyset, men hvordan finder jeg ud af, at mine øjne og jeg kan klare en specifik film. Mine øjne er iflg. en læge ret så lysfølsomme, men altså ikke unaturligt lysfølsomme.

En større palette af virkelighedens farver og lys at tegne ud fra, kan vel aldrig være vejen væk fra det "naturlige billede"?

Hvis man hellere vil se SDR og være begrænset til bl.a. ca. 33% af de farver, som øjet kan se (Rec.709), så er man naturligvis velkommen, men for trådens andre læsere, så vil jeg bare stilfærdigt konstatere, at alle som jeg har vist ordentlig HDR til er overbeviste. Det ser ikke unaturligt ud, tværtimod.

Som jeg nævnte overfor dig i din egen tråd engang, da du fik UB900, så kiggede du på opskaleret HDR. Det ser som du beskriver meget unaturligt ud. Når du modtager et 4K-signal får du på Panasonic TV typisk adgang til flere indstillinger, herunder en HDR-opskalering. Du skal specifikt ind og sætte HDMI-porten til at forvente at modtage et signal i HDR. Hos Panasonic hedder denne indstilling "HDMI HDR Setting", som skal stå på "On". Hos andre producenter hedder den noget andet. Desværre har man producenter disse HDR-opskaleringsfunktioner. Samsung går endda så langt som at kalde sin "HDR+", hvilket jo er decideret vildledning.

John, du mente jo også på et tidspunkt, at du så YouTube HDR på din Panasonic CX800, selvom den hverken har VP9 Profile2 dekodning og selvom YouTube først har trykket på knappen og aktiveret HDR den 8. november 2016 (og kun via Chromecast Ultra-enheden til at starte med) Smile

HDR er desværre langt fra plug-and-play endnu, men det er synd at sammenligne opskaleret HDR med rigtig HDR.

Jeg kender ret godt mit Pana - herunder HDMI indstillingerne. Ellers kunne kalibreringsteknikeren jo heller ikke været ret imponeret over HDR visningen.

Jeg har ikke sammenlignet opskaleret HDR med rigtig HDR. Jeg kan i det mindste ikke huske det, og kan ikke se formålet med at jeg skulle have skrevet det. 

VP9-2 og Youtube - det var på min UB900 - og indstillingerne viste HDR. Måske en fejlindikatition.

Det er ikke farverne der er mit problem - det er lyset. Så er det for mig ikke længere naturligt. Som jeg har skrevet flere gange - smag og behag. For mig er et naturligt billede at jeg ser på en given "Scene", og det ser på TV´et ud som jeg optimalt selv med mit øje, kunne se Scenen.  

Har i i øvrigt via min forhandler meget længe efterlyst, en F/W opdatering til VP9-2, så jeg er rimeligt bekendt med VP9-2.    


Redigeret af Hother - 14-December-2016 kl. 11:00
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 11:09
Kan kun sige at det materiale der i Dolby Vision fra Netflix er en fornøjelse at se på, der er simpelthen så mange detaljer, specielt i skyggeområdet absolut total outstanding. Til gengæld, så er det lidt nederen at hoppe tilbage og se på noget alm.4K/ HD materiale.
Rasmus når jeg ser på noget i Dolby Vision, så er OLED LYS kun på 50% inden under indstillingerne, jeg troede faktisk at der blev lukket helt op når DV køre?
 
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Kan kun sige at det materiale der i Dolby Vision fra Netflix er en fornøjelse at se på, der er simpelthen så mange detaljer, specielt i skyggeområdet absolut total outstanding. Til gengæld, så er det lidt nederen at hoppe tilbage og se på noget alm.4K/ HD materiale.
Rasmus når jeg ser på noget i Dolby Vision, så er OLED LYS kun på 50% inden under indstillingerne, jeg troede faktisk at der blev lukket helt op når DV køre?
 
 
Jamen der er intet galt med detaljerne i HDR. For mig skyldes det jo, at jeg lysmæssigt får "Puff", som jeg ikke kan have fornøjelse af. Som jeg har nævnt tidligere, så synes jeg at "Life of Pi" i HDR er helt fin, hvor i mod typisk action film bare er for meget.Smile 

Her er det så omvendt for mig en lise at hoppe på f.eks. BBC Planet Earth 2 på almindelig BD.

 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 11:48
Det som nogen synes er fedt, er det ikke sikkert andre synes.

Jeg har ikke set ægte HDR, men har eksempel fra mit seneste biografbesøg, hvor lyden var så umanerligt højt skruet op, at jeg måtte benytte ørepropper for at holde ud at se filmen Spectre.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det som nogen synes er fedt, er det ikke sikkert andre synes.

Jeg har ikke set ægte HDR, men har eksempel fra mit seneste biografbesøg, hvor lyden var så umanerligt højt skruet op, at jeg måtte benytte ørepropper for at holde ud at se filmen Spectre.

Det er også tit min oplevelse, at det skal være så højt, at det både smerter i ørerne og lyder af helvede til.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2016 kl. 12:37
HDR er lmo et større skridt end, da tv avisen blev sendt i farver første gang. Ja der kan skydes lys af, men hvis det bruges rigtigt, som når ens blik strejfer en sommerhimmel med sol osv, giver det jo kun mere realisme. Dertil skal så lægges alle de andre fremskridt, detaljegrad, farvegengivelse osv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6263646566 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu