|
Jordan's hyggestue, ue55es8005 & lidt DIY nye bill |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-August-2010 kl. 21:13 |
||
Her kommer der så lidt billeder af min hjemmebio. Nye billede(r) på side 7
Sættet består af: Denon Avr-2310 2 stk Dali Lektor 6 til front 1 stk Dali Lektor LCR center 2 stk Dali Lektor 1 til side 2 stk Dali Lektor 2 til baghøjtalere 1 stk Monolith-DF subwoofer 1 stk Samsung bdp-1400 (Soveværelset nu) 1 stk Mediecenter med XBMC 1 stk Logitech Harmony One der styrer det hele inkl. XBMC Yousee HD Box Samt 50" Samsung Plasma skærm (Soveværelset nu) BenQ W6000 120" grå elektrisk lærred PS3 + Move osv. Samsung LED UE55ES8005 DIY Centerhøjtaler beslag Kabler til fronter og center er Isoda Electric HA20 Kabler til resten af højtalerne er alm. kvadrat 6 kabler Taget fra sweetspot: ![]() Taget lige bag sweetspot: ![]() Baghøjtalere: ![]() Side højtaler: ![]() Side højtaler: ![]() Reciever samt HD boksen: ![]() BluRay afspiller: ![]() Mediecenter: ![]() Remotes til det hele: ![]() Hygge sofaen ved siden af af sweetspot: ![]() ![]() Projektor + lærred (Købes ?) Mørklægningen er klaret Håber det bliver modtaget positivt. ![]() Med venlig hilsen Peter Redigeret af JordanDK - 12-Juli-2012 kl. 18:37 |
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det ser sgu godt ud :D
Hvad bruger du de 2 højtalere til over front højtalerne? 9.0 setup?
|
|||
![]() |
|||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
||
Først, den har godt nok beskåret nogle af billederne, men håber det går.
Det er højde højtalere, men lyder slet ikke optimalt med dem sat til lyder forsvinder meget af dynamikken, så overvejer kraftigt at skille mig af med dem igen. Planen er at komme til at køre 7.1 eller 7.2. |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() Gæst ![]() |
||
Så sælg dem og køb en subwoofer istedet :D det vil helt sikkert give dynamik :D
|
|||
![]() |
|||
||
Er også planen. ![]() |
|||
|||
![]() |
|||
NoNameDesigndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 625 |
||
Flot integreret hjemmebio I har
![]() Hmm har aldrig før set man kunne sætte højtalere oven over sine front højtalere. Har selv gået med tanker om at købe de Lektor højtalere, men hvordan synes du de spiller til musik og film, og kan sådan en Denon trække dem alle tilfredstillende? På forhånd tak ![]() |
|||
Mvh
Stephen |
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
[/QUOTE]
Det er højde højtalere, men lyder slet ikke optimalt med dem sat til lyder forsvinder meget af dynamikken, så overvejer kraftigt at skille mig af med dem igen. [/QUOTE] Måske skulle du prøve at ændre lidt på positionen af dem lav dem evt. til front wide i stedet for.!
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Denon trækker disse højtalere yderst tilfredsstillende. Lyder fantastisk til film med masser af dynamik. Hvis vi tager landgangs scenen fra Saving Private Ryan, så går alle lyde fuldstændig klart igennem samt talen mens brag, bulder, vand, kugler flyver om ørene på en. Personligt synes jeg også at Lektor 6 gør det godt til musik. Alana Miles stemme i Black Velvet lyder dejlig sprød. Samme også gældende når vi fx hører Johnny Cash, Eric Clapton osv. Højtalerne har klart deres force i den lidt mere bløde genre, vil slet ikke anbefale dem til techno og hurtigt dance musik, der bliver bassen en smule for mudret. |
|||
|||
![]() |
|||
||
Det er højde højtalere, men lyder slet ikke optimalt med dem sat til lyder forsvinder meget af dynamikken, så overvejer kraftigt at skille mig af med dem igen. [/QUOTE] Måske skulle du prøve at ændre lidt på positionen af dem lav dem evt. til front wide i stedet for.! [/QUOTE]![]() Det vil jeg da lige prøve at kigge lidt på. ![]() ![]() |
|||
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
Måske skulle du prøve at ændre lidt på positionen af dem lav dem evt. til front wide i stedet for.! [/QUOTE]![]() Det vil jeg da lige prøve at kigge lidt på. ![]() ![]() [/QUOTE] Kewl, det ville være ærgerligt ikke lige at se om du kunne udnytte det bedre, det du havde i forvejen ![]() Fed Bio ellers
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Det vil jeg da lige prøve at kigge lidt på. ![]() ![]() [/QUOTE] Kewl, det ville være ærgerligt ikke lige at se om du kunne udnytte det bedre, det du havde i forvejen ![]() Fed Bio ellers [/QUOTE]![]() Nu har jeg søgt nettet tyndt. Recieveren understøtter ikke wide front Audyssey DSX. Så tror jeg de fronter ryger til salg eller i soveværelset. :) |
|||
|||
![]() |
|||
NoNameDesigndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 625 |
||
Okay, lyder fedt med det med film, for jeg bruger primært mit anlæg til bluray film og lidt dvd'er ![]() Jeg så lige du bruger din Desire som remote, men remote for hvad ? |
|||
Mvh
Stephen |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |