recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jordan's hyggestue, ue55es8005 & lidt DIY nye bill
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jordan's hyggestue, ue55es8005 & lidt DIY nye bill

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 09:59

Kewl, det ville være ærgerligt ikke lige at se om du kunne udnytte det bedre, det du havde i forvejenEmbarrassed

Fed Bio ellers Big smile
[/QUOTE]

Nu har jeg søgt nettet tyndt. Recieveren understøtter ikke wide front Audyssey DSX. Så tror jeg de fronter ryger til salg eller i soveværelset.  :)
[/QUOTE]

Det var ærgerligt. Det er måske først fra xx11 modellerne. Nå men det var et forsøg værd! understøtter receiveren så front high? Så vidt jeg kan se på bagsiden er det nogle man selv tildeler noget man selv sætter op. ellers kan jeg godt anbefale at have 2 subs, hvis det bliver indstillet godt.Embarrassed
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Okay, lyder fedt med det med film, for jeg bruger primært mit anlæg til bluray film og lidt dvd'er Men jeg hører også en del musik, så måske jeg skal op i en Lektor 8 for at få dette med også.?

Jeg så lige du bruger din Desire som remote, men remote for hvad ?

Lektor 8, skulle være noget bedre til musik også ja. Smile

Bruger min Desire som remote til mit Mediecenter som kører med xbmc. Så kan jeg styrer xbmc fra hele huset af, hvis jeg vil hører andet musik, sætte en film på til børnene osv. Den samarbejder med databasen i xbmc, så du kan se alt din musik samt film med cover, imdb info, runtime, genre osv. Plus du kan sætte hele mediecentret i sleep og starte det med den også. Så den er jeg glad for og bliver brugt meget.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Det var ærgerligt. Det er måske først fra xx11 modellerne. Nå men det var et forsøg værd! understøtter receiveren så front high? Så vidt jeg kan se på bagsiden er det nogle man selv tildeler noget man selv sætter op. ellers kan jeg godt anbefale at have 2 subs, hvis det bliver indstillet godt.Embarrassed

Ja fra 3311 er det implenteret. Satser også på jeg skal køre med 2 subs (400m til nærmeste nabo jo LOL)

Ja recieveren understøtter front high, men kan vidst ikke helt greje det, for hvis jeg slutter dem til, så slår den de to baghøjtalere fra. Og derfor mister man dynamik synes jeg. Så jeg kan vælge imellem 5.1 + front high eller 7.1.

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ja fra 3311 er det implenteret. Satser også på jeg skal køre med 2 subs (400m til nærmeste nabo jo LOL)

Ja recieveren understøtter front high, men kan vidst ikke helt greje det, for hvis jeg slutter dem til, så slår den de to baghøjtalere fra. Og derfor mister man dynamik synes jeg. Så jeg kan vælge imellem 5.1 + front high eller 7.1.

Ahh så har den kun 7 effektrin.! tror at du får mest ud af at have 7.1 med 4 surround højtalere mod 2 surround og 2 ekstra high.

Nåå men i forhold til naboer, så er det bare at komme igang LOL
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 18:08

Ahh så har den kun 7 effektrin.! tror at du får mest ud af at have 7.1 med 4 surround højtalere mod 2 surround og 2 ekstra high.

Det er også min konklusion, derfor ryger de nok i soveværelset, har en lille Grundig stereo forstærker stående der.

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Det er også min konklusion, derfor ryger de nok i soveværelset, har en lille Grundig stereo forstærker stående der.

Hmm. fornuftigt! Tongue

ellers må du spare sammen til en 3311 eller bedre LOL

god fornøjelse !
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zlatan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 19:53
Tillykke med det fede udstyr ! :)

Jeg har lige et spørgsmål: tror i at min denon avr-1611 kan trække dali lektor 6 højtalerne?

Og et spørgsmål til ejeren : spiller dali lektor 6 og 2 godt? er der god bas og høj lyd i dali lektor 2?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Tillykke med det fede udstyr ! :)

Jeg har lige et spørgsmål: tror i at min denon avr-1611 kan trække dali lektor 6 højtalerne?

Og et spørgsmål til ejeren : spiller dali lektor 6 og 2 godt? er der god bas og høj lyd i dali lektor 2?

Tak Wink

Jeg vil mene at Lektor 6 er for store til avr-1611. Ikke ment at din reciever ikke kan trække dem, men at den ikke har særlig god kontrol over dem. Og det er alpha omega hvis det skal lyde ordentligt.

Angående Lektor 2, så klarer de sig godt på musik siden, men de mangler selvfølgelig noget bund i forhold til Lektor 3, 6 eller 8. Men tekno højtalere bliver det aldrig. Heller ikke Lektor 6 for den sags skyld, men i den blødere genre, er de bestemt alle pengene værd.

Om de kan spille højt? Det kommer jo an på hvad højt er for den enkelte. Fx jeg ser aldrig film på reference niveau, dvs 0. Det kan de godt klare i surround sammenhæng, hvor det også lyder godt. Men det er for højt for min smag, for højt for damens smag, og for højt for vores 3 børns smag. Så hvis jeg sidder og ser film alene, så har jeg den som regel på minus 15. Og hvis det skal være ekstra højt så på minus 10. Når jeg ser film sammen med damen, så er standarten som regel minus 20.

Men prøv at hør i Hifiklubben om du kan få en test af Lektor 2 og avr-1611, så kan du selv bedømme. Big smile

Redigeret af JordanDK - 21-September-2010 kl. 13:32

Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zlatan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:22
Jeg var lige oppe i Hifi klubben idag ,  i Slagelse. Jeg hørte Dali lektor 6 med en Denon avr-1911 (lige en tand større receiver end min egen). Det lød godt på den receiver, de sagde også at det ikke ville være noget problem med at få Denon avr-1611 og Dali lektor 6 til at spille godt sammen . Så jeg har bestilt dali lektor 6, håber det kommer til at spille godt så! :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Jeg var lige oppe i Hifi klubben idag ,  i Slagelse. Jeg hørte Dali lektor 6 med en Denon avr-1911 (lige en tand større receiver end min egen). Det lød godt på den receiver, de sagde også at det ikke ville være noget problem med at få Denon avr-1611 og Dali lektor 6 til at spille godt sammen . Så jeg har bestilt dali lektor 6, håber det kommer til at spille godt så! :)

Ok. God fornøjelse Wink Altid rart med noget nyt Clap

Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zlatan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 15:29
Jo tak, ejeren af det her link, er du interseret i at sælge dine højde højtalere, jeg er villig til at købe dem! :D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 16:16
Nej de kommer til at blive brugt i soveværelset. 

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu