recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jordan's hyggestue, ue55es8005 & lidt DIY nye bill
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jordan's hyggestue, ue55es8005 & lidt DIY nye bill

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zlatan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 19:36
Okay helt i orden så :) god fornøjelse
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 15:51
Opdateret med billed på side et pga bestilt Monolith-DF sub. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 20:51
Så er subben ankommet, og det er ikke mindre end fantastisk! Clap

Til top
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bette_casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 15:43
Fedt setup! (-:
Vedr. subben; Er den så voldsom som jeg går og forestiller mig, så kan den da vidst rippe dine vindueskarme for potteplanter?? Tongue

Hvad blev prisen med fragt til lille danmark?
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af bette_casper bette_casper skrev:

Fedt setup! (-:
Vedr. subben; Er den så voldsom som jeg går og forestiller mig, så kan den da vidst rippe dine vindueskarme for potteplanter?? Tongue

Hvad blev prisen med fragt til lille danmark?

Mange tak, stillede faktisk potteplanterne på gulvet da den skulle testes igennem. Tongue Så ja den er voldsom. Den ryster sofaerne fantastisk. LOL

4633,24 kr for at være helt præcis gav jeg for den inklusiv fragt leveret til hoveddøren. Fragtmanden var dog ikke så flink at ringe i forvejen, så hørte ikke han kom da vi har ca 180kvm hus i 2 etager. Så måtte lige selv hente den på fragtmands centralen. Embarrassed

BKelectronic var også forudsigende nok til at give et dansk strømkabel med til den. Udover det får du et sub kabel på 5m og et balanceret kabel dog uden stik i den anden ende med i pakken som standart. Smile

Til top
bette_casper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bette_casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 14:10
Jeg tænkte nok det ville være en god idé! Cool Men ja, den må da kunne skubbe noget luft! Wink Det er også vildt, at den har et så stort kabinet i forhold til selve enheden (:
Når jeg tænker på min egen 12" JBL sub, er den endda noget mindre, meeen den kan nu da også ryste mit 12 kvadratmeter lille værelse godt og grundigt Big smile

Det jo hvad der sker - så er det med at huske at lave en aftale med fragtmanden inden levering TongueDet lyder da meget fair og som god service (-;
LG PZ950W 60" - PS3 - Onkyo TX-SR307 - Tangent Millennium 100 - QLN QuBiC FS 500 - JPW ML310 - JBL ES250P - Logitech Harmony 525
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 13:32
Den skubber meget luft. Big smile

Men apropos en sub, så er det faktisk først her efter jeg har fået subben, at jeg kan mærke jeg har savnet en. Kan høre mange flere lyd effekter i højtalerne, samt selvfølgelig en meget dybere bund. Men det virker også som mine fronter er blevet mere luftige og fyldige nu de ikke skal koncentrere sig så meget om, at spille bas. Så det er total win win situation. Clap

Har lige et spørgsmål egenligt, når i stiller jeres sub om fra film til musik. Gør i det så på subbens volume eller via recieveren?

Har gjort det via recieveren indtil nu, og har fundet ud af hvor den står perfekt i mine ører. Har skruet en kvart omgang op på selve subben, og ellers stående til -6db når jeg hører musik, og +3db når jeg ser film.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 19:57
Så fik jeg indkøbt en Logitech Harmony One til at styre stue altret med. Opsætningen af denne gik jo som en leg.

Har samtidigt fået rykket mediecentret ud af stuen og ind i et rum vi ikke bruger. Trukket HDMI kabel derfra til recieveren, samt fået sat IR extender op til remoten, samt usb extender til den trådløse mus og tastatur. Sådan alt stadig kan styres fra stuen af.

Har også fået anskaffet mig en HDMI Splitter samt yderligere 10m hdmi kabel , som skal bruges til projektoren når denne bliver indkøbt.

Af andre projekter er nu gået i gang med at lave mit eget DIY lærred, er meget spændt på resultatet når dette er færdigt og får smidt projektor på. Projektor ophænget fixer jeg måske også selv. Dog kommer det lidt an på hvilken projektor jeg ender ud i at købe.

Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:31
jamen tillykke da og velkommen i klubben af Harmony OneSmile.

Redigeret af MMJ,75 - 15-Marts-2011 kl. 00:16
Til top
HansB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HansB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 16:18

Hej JordanDK

Lige en kommentar omkring HDMI kablet til projektoren - køb fornuftig kvalitet. Jeg lavede den fejl, at jeg købte et for billigt kabel (ca. 300kr kabel ved avconnection), og det giver problemer ved 12bit deep colour på min projektor (tw3200). Og da jeg har muret kablet ind i væggen så er der ingen vej tilbage. Nu ærgrer jeg mig og overvejer alternativer med en ekstra ledning.

jeg har et lignede setup (surround, projektor, tv, viasat HD, computer, harmony one), men har store problemer med at få viasat hd boksen til at virke over IR extenderen. Har du prøvet at flytte Viasat boksen ind til media centeret og styre det via IR extenderen - og virker det?

/Hans
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 17:05
Citér
MMJ

Det skal du være velkommen til

Citér
HansB

Det har jeg så ikke lige prøvet at gøre. Jeg er nu fin tilfreds med den står hvor den står boksen, så tror ikke jeg rykker den.

Angående hdmi kablet, så er det 1.3 certificeret kabel til 10m, men det bliver ikke muret inde. Så det vil være lige til at skifte hvis det er.

Kom lige til at hente boxer i dag da fruen savner hendes kanal 4 og 5, og jeg selv savner kunne se superliga bold på canal 9, så endnu et projekt med at skal have trukket antennekabel fra loftet og ned i stuen, da det inde i væggen der løber i forvejen desværre er knækket. Hvad værre er, det er ikke trukket i tomrør. Så det er ikke til at skifte. Mangler også at få lavet netværkskabel ud til rummet hvor mediecenter står nu, så det ikke kører trådløst til soveværelset.

Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 00:15
hej jordan. må jeg sprøve hvad du har sat din  subwoofer til? alså på max? eller havldt?
Mvh, MMJSmile 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu