|
jordforbinde |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske mangler den lille, sorte skrue, man normalt ser på Hi-Fi-forstærkere? Der, hvor man sætter den tynde ledning fast...
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja den er der ikke når forstærkeren ikke har indbygget riaa forforstærker, men så bruger man bare en af kabinet skruerne bagpå
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Og jeg troede ellers, at stelforbindelsen var der for at dæmpe statisk elektricitet fra pladen.
|
|
![]() |
|
jsh123 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2013 Sted: København Status: Offline Point: 11 |
Nej, der er der ikke. jeg har fået at vide at rega rp6 er jordforbundet...
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jordforbunden? Det er en stelforbindelse mellem pladespiller og forstærker der hindrer brum
|
|
![]() |
|
så prøver vi igen, uden alt for megen ballade: Står højttalerne tæt på anlægget? Har faktisk selv prøvet det, med et billigt anlæg, at have højttalerne tæt på anlægget, og det lød ad H. til, pga. bulder og brum, når jeg "fyrede". Da jeg flyttede højttalerne, hjalp det - så kunne jeg skrue så højt op, som jeg ville!
Redigeret af turbo2 - 02-November-2013 kl. 20:05 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Er din forstærker jordforbunden?
Klaus |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Hvis du har en separat RIAA forstærker mellem din integrerede forstærker og pladespilleren og pladespilleren i det hele taget har en separat stelledning, så skal stelforbindelsen laves mellem pladespilleren og stelskruen på RIAA forstærkeren. Ellers som turbo2 er inde på, så separer 230V kabler fra signalkablerne. Dette gælder specielt dem der går mellem pladespilleren og RIAAen. Mellem de to er signalet meget meget lille og meget følsomt hvis du ikke har ordentligt skærmede kabler.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Prøv dog at svare ordentligt ![]() Der er jo ingen separat stelledning på den RP6, det har du vel undersøgt inden du svarer på den måde ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
Prøv at trække en ledning (ligegyldigt hvilken) fra din forstærkers chassis (en skrue et eller andet sted) til armens base på din RP6 og se om ikke det løser problemet
![]() |
|
![]() |
|
jsh123 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2013 Sted: København Status: Offline Point: 11 |
Tthank you Guys
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det var lige det der blev skrevet for en del indlæg siden.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |