recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Joshua's biosetup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Joshua's biosetup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Joshua's biosetup
    Sendt: 13-April-2012 kl. 13:30
I relation til min tråd om rumstørrelse på nybyg hjemmebio http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=109879&title=rumbredde-vs-lrredstrrelse, fik jeg lige lyst til at vise setup'et som det er i dag:
Setup'et består af
Panasonic PT-AE900
Quality Screen rullelærred 240*180 (hvid gain1.0)
Yamaha RX-V2500 receiver
Jamo A410 7.1 surround
Yamaha S1700 (desværre med defekt HDMI-udgang)
Boxee koblet op til NAS'en, hvor stort set hele min DVD-samling pånær enkelte titler er lagt ned.
PS3 til bluray.
Styret af Harmony One og en IR-modtager der kan skimtes under den hvide reol som styrer mine enheder inde i reolen.
Desuden er det hele via HDMI-switch sat op til at køre på både projektor og mit Panasonic 50" GT20.

Desværre er ca. halvdelen af stuens vægge glasparti og derved kan der KUN ses bio når det er mørkt. Derfor ideen om at få et dedikeret rum til bio.
Billederne:

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Desværre er ca. halvdelen af stuens vægge glasparti og derved kan der KUN ses bio når det er mørkt. Derfor ideen om at få et dedikeret rum til bio.

Et ord: mørklægningsgardiner.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Et ord: mørklægningsgardiner.

Helt enig der. Lameller tager kun den direkte solskin, kan der evt. ikke blive plads til skjulte rullegardiner oppe under vinduet?

Ellers må jeg sige, at det ser rigtig lækkert ud. Flot integreret i din stue. Højttalerne ser måske lidt klejne ud til min smag, men det øvrige hardware ser slet ikke tosset ud.

EDIT: Styrer du også enhederne omme bag sofaen gennem den IR-modtager under dit TV-bord, og er det bare Logitechs egen IR-modtager?

Redigeret af Nagash - 14-April-2012 kl. 21:38
Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcoop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 15:05
Hej.
Jeg er på udkig efter et rullelærede magen til dit. Må man høre hvad dit har kostet? Jeg har søgt på "Quality Screen" og fandt denne side: http://qualityscreen.dk/index.php/ desværre har de ikke opgivet nogle priser, hvilket jo ellers er rimelig væsentlig information synes jeg
Ang. mørklægning, kører jeg selv med mørklægningsgardiner som ligger oprullet bag nogle foldegardiner. Begge gardiner hænger inde i vinduets lysning, det fungere faktisk rigtigt godt
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 20:30
jeg har kigget på mørklægning. Men skal de være tætte skal der et i hvert vindue, 24 ialt :-(

Alternativt har jeg kigget på stof til at hænge op hver gang i kroge fastgjort ved skinnen til lamelgardinerne.

Højtalerne får også lov at blive i stuen hvis jeg bygger ud. Der kan jeg godt få lov at sætte nogen med lavere waf-faktor. Men jeg synes faktisk de spiller ok størrelsen i betragtning.

Jeg styrer kun det i skabet medir-extenderen, det an
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 20:33
Receiver og projektor når jeg fint direkte fra sofaen med Logitechen.

Jeg har købt QSrullelærredet brugt så jeg ved ikke hvad det koster fra nyt. Men jeg vil godt slå et slag for at købe det i gråt med den rigtige gain. Mit forrige var et fastramme fra QS og det var et fedt lærred, men der var ikke plads til både det og et 50" tv. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu