recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JPEG på DVDR 725H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJPEG på DVDR 725H

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Buffon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: JPEG på DVDR 725H
    Sendt: 15-Februar-2005 kl. 20:17
Jeg har taget en masse billeder med mit digitale kamera fra diverse ferier. Jeg ved at mange dvd'er kan afspille JPEG billeder, men jeg er ikke sikker på at min maskine kan det. Er der nogen der har erfaring med dette??
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 20:25

Oprindeligt skrevet af Buffon Buffon skrev:

Jeg har taget en masse billeder med mit digitale kamera fra diverse ferier. Jeg ved at mange dvd'er kan afspille JPEG billeder, men jeg er ikke sikker på at min maskine kan det. Er der nogen der har erfaring med dette??

Ikke ifølge deres egne oplysninger:

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr725h_00/dvdr725h_00_p ss_eng.pdf

Så du må løse det ved at lave en DVD, SVCD eller lignende billedCD med dine billeder og så afspille dem i et slidewhow. Er også meget sjovere da man kan lægge lyd, overgange mv. på. Her er virkeligt en mulighed for at bruge en masse tid på ingenting

Programmet til det er f.eks. Nerovision Express (følger med Nero 6.0) eller Proshow. Der er mange andre - også gratis programmer til det.

mvh

Henrik
Til top
Buffon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 22:11

kan det være at du tilfældigvis har en side eller to som du kan henvise til, hvor jeg kan læse lidt mere om det du har skrevet....

Og tak for svaret!

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 22:18

kan det være at du tilfældigvis har en side eller to som du kan henvise til, hvor jeg kan læse lidt mere om det du har skrevet....

Og tak for svaret!

Mener du det om din recorder eller det om at lave et slideshow i DVD, SVCD/VCD format?

mvh

Henrik
Til top
Buffon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 22:30

det med at lave slideshows...

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 23:22

det med at lave slideshows...

OK

I stedet for at lægge jpeg filer på en dvd/CD kan man bruge et program til at genere et slideshow ud fra de jpeg-filer (billeder) man har.

Når filerne bare lægges ud på en dvd/cd skal afspilleren have slideshow faciliteter indbygget i dens firmware for at kunne vise filerne. Det har Philips 725 tilsyneladende ikke. Derfor kan du i stedet på din pc lave slideshowet.

Programmet skriver så slideshowet ned på en dvd/cd i et format så afspilleren opfatter det som en film, den afspiller. Der er mange programmer til at lave slideshows med - nogle gratis - nogle skal købes. Til tider følger der et program med sammen med dvd/cd brænderen.

De forskellige programmer har forskellige faciliteter, men fælles for mange er, at du kan lægge underlægningsmusik/tale på, forklarende tekster og lave smarte overgange mellem billederne (fade in/fade out).

Prøv f.eks. at se http://www.photodex.com/products/proshow/, der (desværre på engelsk) skriver noget om mulighederne. Der er på samme site muligt at se eksempler på nogle fancy slideshows, deres bruger har lavet (kræver dog at man installeret en "viser" - en plugin, den hentes også på hjemmesiden). Proshow er bare et eksempel - der er mange programmer, der mere eller mindre kan det samme.

mvh

Henrik
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu