|
Jriver internal volume + ASIO4ALL |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juli-2014 kl. 21:47 |
Hej
Jeg er ikke helt sikker på at jeg fatter hvordan Wasapi eller ASIO virker. Var det ikke meningen at når man enten bruger Wasapi, ASIO4ALL eller kernelstreaming, at man så kunne komme uden om volumenkontrollen i windows ( Win7) og nøjes med den indbyggede volumenkontrol i Jriver, hvis man indstiller den til "internal volume"? Lige PT prøver jeg med ASIO4ALL, så Jriver outputter til ASIO4ALL og ASIO4ALL outputter videre til soundblaster audigy kortet. Det jeg ikke fatter er at windows volumenkontrollen (speakers) stadig er aktiv, hvilket jeg ikke troede den ville være, og at ASIO4ALL inden i windowsmixeren til gengæld er inaktiv?? Skal det være sådan? Redigeret af dpny - 04-Juli-2014 kl. 22:22 |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mine indstillinger ser sådan her ud.
|
|
![]() |
|
OK. Der er åbenbart ikke rigtig nogen der kan komme op med en forklaring. Jeg kan nævne at det udelukkende er via den analoge hovedtelefon-udgang at windows volumenkontrollen stadig er aktiv. Via bundkortets SPDIF/toslink er den inaktiv som forventet. Jeg går ud fra at det så er en volumenkontrol der er indbygget i selve lydkortet som bliver styret at windows, selvom jeg ikke kan finde en bekræftelse.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg kan måske forklare det med at dine SoundBlaster drivere er elendige.
Hvis du vidste hvor meget jeg har rodet med mit SoundBlaster XFi Titanium HD for end gang imellem at outputte bitperfect. Er du sikker på at du ikke har ASIO understøttelse i dit Audigy out of the boks? Jeg har aldrig haft behov for at benytte ASIO4ALL med mine SB.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Ja du har ret. SBs drivere er ikke kendt for at være specielt gode. Jeg skal ikke kunne sige om der er ASIO lige ud af kassen, men jeg kan ikke vælge ASIO i Jriver, med mindre jeg installerer ASIO4ALL. Bortset fra det har jeg googlet det lidt i mellemtiden og det er ikke helt ukendt at windows volumen stadig er aktiv selvom man kører wasapi eller ASIO. Den smule jeg har kunnet finde om det peger på at det er fordi det er en volumenkontrol på lydkortet som styres uafhængigt at windows volumen/mixer, som man jo går uden om. Der er næppe andet at gøre ved det end at sætte den på 100% permanent og så bruge Jrivers inbyggede volumen kontrol som var det jeg ville.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Prøv evt. PAX drivere til dit Audigy, så får du sikkert de ASIO drivere som Creative måske ikke gider smider med til din model: I foobar2000 kan jeg vælge Creative ASIO. ![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Det kunne slet ikke installeres. Måske jeg har valg noget forkert, men den kunne ikke genkende kortet. Tak alligevel.
Jeg går bare tilbage til ASIO4ALL eller wasapi og lader det være ved det. Det virker jo sådan set fint nok. Jeg skal bare lade windows volumen være på 100% Redigeret af dpny - 06-Juli-2014 kl. 16:02 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |