|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Runem ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() Sendt: 26-August-2007 kl. 20:54 |
Hej! Nogen der ejer disse tv som kan sige om de klarer judder godt eller mindre godt ? ![]() Mvh. Rune |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Jeg ved det ikke, men det gør andre herinde. |
|
![]() |
|
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Nogle af de bedste på markedet... Har det selv og der er ingen judder. Det accepterer jo 24fps
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
I gamle dag bevægede tingene sig kun i én retning, fremad. Når judder er værst går det helt galt, rækkefølgen af noget er blevet Ændret, til noget værre. http://hd24.com/dont_shudder_at_the_judder.htm Og så har jeg endda ikke berørt de som laver og redigerer ting, især extra materiale på DVD. En skrev i et Forum om en afspiller som langt nede i menuen "Kunne gøre noget meget Positivt", dette skulle gøres omstændeligt hver gang man ønskede dette anvendt, det er måpske det som Sony har anvendt (indbygget idag). At skrive 35mm Film har judder kan ikke være helt korrekt, og hvordan noget ser ud ved eksponeringen 1/24 eller 1/33 sek. må være sjove oplevelser. Judder er noget som skifter retning i forhold til forløben TID. Der har vel aldrig været talt om dette "Judder" som et filmisk problem. Her tænker jeg før Fladskærmene kom på banen. Er der også judder på 60 eller 70mm Film optaget ved 60fps eller hvor højt man kan gå ved særlige optagelser [Naturscener og den slags]. 35mm film optagelser og fremvisninger "Der er da kun een retning, det håber jeg sandelig".
Nogen skrev at Interlacing var nødvendigt af hensyn til "Båndbredden", dette er lige noget . . . mystiskt. Ingen apparater dengang kunne gemme et 625p25 eller 525p30, og Gentage billedet som man idag kan med foramtet 1080p24, og det er det man trods alt gør. Ihvorvel en person skrev om et Tv som anvendte 72 Hz (3x24). 100 Hz LCD eller 96 bliver vel det samme når 1080p24 slår totalt an. Redigeret af moho - 27-August-2007 kl. 09:47 |
|
![]() |
|
![]() |
OK Judder på SONY Frit svævende i luften. Ingen i EBU eller FCC og andre steder kunne vel vide at "Omsættere blev hvermands eje, ligesom Computere blev". Hvad var det man skrev om behov for Computere for århundreder siden, 1 computer per million indbyggere (min egen udlægning). Reverse Telecine og så Reverse 3:2 Pulldown. Når man optager Film (16, 24 . . . 60 fps) her kan ting ikke bevæge sig baglæns, men reverse 3:2 puldown forsøger nøjagtigt herpå, forsøge noget som er eller burde være umuligt. Se dette flotte eksempel fra Philips. Problemet med det fly som vises er at dette er Optaget Interlaced. På en filmstrimmel kan et fly aldrig lave et sådant nummer. Sikke meget arbejde noget i retning af PAL Plus fordi man heller ikke ville gå over til almindeligt Anamorfisk, sådan er der så meget. http://www.research.philips.com/newscenter/dossier/naturalmo tion/judder-free.html Hvis følgende skal give nogen mening betyder det at man i et godt stykke tid fremover, fortsat opererer med INTERLACING. Dagene 31 august til 5 september er jo næsten Århus Festuge. http://news.thomasnet.com/fullstory/528046/rss/ Men ved ordene "ægte 21:9" har Google problemer. "Anamorphic 20:9" er dog OK Redigeret af moho - 27-August-2007 kl. 10:25 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan godt læse ordene men hvad betydningen er . . . (eller bliver)? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad jeg derimod ikke vidste var at et De-interlaced signal herhjemme ville blive til progressivt ved 25 fps eller Hz. Så når ens Fladskærm kan lave dette, må springet fra kunne "Behandle et progressivt 24 fps signal ligge snublende nært". Hvis det ene er muligt og normen, skal det andet så blive umuligt? I retning af apparater som både kan behandle et MPEG og et MPEG 4 signal. Redigeret af moho - 27-August-2007 kl. 10:32 |
|
![]() |
|
![]() |
Når tale er sølv og taushed er guld, hvilken belønning får Eksperter som tier eller holder lav profil i et Forum? Omskrevet fra en amerikansk side. Belønningen kan ikke være at det går hurtigere for dette HD Tv system (-er). |
|
![]() |
|
Marqzen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Har nogen set dette TV og kan sammenligne det med f.eks PX70? Jeg HADER den sløringseffect jeg har set opstår på LCD skærme ved f.eks konsol spil - er det væk i denne nye model? Eller skal man have plasma? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |