recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Juleaften - nu nye med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJuleaften - nu nye med billeder

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af Petergemma Petergemma skrev:

Hvis jeg skal "drille" Otto lidt

Helt fair  Mht. hvor meget jeg snakker, så er det altid lidt svært at vurdere hvor meget jeg skal forsøge at forklare. Nogle gange gør jeg hvad jeg kan for at give kunden en forståelse for det, men det kan være svært at forholde sig til de mange detaljer, hvis man ikke har en grundlæggende forståelse for f.eks. farvegengivelse. Derfor sker det nogle gange at folk er meget interesserede i starten, men ret hurtigt får et tomt blik i ansigtet og sidder og nikker... Derudover har jeg en tendens til at holde op med at snakke så snart jeg sætter mig til at koncentrere mig om at udføre mit arbejde. Det vigtigste er trods alt at slutresultatet er så godt som muligt.

Jeg kan så iøvrigt lige drille lidt tilbage, ved at misbruge dig som eksempel på hvordan man kan bruge de ekstra kroner på "tweaks" forkert (det tillader jeg mig, fordi det er en ekstremt udbredt fejl, og du har rettet din fejl senere ved at ringe til mig... ) Der sad et fint og lækkert scart-kabel (måske ikke så dyrt, men i hvert fald ikke standard) mellem parabol-modtager og TV. Det er selvsagt købt fordi man har ønsket at opnå en god billedkvalitet fra parabolen. Men da man så har skiftet fra det gamle til det nye tv, har man ikke lige tænkt på at parabolen skulle skiftes fra 4:3 til 16:9 i opsætningen. Det koster 25% af opløsningen på 16:9 tv-billeder. Det er en ekstremt udbredt smutter, og et klassisk eksempel på hvorfor penge givet ud til at tweake billed- eller lyd-gengivelsen, kan være mindst lige så godt givet ud ved at købe sig til know-how, som ved at købe sig til bedre kabler. Nu tror jeg som sagt ikke dette kabel var så voldsomt dyrt igen, men jeg har oplevet præcist det samme hos en kunde med et 1800,-s component kabel. Pointen er: At betale ekstra for dyre kabler virker for mange som en meget naturlig ting. At betale ekstra for at få udstyret sat rigtigt op, er der generelt alt for meget modstand imod.

Derudover er jeg meget enig i Peter's anbefalinger til hvordan man opnår et godt fungerende setup. Jeg kan så tilføje, at hvis man planlægger at få en fagmand til at stå for den endelige opsætning, så er det en meget god idé at inddrage denne fagmand i beslutningsprocessen. Fagmanden vil have en vis erfaring med hvilke produkter der fungerer bedst under bestemte forhold, og især kan der være forskel på hvor godt et produkt fungerer out-of-box, og hvor godt det fungerer efter kalibrering. Det gælder også lydsiden.

Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg kan så iøvrigt lige drille lidt tilbage, ved at misbruge dig som eksempel på hvordan man kan bruge de ekstra kroner på "tweaks" forkert (det tillader jeg mig, fordi det er en ekstremt udbredt fejl, og du har rettet din fejl senere ved at ringe til mig... ) Der sad et fint og lækkert scart-kabel (måske ikke så dyrt, men i hvert fald ikke standard) mellem parabol-modtager og TV. Det er selvsagt købt fordi man har ønsket at opnå en god billedkvalitet fra parabolen. Men da man så har skiftet fra det gamle til det nye tv, har man ikke lige tænkt på at parabolen skulle skiftes fra 4:3 til 16:9 i opsætningen. Det koster 25% af opløsningen på 16:9 tv-billeder. Det er en ekstremt udbredt smutter, og et klassisk eksempel på hvorfor penge givet ud til at tweake billed- eller lyd-gengivelsen, kan være mindst lige så godt givet ud ved at købe sig til know-how, som ved at købe sig til bedre kabler.

Point taken.... Det var nemt derfor jeg valgte at betale mig fra opsætning, således at tåbelig små fejl (men med stor betydning) blev elimineret. Jeg har intet problem med at anerkende, at der bare er folk der er bedre og har mere erfaring i opsætning og installation end jeg har.

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Derudover er jeg meget enig i Peter's anbefalinger til hvordan man opnår et godt fungerende setup. Jeg kan så tilføje, at hvis man planlægger at få en fagmand til at stå for den endelige opsætning, så er det en meget god idé at inddrage denne fagmand i beslutningsprocessen. Fagmanden vil have en vis erfaring med hvilke produkter der fungerer bedst under bestemte forhold, og især kan der være forskel på hvor godt et produkt fungerer out-of-box, og hvor godt det fungerer efter kalibrering. Det gælder også lydsiden.

Enig. Det er en god idé at tage fagmanden med i beslutningsprocessen. Jeg har benyttet forummet her, besøgt diverse fagbutikker og e-mailet frem og tilbage omkring mulige opsætninger bl.a. med Otto. Dog skal man som kunde altid huske at 99,999% af alle fagmænd er farvet i en eller anden grad og har nogle personlige præferencer som ikke nødvendigvis stemmer overens med kunden. Når man f.eks. går i HifiKlubben vil de (selvfølgelig) altid anbefale en NAD, Denon eller et af deres andre mærker uanset om man som kunde er ligesågodt tjent med Marantz, Onkyo eller noget helt andet.

Brug fagmænd til sparring, men tag selv den reelle beslutning.

TV: Pioneer 428XD
DVB-S: Force 536S-CV
Receiver: Onkyo 705
Højtalere: 2xB&W XT 2, 2xB&W M-1, B&W XTC og B&W ASW608
HDD/DVD optager: Pioneer LX60D
Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 10:18

Et par billeder.... der skal nok komme flere senere.

Som sagt mangler der kabelbakker, men det kommer

TV: Pioneer 428XD

Møbel: Frislev

Bag lågerne: Onkyo 705 + Force 536S DVB-S, Pioneer LX60D.

Fjernbetjeninger virker fint igennem stoffet.

Højtalerne er B&W XT2 på stands og B&W XTC som center.

Kablerne er Audioquest

Baghøjtalerne er B&W M-1

TV: Pioneer 428XD
DVB-S: Force 536S-CV
Receiver: Onkyo 705
Højtalere: 2xB&W XT 2, 2xB&W M-1, B&W XTC og B&W ASW608
HDD/DVD optager: Pioneer LX60D
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 11:21

Det er altså tilladt at savle når man ser dit setup - fuck hvor er det nice og stil på drengen.

Og med proffesionel opsætning kan det jo kun være lige lige i skabet. Min kæreste synes jeg bruger for tid på dette forum - men man blir jo bidt af det .. he he

 når du får skjult kabelrodet - stort 11tal herfra

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 11:37
Kort og godt flot!
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 01:55
RIGTIG godt arbejde... Man sidder og bliver noget misundelig!!
*savle* *savle* ...

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 12:26
hvor er det bare fedt 

Jeg gætter på at Peter har set film siden november, og slet ikke har haft tid til at tage flere billeder men nu vil vi gerne snart se nogen nye
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 22:33
Jeg er pisse (undskyld udtrykket ) misundelig på det Frislev møbel, det er super fedt!

Ærgeligt at det koster kassen

/Halsted
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu