|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DonJensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
![]() Sendt: 20-Marts-2009 kl. 17:04 |
Jeg synes ikke jeg får nok spark fra min sub i nogle situation, og specielt
når lyden ikke er så høj, da slår den fra (auto-mode). Jeg aner ikke hvordan man instiller den, og har heller ikke helt styr på Lowpass-filter og phase. Reciever: Denon 3803 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali Evidence C70 (lidt svag center) Bag: Dali Evidence 370 Sub: AudiPro AceBass 2 Først lidt spec på mine højtalere: 20_165216_Dali_Evidence_Specs.jpg"> 20_165459_Audi_Pro_Ace_Bass_2_Spec.jpg"> 20_165524_AceBass2.jpg"> På forstærkeren ser opsætning således ud: Front: Large Center: Small Back: Small Sub: On External In Sub Level +15db Det er kalibreret med en db-måler, og jeg tror egentlig at højtaleropsætningen m.h.t. afstand er korrekt, det er mere med hvad der skal være "Large/Small" og hvordan Low Pass Frequence og Phase skal sættes. Håber i kan hjælpe ![]() Redigeret af DonJensen - 20-Marts-2009 kl. 17:08 |
|
![]() |
|
DonJensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 841 |
![]() |
Jeg roder rundt i indstillingerne, og har nu fundet frem til at jeg kan indstille
delefrekvens på højtalerne (60-80-100-120), og så kan også indstille suben til LFE eller LFE+main, hvad det så end betyder? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Her er en nem guide til indstilling: http://www.frequence.dk/sites/toner.htm |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Skywalker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Når du har en sub, så kan du sætte dine fronter til "small".
Når du gør det, så tar subben sig af de lave frekvenser. Delefrekvensen sættes normalt til 80, så skal fronterne ikke "kæmpe" med frekvenser under 80, dem skal subben så klare. LFE+MAIN, så spiller subben også den bas, som fronterne også tar sig af. Mvh |
|
![]() |
|
![]() |
Tak gutter, siden frequence ser god ud.
M.h.t. til LFE+MAIN, hvad er så at anbefale? Mine fronter er jo rimelig store, så måske de skal sættes til kun LFE? |
|
![]() |
|
Skywalker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Hvis du ønsker at subben skal benyttes ved musik-brug, så anbefales det at sætte den til LFE+MAIN.
LFE er et særligt "lydspor" som bliver benyttet ved film. Det er sædvanligvis meget dybe frekvenser (jordskælv, dybdebomber osv) Ang. størrelsen på dine fronter, så er det ikke den fysiske størrelse der menes; men mere om hvor lave frekvenser de kan klare. Og alle anbefalinger jeg har læst, så er forslaget, hvis du har en sub, så sæt fronterne til "small" Men som ved så meget andet, prøv dig frem, og hvis du synes at det ene lyder bedre end det andet, så hold dig til det. Mvh |
|
![]() |
|
ReneJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Status: Offline Point: 224 |
![]() |
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
![]() |
Jeg har samme sub, og der må være noget galt hvis du ikke får nok ud af den. Hvis du er træt af at den slår fra, når den ikke får et signal, så lad den stå på on i stedet for auto. Så er den tændt hele tiden, og du slipper for det split sekund uden bas, hvis der pludselig sker noget. Hvad angår low pass freq. har jeg stillet den ved 80 Hz, da mine højttalere ikke går dybere. Endelig kan det være du har placeret den forkert. Når jeg går rundt i stuen kan jeg godt høre at der er forskel på lyden. Et tip til placeringen kan være, at du stiller subben hvor du normalt sidder, hvorefter du går rundt i rummet. Der hvor lyden er bedst, skal subben stå. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, så hvis jeg sætter forstærkeren til 80hz (LFE), skal sub så stå på det
samme (knappen bagpå)? Et tak skal der også lige lyde, jeg er godt nok blevet meget klogere m.h.t. højtalere of deling af frekvenser. |
|
![]() |
|
![]() |
Ikke nødvendigvis, den må gerne stå højere.
Forstærkeren sørger for at det kun er frekvenser på 80hz, eller lavere der bli'r sendt til subben. Mvh |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |