recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Justering af enkelte Hz på højtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af enkelte Hz på højtalere?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du har vel stillet dine fronter til Large.? Så får de det fulde frekvensområde, din sub tager så det dybe LFE. Den stilles f.eks så til at køre fra 80Hz og ned.
Det er ikke alle Recivere der har mulighed for Tonekontrol når diverse Soundmodes anvendes.

Min sub kan desværre ik kører LFE, da stikket er kaput lige pt. Kører LFE stik ud fra min Onkyo, men med sub splitter på og over i Phono stikker på sub'en.
- ANER ik hvad mine højtalere er sat til, kan jeg skutte huske Ermm
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Er det den her menu i den Pioneer du mener ?

Ja det ligner sgu meget godt! min så godt nok lidt anderledes ud, men princippet er det samme ja!

Jeps, mit problem ligger i, at jeg vil have mere bas frekvens frem på
mine fronthøjtalere, og kun "sub" bas på min subwoofer, og ikke som nu
hvor sub'en kører næsten al bas frekvenz og fronterne kun prøver at
følge med.. det lyder langt fra godt, især når man ved ens højtalere har
potentiale til mere!

Desværre har du ikke den viste mulighed i din nye receiver.

Faktisk tror jeg Pioneer er ene om at have en EQ for hver udgang, desværre.

SATANS!! - For at sige det lige ud...

Nå, må prøve at se hvad jeg så gør, for går sku ik tilbage til Pio mere, i hvert fald ikke til Home Audio.

Pjat med dig. EQ for hver kanal giver jo netop friheden til selv at bestemme lyden suverent. Jeg går aldrig væk fra Pioneer ;-)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 10:22
Man kunne jo også bare investere i Dirac rumkorrektion, så har du ca. 1 milliard bånd i stedet for kun 9, og du kan bruge det på alle forstærkere/musikanlæg.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er det den her menu i den Pioneer du mener ?

Ja det ligner sgu meget godt! min så godt nok lidt anderledes ud, men princippet er det samme ja!

Jeps, mit problem ligger i, at jeg vil have mere bas frekvens frem på
mine fronthøjtalere, og kun "sub" bas på min subwoofer, og ikke som nu
hvor sub'en kører næsten al bas frekvenz og fronterne kun prøver at
følge med.. det lyder langt fra godt, især når man ved ens højtalere har
potentiale til mere!

Desværre har du ikke den viste mulighed i din nye receiver.

Faktisk tror jeg Pioneer er ene om at have en EQ for hver udgang, desværre.

SATANS!! - For at sige det lige ud...

Nå, må prøve at se hvad jeg så gør, for går sku ik tilbage til Pio mere, i hvert fald ikke til Home Audio.

Pjat med dig. EQ for hver kanal giver jo netop friheden til selv at bestemme lyden suverent. Jeg går aldrig væk fra Pioneer ;-)

Kender godt din kærlighed til Pio Kampus Wink Men oven på det problem jeg havde min min (og så præcis 2 år og 2 måneder efter køb) hvor den pludselig bare dør med en eller anden fejlmeddelelse som Pioneer selv ikke engang aner hvad fanden er, så gør det at jeg pænt går uden om næste gang Smile

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Man kunne jo også bare investere i Dirac rumkorrektion, så har du ca. 1 milliard bånd i stedet for kun 9, og du kan bruge det på alle forstærkere/musikanlæg.

- Lyder sgu for dyrt til mig Tongue

Redigeret af Muffeh - 06-Maj-2014 kl. 12:25
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 12:55

Kender godt din kærlighed til Pio Kampus Wink Men oven på det problem jeg havde min min (og så præcis 2 år og 2 måneder efter køb) hvor den pludselig bare dør med en eller anden fejlmeddelelse som Pioneer selv ikke engang aner hvad fanden er, så gør det at jeg pænt går uden om næste gang Smile

Og så vælger du af alle mærker en Onkyo?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og så vælger du af alle mærker en Onkyo?

Klaus

øh, ja?? bla. fordi der var indbygget Phono indgang til prisen, var sku en svær ting at finde hos andre til samme pris!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 23:23
Det kan godt være, men prøv at kig fejlstatistik på Onkyo. Den er betydeligt ringere end Pioneers....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 01:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det kan godt være, men prøv at kig fejlstatistik på Onkyo. Den er betydeligt ringere end Pioneers....

Klaus

måske, men nu får vi se... holder den i mere end 2 år og 2 måneder har den jo været det mere værd Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu