recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Justering af Lip Sync delay på Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af Lip Sync delay på Apple TV

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Justering af Lip Sync delay på Apple TV
    Sendt: 03-Marts-2020 kl. 12:00
Hej,

Jeg bruger en Apple TV 4K som kilde til min projektor, og da jeg helst vil undgå lange kabeltræk, har jeg forbundet Apple TVs lyd udgang med Bluetooth til mit anlæg via Bluesound Node 2i. Det ser dog ud til at lyden er omkring 0.5 sek forsinket. 

Har også prøvet at benytte Airplay og det virker uden forsinkelse, men desværre understøtter mange Apps ikke Airplay, og Airplay slukkes også hvergang Apple TV genstartes.

Der er noget Lip Sync kalibrering i Apple TV hvor man ved hjælp af sin Iphone kan justere lyd delayet, men det virker som om at Apple har misforstået konceptet lidt, for det er kun HDMI lyd udgangen man kan kalibrere, og det er jo ikke den man har brug for at kalibrere..

Er der nogen der ved om der findes en eller anden form for boks der kan forsinke billedet, så man kan få det hele til at passe sammen? Eller måske en helt anden smartere løsning som jeg ikke har tænkt over?

MVH
Lars

Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 12:24
Jeg forstår ikke denne bemærkning: men desværre understøtter mange Apps ikke Airplay

Du kan vel kun streame til AppleTV med Airplay. Understøtter dit anlæg Airplay ?

Du kunne overveje at investere i en Homepod (eller 2 for stereo), du vil helt sikkert få bedre lyd end via bluetooth
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Jeg forstår ikke denne bemærkning: men desværre understøtter mange Apps ikke Airplay

Det er også mærkeligt, men det er sådan det er.. F.eks virker det ikke på den nye DR app. Men fint på Netflix og Blockbuster.

Citér
Du kan vel kun streame til AppleTV med Airplay. Understøtter dit anlæg Airplay ?

Apple TV kan sende lyden fra Netflix og andre apps til mit anlæg. Mit anlæg understøtter Airplay, og det virker på de apps som understøtter Airplay.

Citér Du kunne overveje at investere i en Homepod (eller 2 for stereo), du vil helt sikkert få bedre lyd end via bluetooth

Ahhhh.. Det tror jeg så ikke.. Bluetooth kører 24bit 192khz tabsfrit.. og mit anlæg er en del bedre end en Homepod. Men en Homepod kører vel på Airplay, så her vil lyden mangle på nogle Apps stadigvæk.



Redigeret af Lars N - 03-Marts-2020 kl. 13:37
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 16:32
Bluetooth tabsfrit ???

Aldrig hørt om, men er da interesseret i at høre hvordan du gør det
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Bluetooth tabsfrit ???

Aldrig hørt om, men er da interesseret i at høre hvordan du gør det

Det kan du læse om her: https://www.aptx.com/aptx-hd

Man kan så blive lidt i tvivl om hvorvidt Apple rent faktisk har det, for så burde der nemlig ikke være et delay på 0.5 sek. Disapprove


Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 17:53
Lars, jeg er ked af at måtte skuffe dig. Men APTX HD er IKKE lossless.


Det er meget bedre end tidligere implementeringer, men IKKE lossless

Airplay er lossless ved 16/44 -48
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 07:01
En mulighed er måske at koble en bluetooth low latency transmitter direkte til audio udgangen på projektoren.
En forudsætning er dog at audio udgangen fungerer sammen med HDMI input på din projektor.  

Dertil en Bluetooth low latency receiver på din receiver, hvis receiveren ikke har bluetooth indbygget.

Personligt tror jeg, du ender med en kablet løsning :-)




Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

En mulighed er måske at koble en bluetooth low latency transmitter direkte til audio udgangen på projektoren.
En forudsætning er dog at audio udgangen fungerer sammen med HDMI input på din projektor.  

Dertil en Bluetooth low latency receiver på din receiver, hvis receiveren ikke har bluetooth indbygget.

Personligt tror jeg, du ender med en kablet løsning :-)





Har tænkt over den løsning, udfordringen er bare at projektoren kun har analog udgang, og jeg så skal have endnu flere små bokse kørende. Men ja, kabel virker... Så skal jeg kun bruge en HDMI audio extractor boks, Apple TV har jo ikke længere Toslink udgang. Cry
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 10:03
checkede lige, det er rigtigt at DR appen på AppleTV sender lyd via HDMI selvom lyd ud er sat til Homepod (gælder også til surround anlæg via Airplay). netflix virker fint.

Utroligt at en app på AppleTV ikke understøtter lyd ud via Airplay 🙄😩😭
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

checkede lige, det er rigtigt at DR appen på AppleTV sender lyd via HDMI selvom lyd ud er sat til Homepod (gælder også til surround anlæg via Airplay). netflix virker fint.

Utroligt at en app på AppleTV ikke understøtter lyd ud via Airplay 🙄😩😭

Jeg forstår ikke at Apple tillader det, de plejer da ellers at være ret strikse... Angry
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2020 kl. 13:06
Det burde være et krav, at alle apps til tvOS understøtter AirPlay-lydoutput... Ellers må de jo blive afvist ved gennemgangen.

Jeg har skrevet til DR's ansvarlige folk om problemet. De siger blot, at de vil kigge på det, men det kan jo have lange udsigter. Efter opdateringen af DRTV i efteråret 2019 så bruger DRTV ikke længere tvOS's standard-afspiller til video. Så nu er de afhængige af, at deres leverandør Massive udbygger deres ganske elendige videoafspiller, som også dårlig at spole i.

PS: DRTV's manglende support påvirker ikke kun HomePod. Det påvirker alle AirPlay-enheder.
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det burde være et krav, at alle apps til tvOS understøtter AirPlay-lydoutput... Ellers må de jo blive afvist ved gennemgangen.

Jeg har skrevet til DR's ansvarlige folk om problemet. De siger blot, at de vil kigge på det, men det kan jo have lange udsigter. Efter opdateringen af DRTV i efteråret 2019 så bruger DRTV ikke længere tvOS's standard-afspiller til video. Så nu er de afhængige af, at deres leverandør Massive udbygger deres ganske elendige videoafspiller, som også dårlig at spole i.

PS: DRTV's manglende support påvirker ikke kun HomePod. Det påvirker alle AirPlay-enheder.

Godt at folk som dig kan ligge lidt pres på Thumbs Up


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu