|
Justering af Lip Sync delay på Apple TV |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |||
Lars N
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Marts-2020 kl. 12:00 |
||
Hej,
Jeg bruger en Apple TV 4K som kilde til min projektor, og da jeg helst vil undgå lange kabeltræk, har jeg forbundet Apple TVs lyd udgang med Bluetooth til mit anlæg via Bluesound Node 2i. Det ser dog ud til at lyden er omkring 0.5 sek forsinket. Har også prøvet at benytte Airplay og det virker uden forsinkelse, men desværre understøtter mange Apps ikke Airplay, og Airplay slukkes også hvergang Apple TV genstartes. Der er noget Lip Sync kalibrering i Apple TV hvor man ved hjælp af sin Iphone kan justere lyd delayet, men det virker som om at Apple har misforstået konceptet lidt, for det er kun HDMI lyd udgangen man kan kalibrere, og det er jo ikke den man har brug for at kalibrere.. Er der nogen der ved om der findes en eller anden form for boks der kan forsinke billedet, så man kan få det hele til at passe sammen? Eller måske en helt anden smartere løsning som jeg ikke har tænkt over? MVH Lars |
|||
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg forstår ikke denne bemærkning: men desværre understøtter mange Apps ikke Airplay Du kan vel kun streame til AppleTV med Airplay. Understøtter dit anlæg Airplay ? |
|||
Lars N
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er også mærkeligt, men det er sådan det er.. F.eks virker det ikke på den nye DR app. Men fint på Netflix og Blockbuster.
Apple TV kan sende lyden fra Netflix og andre apps til mit anlæg. Mit anlæg understøtter Airplay, og det virker på de apps som understøtter Airplay.
Ahhhh.. Det tror jeg så ikke.. Bluetooth kører 24bit 192khz tabsfrit.. og mit anlæg er en del bedre end en Homepod. Men en Homepod kører vel på Airplay, så her vil lyden mangle på nogle Apps stadigvæk. Redigeret af Lars N - 03-Marts-2020 kl. 13:37 |
|||
yahooboy
Bruger Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bluetooth tabsfrit ???
Aldrig hørt om, men er da interesseret i at høre hvordan du gør det
|
|||
Lars N
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan du læse om her: https://www.aptx.com/aptx-hd Man kan så blive lidt i tvivl om hvorvidt Apple rent faktisk har det, for så burde der nemlig ikke være et delay på 0.5 sek. |
|||
yahooboy
Bruger Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lars, jeg er ked af at måtte skuffe dig. Men APTX HD er IKKE lossless.
Det er meget bedre end tidligere implementeringer, men IKKE lossless Airplay er lossless ved 16/44 -48
|
|||
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
En mulighed er måske at koble en bluetooth low latency transmitter direkte til audio udgangen på projektoren.
En forudsætning er dog at audio udgangen fungerer sammen med HDMI input på din projektor. Dertil en Bluetooth low latency receiver på din receiver, hvis receiveren ikke har bluetooth indbygget. Personligt tror jeg, du ender med en kablet løsning :-) |
|||
Lars N
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har tænkt over den løsning, udfordringen er bare at projektoren kun har analog udgang, og jeg så skal have endnu flere små bokse kørende. Men ja, kabel virker... Så skal jeg kun bruge en HDMI audio extractor boks, Apple TV har jo ikke længere Toslink udgang.
|
|||
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
checkede lige, det er rigtigt at DR appen på AppleTV sender lyd via HDMI selvom lyd ud er sat til Homepod (gælder også til surround anlæg via Airplay). netflix virker fint.
Utroligt at en app på AppleTV ikke understøtter lyd ud via Airplay 🙄😩😭
|
|||
Lars N
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg forstår ikke at Apple tillader det, de plejer da ellers at være ret strikse...
|
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det burde være et krav, at alle apps til tvOS understøtter AirPlay-lydoutput... Ellers må de jo blive afvist ved gennemgangen.
Jeg har skrevet til DR's ansvarlige folk om problemet. De siger blot, at de vil kigge på det, men det kan jo have lange udsigter. Efter opdateringen af DRTV i efteråret 2019 så bruger DRTV ikke længere tvOS's standard-afspiller til video. Så nu er de afhængige af, at deres leverandør Massive udbygger deres ganske elendige videoafspiller, som også dårlig at spole i. PS: DRTV's manglende support påvirker ikke kun HomePod. Det påvirker alle AirPlay-enheder.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
Lars N
Funktioner
Tak(0)
|
||
Godt at folk som dig kan ligge lidt pres på |
|||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |